آخرالزمان هوش مصنوعی در راه است ، کارشناسان: انسان ها یک میلیارد شغل از دست خواهند داد!

به گزارش وبلاگ پیوست، کارشناسان هشدار داده اند که یک آخرالزمان شغلی هوش مصنوعی می تواند در افق پدیدار گردد، زیرا در آینده ای نه چندان دور تقریبا یک میلیارد شغل ممکن است با ماشین های هوش مصنوعی جایگزین گردد. به اعتقاد کارشناسان این ماشین ها یا روبات ها بهتر از انسان ها کار خواهند کرد.

آخرالزمان هوش مصنوعی در راه است ، کارشناسان: انسان ها یک میلیارد شغل از دست خواهند داد!

به گزارش وبلاگ پیوست و به نقل از روزنامه سان، روسا و مدیران کمپانی های فناوری زنگ خطر را به صدا درآورده اند زیرا فناوری هوش مصنوعی در سراسر دنیا به سرعت در حال توسعه است. در حوزه فناوری در حال حاضر اجازه داده می گردد بعضی از کارها به طور کامل به وسیله یک ماشین انجام گردد. بر اساس ارزیابی قبلی مؤسسه دنیای مکنزی، بعضی برآوردها رقم از دست دادن شغل را نزدیک به یک میلیارد تخمین می زنند و می گویند بیش از 800 میلیون نقش کاری زیر تیغ محور اتوماسیون قرار خواهند گرفت.

پروفسور نایجل کروک، مؤسس مؤسسه هوش مصنوعی اخلاقی در دانشگاه آکسفورد بروکس، ضمن بیان اینکه این رقم به طور نگران کننده ای واقع بینانه به نظر می رسد، هشدار داد که این مساله تأثیری عمیق بر آینده بازار کار می گذارد. پروفسور نیل مک آرتور، مدیر مرکز اخلاق حرفه ای و کاربردی، نیز گفت که دنیا برای تغییرات آینده آماده نیست. هر دوی این اساتید بر این باورند که هوش مصنوعی و ربات ها در مشاغل خود بهتر از انسان ها خواهند بود و این مساله احتیاج به سازگاری گسترده اجتماعی با این فناوری را بیشتر از گذشته به وجود آورده است.

پروفسور کروک به سان گفت: فکر می کنم تعدیل در بسیاری از مشاغل اتفاقی است که ما باید نگران آن باشیم. این فناوری ها وارد حوزه هایی می شوند که در حال حاضر با موضوع انسان ها کار خود را انجام می دهند. او اضافه نمود: شما باید نگران این باشید که اگر افراد بر مبنای اجتماعی و بعلاوه شغلی با یکدیگر در تماس و تعامل نباشند، پیامدهای بلندمدت آن ممکن است چه باشد.

نویسنده کتاب ظهور ماشین اخلاقی(Rise Of The Moral Machine) گفت که دنیا از اینکه چه مشاغلی در ابتدا زیر تیغ هوش مصنوعی قرار خواهند گرفت؛ شگفت زده خواهند شد، احتمالا در آینده ای نه چندان دور وکلا و بعضی پزشکان با هوش مصنوعی جایگزین می شوند. نایجل کروک اضافه نمود: اکنون الگوریتم های هوش مصنوعی برای انجام کار یک وکیل، به عنوان مثال برای آنالیز قراردادها در حال توسعه هستند.

اگرچه از دست رفتن 800 میلیون شغل ممکن است به طرز غیر قابل تصوری رقمی بزرگ به نظر برسد، کروک گفت که این رقم ممکن است واقعی تر از آنچه ما می دانیم باشد. او گفت: احتمال از دست رفتن 800 میلیون شغل بسیار زیاد است. این نویسنده و کارشناس اضافه نمود: کاربردهای این فناوری به تازگی در حال توسعه هستند و من فکر می کنم پیامدهای آن بسیار زیاد است. علاوه بر این کارهای صورت گرفته به وسیله انسان ها می تواند با هوش مصنوعی مقرون به صرفه تر و بهتر انجام گردد. بنابراین ممکن است افرادی که زمانی در مشاغل خود ایمن بودند متوجه شوند که هوش مصنوعی ظرفیت انجام کارشان را با قیمتی بسیار مقرون به صرفه تر و به احتمال زیاد دقیق تر ومؤثرتر دارد.

پروفسور مک آرتور نیز با تائید این اظهارات گفت: تعداد ما در آینده کمتر خواهد شد. او این هشدار را با تاکید بر اینکه چگونه ما از نظر ذهنی برای اتفاقات آینده آماده نیستیم، بیان کرد، به گقته مک آرتور، هیچ کس نمی توانست پیش بینی کند که هوش مصنوعی با چه سرعتی سر وقت کارگران مغز می آید. به گفته او، یک طبقه کامل از مردم هستند که به علت تأثیراتی که هوش بر کارشان خواهد داشت کاملا غافلگیر شده اند .

مک آرتور سپس شرح داد که در هر کاری که مردم انجام می دهند، مواردی وجود دارد که هوش مصنوعی می تواند این موارد را برای آن ها انجام دهد یا به آن ها یاری کند. او معتقد است که می توان از این به عنوان یک مزیت و به عنوان ابزاری استفاده کرد که در واقع باعث بهره وری بیشتر کارگران می گردد. هرکس باید به شغل خود نگاهی بیندازد و از خود بپرسد که آیا کارهایی وجود دارد که هوش مصنوعی بتواند برای یاری به من انجام دهد؟

بر اساس گزارش مجمع دنیای اقتصاد، هوش مصنوعی تا سال 2025 می تواند 85 میلیون شغل را در سراسر دنیا جابجا کند.

کروک شرح داد که رسیدن به این سطح سورئال از دست دادن شغل، در سه مرحله اتفاق خواهد افتاد و ما در ابتدای مرحله سوم هستیم. موج اول شاهد تنظیمات صنعتی با مشاغل تکراری بود که به وسیله هوش مصنوعی هدف قرارگرفت، مانند کارگران کارخانه. کروک گفت: روباتیک تأثیر زیادی بر اشتغال در آن بخش گذاشته است. موج دوم نقش های مدیریتی را تحت تأثیر قرار داد و کارگران منابع انسانی با غربال کننده های CV دیجیتال جایکزین شدند، زیرا کسب وکارها، الگوریتم ها و ابزارهای یادگیری ماشینی را به کار می گیرند که اکنون قدرت تصمیم گیری و ارائه توصیه ها را دارند.

بیشتر بخوانید:

  • آینده روزنامه نگاری با هوش مصنوعی چه می گردد؟| چت جی پی تی نماینده هوش مصنوعی نیست!| 10 سال دیگر انسان در تحریریه حضور دارد؟

اما اکنون کروک ادعا می نماید که اکنون با هوش مصنوعی مولد که توانایی ایجاد محتوا و مطالب نو در قالب متن، داستان، کد برنامه، تصاویر و صدا را دارد، ما در مراحل اولیه موج سوم هستیم. او گفت: فکر می کنم قطعاً علتی برای نگرانی در خصوص این موج سوم وجود دارد. ما باید روش های نوی برای کار را اتخاذ کنیم. می توان به وسیله آموزش از این تخریب جلوگیری کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "آخرالزمان هوش مصنوعی در راه است ، کارشناسان: انسان ها یک میلیارد شغل از دست خواهند داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرالزمان هوش مصنوعی در راه است ، کارشناسان: انسان ها یک میلیارد شغل از دست خواهند داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید