توصیه های معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای پیشگری از کرونا

به گزارش وبلاگ پیوست، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ویدئویی، بر رعایت موازین بهداشتی از قبیل شستن دست ها با آب و صابون چندین بار در روز و فرهنگ دست ندادن تاکید کرد.

توصیه های معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای پیشگری از کرونا

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ پیوست، فردین مهرابیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا گفت: منشا بیماری در شهر ووهان چین شروع شد دربیش از 30 کشور شیوع پیدا کرد که در کشور ما نمونه های مثبت ازاین بیماری دیده شد.

مهرابیان مطرح نمود: علائم این بیماری مثل سایر بیماری های تنفسی به صورت تب، سرفه، گلو درد، سردرد، درد عضلانی، دشواری در تنفس همراه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص راه های پیشگیری این بیماری شرح داد: رعایت موازین بهداشتی از قبیل: شستن دست ها با آب و صابون چندین بار در روز، فرهنگ دست ندادن و روبوسی نکردن و هنگام عطسه با دستمال تمیزجلوی بینی و دهان خود را پوشانده شود و بعد از آن دستمال را در ظرف در بسته بندازیم.

وی گفت: افرادی که دچار بیماری های قلبی عروقی، دیابتی، بیمار های تنفسی هستند مادران باردارسالمندان باید به خاطر داشته باشند بیش از بقیه مراقب خود باشند و از حضور در اماکن عمومی در حالت سرماخوردگی خود و در این روز ها خود داری کنند.

مهرابیان تاکید کرد: استراحت نوشیدن مایعات در حالت سرماخوردگی نکاتی است که مردم و دانشجویان باید رعایت کنند برای این بیماری در حال حاضر واکسن و درمان خاصی شناخته نشده است و عمده ترین راه درمان کنسرواتیو است که مردم و دانشجویان باید در نظر داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "توصیه های معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای پیشگری از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای پیشگری از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید