اعلام ارسال بیش از 8 هزار پرونده تسهیلات گردشگری به بانک های عامل

به گزارش وبلاگ پیوست، ایرنا/ براساس آخرین اخبار واصله، ارسال بیش از 8 هزار پرونده تسهیلات گردشگری به بانک های عامل صورت پذیرفت.

اعلام ارسال بیش از 8 هزار پرونده تسهیلات گردشگری به بانک های عامل

داستان چیست؟

ولی تیموری گفت: طبق آخرین گزارش دریافتی از نتایج آنالیز پرونده متقاضیان وزارت گردشگری برای استفاده از تسهیلات بانکی ویژه بحران کرونا تا به امروز بیش از هشت هزار و 300 پرونده با ارزش مالی حدود چهارهزار و 920 میلیارد ریال تکمیل و به بانکهای عامل ارسال و از این تعداد بالغ بر 380 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

تیموری با اشاره به اینکه جمعی از خسارت دیدگان این حوزه متقاضی دریافت وام اما فاقد بیمه بوده اند؛ اضافه نمود: بخش هایی از جمله اقامتگاه های بومگردی، راهنمایان تور، هنرمندان صنایع دستی و حتی بعضی از فعالین سایر تاسیسات گردشگری فاقد بیمه بوده اند که از این تعداد بالغ بر 60 هزار پرونده هم اکنون در جهت پرداخت نهاده شده که باید به سرعت ثبت نام خود را در سامانه کارا تکمیل و نهایی کنند.

تیموری در سرانجام از متقاضیانی که پرونده های آنان به مرحله نهایی اخذ وام رسیده است؛ درخواست کرد که با مراجعه به بانکهای عامل تسهیلات قطعی شده را اخذ کنند.

صنعت گردشگری با شیوع کرونا در معرض آسیب صد درصدی نهاده شد از این رو دولت اقدام به ارائه تسهیلات به فعالان این عرصه کرد.

در ابتدای اردیبهشت امسال تیموری از موافقت دولت برای پرداخت تسهیلات به فعالان گردشگری اطلاع داد و اضافه نمود: برای دریافت تسهیلات از دولت برای جبران خسارتهای ناشی از کرونا در بخش گردشگری بیشتر از همه دستگاه ها پیگیری کردیم، اگر قرار بود دولت امتیازی دهد، گرفتیم. صداها و نیازهای شما را در جلسات هیئت دولت به شکل ویژه منعکس کردیم و در نشستی که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون اول رئیس جمهوری، رئیس بانک مرکزی و کنندگان فعالان بخش خصوصی برگزار گردید، آسیب و زیان های ناشی از ویروس کرونا را در بخش گردشگری مطرح و آنالیز کردیم. جز 10 رسته هستیم اما متأسفانه امکانات دولت محدود است.

معاون گردشگری کشور توضیح داد: در پی شیوع ویروس کرونا تمام بخشهای مالی کشور متضرر شدند و تعداد کسب وکارهایی که آسیب دیدند، زیاد بود. 35 رسته شغلی معرفی شدند تا بتوانند از حمایتهای دولت بهره مند شوند که از این تعداد 10 رسته با توجه به محدودیت های منابعی که دولت داشت برای دریافت تسهیلات انتخاب شدند، از این تعداد، سه رسته مربوط به حوزه گردشگری و صنایع دستی است.

او بیان نمود: این سه رسته شامل مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و گردشگری، فعالان این حوزه و کسب وکارهای مرتبط به تشخیص این وزارتخانه تحت عنوان دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و گردشگری و رسته دیگر صنایع دستی است.

معاون گردشگری کشور بیان نمود: تسهیلاتی که ما درخواست کردیم تحت عنوان صفر درصد و کمکهای بلاعوض بود، اما دولت بودجه نداشت و کمکهای بلاعوض تنها به وزارت بهداشت برای خرید تجهیزات پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پرداخت بیمه بیکاری افرادی بود که ناشی از شیوع این ویروس بیکار شده اند.

تیموری توضیح داد: برای گروه اول که گردشگری نیز شامل آن می گردد به ازای هر اشتغالی که مراکز اقامتی داشتند، 160 میلیون ریال تسهیلات 12 درصد پرداخت می گردد. فعالان حوزه صنایع دستی به ازای هر شغل می توانند 120 میلیون ریال تسهیلات دریافت کنند.

او اضافه نمود: پرداخت این تسهیلات از نیمه دوم اردیبهشت در بانکها شروع و تا سرانجام خرداد ادامه داشت و بازپرداخت آن مهر خواهد بود، بنگاه هایی که این وام را اردیبهشت دریافت کردند تنفس چهار ماهه دارند و سایر بنگاه هایی که خرداد از این تسهیلات بهره مند شدند، تنفس سه ماهه داده شد. بطور کلی طی دو سال باید تسهیلات دریافتی، پرداخت گردد.

او اضافه نمود: هرچند این مبلغ کافی نیست اما همه کوشش خودمان را برای دریافت تسهیلات انجام دادیم. اگر قرار بود حمایتی بگردد سعی کردیم، بالاترین حمایتها از دولت بگیریم.

تیموری توضیح داد: در مرحله دوم از صندوق کارآفرینی امید برای دریافت تسهیلات برای بومگردی ها درخواست کردیم و قرار است در این رابطه تفاهم نامه چندجانبه امضا گردد.

منبع: همگردی

به "اعلام ارسال بیش از 8 هزار پرونده تسهیلات گردشگری به بانک های عامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام ارسال بیش از 8 هزار پرونده تسهیلات گردشگری به بانک های عامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید