انتشار تصویر خیره نماینده ای از کهکشان گرداب به وسیله جیمز وب ، اینجا 100 میلیارد ستاره زندگی می نمایند!

به گزارش وبلاگ پیوست، کهکشان نارنجی پرجنب و جوش گرداب که با ستاره مرکزی درخشان خود در وسط تصویر دیده می گردد، در فاصله 27 میلیون سال نوری از زمین و در صورت فلکی تازی ها قرار گرفته است.

انتشار تصویر خیره نماینده ای از کهکشان گرداب به وسیله جیمز وب ، اینجا 100 میلیارد ستاره زندگی می نمایند!

به گزارش وبلاگ پیوست و به نقل از یورونیوز، آژانس فضایی اروپا در بیانیه ای که همراه با این عکس منتشر نموده است می گوید بازوهای مارپیچی این کهکشان در نتیجه فعل و انفعال بین کهکشانی با یک کهکشان کوتوله به نام ان جی سی 5195 (NGC 5195) در همسایگی آن ایجاد شده است.

در واقع نیروی گرانشی کهکشان همسایه باعث شده است که ساختار پیچ در پیچ گرداب به جای یک کهکشان مارپیچی استاندارد، به یک کهکشان از نوع طراحی بزرگ شبیه گردد.

کهکشان های موسوم به طراحی بزرگ حدود یک دهم کل کهکشان های مارپیچی را تشکیل می دهند و بازوهای کاملاً مشخصی دارند که از ناحیه یک هسته مرکزی آشکار سرچشمه می گیرند. این نکته به طور طبیعی باعث می گردد از نقطه نظر ما، که از روی زمین به آنها نگاه می کنیم، بسیار زیبا به نظر بیایند.

  • ببینید | تست تاکسی جت مافوق صوت XB-1 | یک قدم نزدیک تر به پرواز جانشین کنکورد

آژانس فضایی اروپا کهکشان گرداب را یکی از فوتوژنیک ترین کهکشان ها در نجوم نامیده است. این کهکشان که میزان ای حدود 88 درصد کهکشان راه شیری دارد، حدود 100 میلیارد ستاره را در خود جای داده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "انتشار تصویر خیره نماینده ای از کهکشان گرداب به وسیله جیمز وب ، اینجا 100 میلیارد ستاره زندگی می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار تصویر خیره نماینده ای از کهکشان گرداب به وسیله جیمز وب ، اینجا 100 میلیارد ستاره زندگی می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید