با بزرگترین پارک آبی کشور در تبریز آشنا شوید!

به گزارش وبلاگ پیوست، شهر تبریز اولین ها در ایران است؛ این لقب به این دلیل به این شهر داده شده است چون بسیاری از اتفاقات که در ایران اتفاق افتاده است در این شهر شروع شده و چندی پیش نیز با افتتاح بزرگترین پارک آبی کشور در این شهر باز هم یکی از اولین ها این بار در حوزه تفریح و تفریح نصیب این شهر بزرگ شد.

با بزرگترین پارک آبی کشور در تبریز آشنا شوید!

به همین علت در این مقاله قصد داریم شما را با پارک آبی تبریز و دیگر مراکز تفریحی این شهر آشنا نماییم.

درباره شهر تبریز

یکی از شهرهای خوش رنگ و لعاب دار آذربایجان در ایران تبریز است که در طول تاریخ غنی ایران همواره رد پایی از آن در حوادث مهم این دیار بوده؛ این شهر تاریخی که همواره در آن نبض تمدن و فرهنگ در تپش بوده زیستگاه دیار شاعران، ادیبان و سیاستمداران بزرگی در طول تاریخ بوده که نام آن ها برای همواره و تا ابد در صفحات تاریخ ایران نقش بسته است.

این کلانشهر تاریخی که در شمال غرب ایران واقع شده است جاذبه های تاریخی و جهانگردی متعددی دارد که سفری خاطره انگیز برای جهانگردان در این دیار رقم خواهد زد؛ اما در سفرها همواره بخشی از زمان سفر به تفریح سپری می گردد که شهر تبریز با برخورداری از مراکز تفریحی متعدد این شرایط را به برترین نحو ممکن برای مسافران و جهانگردان فراهم نموده است.

پارک آبی هلیا در شهر تبریز

در خرداد ماه سال 1400 با حضور وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی بزرگ ترین پارک آبی کشور در شهر تبریز افتتاح شد تا به عنوان یک مرکز تفریحی شاخص در این شهر پذیرای مسافران و جهانگردان باشد؛ این پارک آبی بزرگ که هلیا نامگذاری شده است از جمله پروژه های شاخصی است که به وسیله بخش خصوصی ساخته شده است و قطعا در رونق جهانگردی در منطقه نقش مهم و تأثیرگذاری خواهد داشت.

این پارک آبی در یک مجموعه جهانگردی به نام هلیا ساخته شده است که در کنار پارک آبی، هتل پنج ستاره و مجموعه رستوران های مدرن و سنتی به ارائه خدمات به جهانگردان می پردازند.

پارک آبی تبریز که در مجتمع جهانگردی هلیا واقع شده است در دو بخش به فعالیت پرداخته که یک بخش مربوط به آقایان است که در مساحتی در حدود 10 هزار متر مربع به فعالیت خود ادامه داده و بخش دیگر مربوط به بانوان است که در مساحتی در حدود 8700 متر مربع احداث شده و به جهانگردان و مسافران ارائه خدمت می کند.

این پارک آبی که عنوان بزرگترین پارک آبی کشور را به خود اختصاص داده است در مجتمع جهانگردی هلیا احداث شده که در 3 فاز طراحی شده است که به غیر از پارک آبی دارای مجموعه رستوران های سنتی و مدرن و هتل 5 ستاره نیز هست که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

سورتمه تبریز

اگر اهل تجربه هیجان و آدرنالین هستید یکی از برترین مکان های تفریحی در تبریز برای تجربه آن سورتمه تبریز است که فرصت یک تجربه هیجان انگیز در سفر به این شهر را برای شما رقم خواهد زد؛ سورتمه تبریز که در فصول اوج سفر یکی از مراکز پر رونق در این شهر است، نزد مسافران و جهانگردان از محبوبیت زیادی برخوردار است.

سورتمه تبریز که در تفرجگاه ائل باغی تبریز واقع شده است به شکل کابین های یک نفره و دو نفره طراحی شده است که با توجه به موقعیت قرارگیری چشم انداز ای مجذوب نماینده و دیدنی از شهر تبریز را برای مسافران به نمایش می گذارد؛ طول راستا این سورتمه که در حدود 450 متر است یک قاب مجذوب نماینده از نمای شهر تبریز را از داخل کابین های تک نفره و دو نفره سورتمه به نمایش می گذارد.

شهربازی باغلارباغی

شهره بازی همواره یکی از تفریحات محبوب برای تمام گروه های سنی به حساب می آید؛ این مراکز تفریحی به خصوص برای بچه ها بسیار هیجان انگیز هستند چون بچه ها به صورت ذاتی عاشق فضاهای رنگارنگ و مجذوب نماینده و محیط های پر زرق و برق هستند.

افراد با سنین بالاتر نیز به واسطه تجره نوستالژیک بازی های موجود به شهره بازی و محیط آن علاقه دارند.

رفتن به شهربازی و تفریح چند ساعته در آن حتی در طول سفر نیز از مجذوب نمایندهیت زیادی برخوردار است که می تواند سفر را به یک سفر خاطره انگیز و مجذوب نماینده تبدیل کند؛ شهر بازی باغلار باغی یک محیط مجذوب نماینده و دوست داشتنی است که بازی های مهیجی را در کنار هم فراهم نموده است و می تواند اوقات مهیج و پر از انرژی را برای شما و همسفران رقم بزنند.

قلعه شادی

در مراکز خرید و مراکز تجاری که فرصت خرید را برای مسافران فراهم می کند وجود یک شهربازی سرپوشیده فرصت خوبی را فراهم می کند در مسافران بتوانند در کنار شور و شوق خرید، به دنیای بازی و هیجان سر زده و شادی و لذت سفرشان را تکمیل نمایند.

قلعه شادی تبیر که یک شهر بازی سرپوشیده است در مرکز خرید ستاره باران و مجتمع تجاری اطلس تبریز دو شعبه دارد.

این شهر بازی که دنیایی پر از شادی، رنگ و هیجان را برای شما و بچه ها به ارمغان می آورد از تنوع بازی های زیادی برخوردار است که می تواند برای ساعاتی شما را فارغ از هیاهوی دنیای پیرامون سرگرم کند.

گیم لند بوم کلاب پارک ولیعصردر شهر تبریز

اگر در پی تجربه دنیایی پر از انرژی در سفر به تبریز هستید، گیم لند بوم کلاب که در پارک ولیعصر تبریز واقع شده است یک انتخاب خاص برای تفریح و خوشگذرانی در شهر تبریز است:

بیلیارد، بولینگ، فوتبال دستی و انواع بازی های بورد از جمله تفریح هایی هستند که در این مرکز تفریحی در دسترس مسافران واقع شده است و می تواند برای ساعت ها اوقات خوش و پر از هیجان را برای آن ها رقم بزند.

این مرکز تفریحی در پارک ولیعصر تبریز واقع شده است که در کنار آن می توانید از لذت قدم زدن در هوای تازه و فضای زیبای این پارک نیز بهره مند شوید؛ پارک ولیعصر در تبریز به عنوان پارک موزیکال معروف است که در آن نمایش موزون آب که با موسیقی همراه شده است نماهایی دیدنی و مجذوب نماینده برای بازدیدنمایندگان می سازد.

مجتمع لاله پارک

اگر می خواهید خرید و تفریح در تبریز را در یک قاب تجریه کنید مجتمع لاله پارک برترین گزینه است؛ ایده ای هوشمندانه در بعضی از شهرها به آن پرداخته شده است ترکیب مراکز خرید و مکان های تفریحی است، زیرا با فراهم کردن فرصت تفریح در کنار خرید حس شادی را دو چندان نموده و از طرفی باعث رونق جهانگردی می گردد.

مجتمع تجاری لاله پارک نمونه ای از این مراکز تلفیقی در تبریز است که علاوه بر خاصیت تجاری و تفریحی، خاصیت اقامتی هم دارد و توانسته است به 3 احتیاج اساسی مسافران و جهانگردان به صورت همزمان پاسخ دهد؛ هتلی به نام هتل کایا در این مرکز تفریحی تجاری واقع شده است که از شعبه های هتل های زنجیره ای کایای ترکیه است و یکی از گزینه های خوب برای اقامت جهانگردان در شهر تبریز به حساب می آید.

این مجتمع تجاری تفریحی دارای شهربازی و فودکورت است که در کنار فروشگاه های متنوع اوقات خوشی را برای مسافران رقم خواهد زد؛ مجموعه لاله پارک یک مجموعه کامل است که امکانات خرید، تفریح و اقامت را به صورت یکجا برای جهانگردان فراهم نموده است تا سفری خاطره انگیز برای آن ها رقم بزند.

لونا پارک ائل گلی در شهر تبریز

ائل گلی یکی از شناخته شده ترین جاذبه های جهانگردی در شهر تبریز است که گل سر سبد آن ها بوده و به طور قطع هیچ جهانگرد و مسافری در تبریز وجود ندارد که بدون بازدید از این منطقه، شهر را ترک نموده باشد.

منطقه ائل گلی یکی از جاذبه های جهانگردی تبریز است که مجذوب نمایندهیت های زیادی دارد و می تواند سفر شما را به سفری خاطره انگیز تبدیل کند.

یکی از مجذوب نمایندهیت های این منطقه لونا پارک است که در سمت غربی دریاچه ائل گلی قرار گرفته است و دنیای از بازی های مهیج مانند ترن هوایی، سالتو، اینتر پرایز را در کنار هم مهیا نموده است که هیجان و آدرنالین شما را به بالاترین حد ممکن می رساند.

چرخ و فلک و ماشین برقی که در لونا پارک ائل گلی تبریز وجود دارد خاطرات دوران کودکی را برای بزرگترها زنده می کند؛ اگر قصد سفر به تبریز دارید، لونا پارک ائل گلی تبریز را در لیست خود بگنجانید تا سفر شما به این شهر رنگ و شور و نشاط به خود بگیرد.

پیست اسکی سهند در شهر تبریز

اگر می خواهید هیجان را در کوه های برفی تجربه کنید باید به دامنه های سهند زیبا رفته و در پیست اسکی سهند به انجام ورزش های زمستانی بپردازید؛ پیست اسکی سهند در حدود 40 کیلومتر با شهر تبریز فاصله دارد و یکی از جاذبه های جهانگردی ورزشی و مهم در این شهر به شمار می آید که ورزشکاران ورزش های زمستانی و اسکی را به سمت خود جذب می کند.

تله کابین کوه عینالی

برای گشت و گذار و سیر بر فراز شهر تبریز می توانید به یکی از محبوب ترین مراکز تفریحی در این شهر یعنی تله کابین کوه عینالی رفته و نمایی زیبا و دیدنی از شهر تبریز را در پیش چشمان خود به نظاره بنشینید؛ در کنار این تله کابین زیبا، بقعه عون بین علی و دریاچه مصنوعی داغ گلی قرار گرفته است که بر مجذوب نمایندهیت های این مجموعه افزوده است.

اگر قصد سفر به تبریز دارید و می خواهید چشم اندازی زیبا و شگفت انگیز از شهر تبریز را مشاهده کنید به منطقه کوهستانی عینالی رفته و سوار بر تله کابین طولانی این کوه بر فراز آن بروید.

منبع: الی گشت

به "با بزرگترین پارک آبی کشور در تبریز آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با بزرگترین پارک آبی کشور در تبریز آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید