برخی از نگاه های ما در حوزه فرهنگ و فناوری باید به نوعی بازآفرینی شود

به گزارش وبلاگ پیوست، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، برخی از نگاه های ما در حوزه فرهنگ و فناوری باید به نوعی بازآفرینی شود.

برخی از نگاه های ما در حوزه فرهنگ و فناوری باید به نوعی بازآفرینی شود

امید رضایی فر، مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در مراسم توسعه گردشگری ایران کهن با خلاقیت و نگاه دانش بنیان که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار گشت، گفت: بدون شک زمانی که موضوع خلاقیت، فناوری و فرهنگ در کنار یکدیگر قرار داده شود، پیکره ساز یک هویت سرزمینی خواهد بود.

او اضافه کرد: اگر امروز بتوانیم به نوآوری و فناوری های ویژه برسیم، همانند میراثی خواهد بود که از گذشته داشتیم و می توانم به عنوان میراث ساز فرهنگ آینده به آن نگاه کنیم.

رضایی فر شرح داد: در وزارت علوم سعی کردیم با احیای ساختارهای حمایتی برای مجموعه های فناوری و نوآوری با داشتن شبکه های گسترده در این حوزه، یک مجموعه کارآمد را راهبری کنیم.

مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم و تحقیقات و فناوری گفت: یکی از اتفاقاتی را که انتظار داریم محقق شود، این است که مجموعه هایی شبیه پارک صنایع فرهنگی بتوانند به عنوان پیوست برای تمام فناوری های در حال ظهور، تبدیل شود. حتی اعتقاد داریم که این فضا علاوه بر پیوست به متن نیز تبدیل شود.

او ادامه داد: یکی از برنامه های ما نظام ایده ها و نیازهاست، امیدواریم با هم افزایی بتوانیم به تمامی نیازها و ایده ها در این حوزه کمک کنیم و در نهادهای مختلف این تجربیات را در اختیارشان قرار دهیم. در برنامه بودجه سال 1401 این موضوع دیده شده است و فرصت مناسبی است تا به نقطه مناسب برای پرورش دانشجویان برای خلاقیت ها و نوآوری باشد.

رضایی فر گفت: برخی از نگاه های ما در حوزه فرهنگ و فناوری باید به نوعی بازآفرینی بازشود، این موضوع تبدیل به نقاط پنهان در فناوری ها در سطح دنیا شده است.

منبع: همگردی

به "برخی از نگاه های ما در حوزه فرهنگ و فناوری باید به نوعی بازآفرینی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخی از نگاه های ما در حوزه فرهنگ و فناوری باید به نوعی بازآفرینی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید