فراوری یک داروی ضدکرونای دیگر در ایران ، کی توزیع می گردد و در اختیار کدام بیماران قرار می گیرد؟

به گزارش وبلاگ پیوست، مدیرکل نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: علاوه بر داروی رمدیسویر که به تازگی در ایران فراوری شد، داروی اکتمرا (Actemra) که کارایی آن در بهبود نسبی بیماران کرونا تایید شده هم در کشور فراوری شده و تا 2 هفته آینده در بیمارستان ها توزیع می گردد.

فراوری یک داروی ضدکرونای دیگر در ایران ، کی توزیع می گردد و در اختیار کدام بیماران قرار می گیرد؟

به گزارش وبلاگ پیوست به نقل از ایرنا، حیدر محمدی اظهار کرد: علاوه بر رمدیسویر، داروی اکتمرا هم از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا برای یاری به بهبود نسبی بیماران کرونا و کوتاه شدن دوره بیماری تایید شده است.

وی گفت: این دارو هنوز در بازار دارویی ایران وارد نشده و فقط یک مقدار محدود از این دارو را قبلا چین به ایران اهدا نموده بود که در بیمارستان ها هنوز از آن استفاده می گردد.

مدیر کل نظارت بر دارو وزارت بهداشت اضافه نمود: نوع تزریق زیرپوستی داروی اکتمرا یا توسیلیزومب را که برای درمان روماتیسم کاربرد دارد، اکنون یکی از شرکت های دارویی ایران فراوری می نماید اما نوع تزریق وریدی آن برای بیماران کرونا کاربرد دارد که هنوز مجوز سازمان غذا و دارو برای ورود این دارو به بازار صادر نشده است. البته نمونه آزمایشگاهی این دارو فراوری شده و حتی هفته پیش این دارو با نام توسیلیزومب وارد فهرست دارویی کشور شد.

وی ادامه داد: احتمالا هفته آینده آزمایش ها و تست های بالینی این دارو در سازمان غذا و دارو تایید می گردد و به احتمال زیاد 2 هفته آینده روانه بازار و توزیع بیمارستانی می گردد.

محمدی گفت: داروی اکتمرا یا توسیلیزومب هم مانند رمدسیویر برای بیماران حاد کرونا استفاده می گردد و توزیع داروخانه ای نخواهد داشت. این دارو برای بیماران حاد و بدحال کرونا در اختیار بیمارستان ها قرار می گیرد.

محمدی درباره کمبود داروی پلاویکس برای بیماران قلبی - عروقی و پیشگیری از سکته هم گفت: برند پلاویکس که یک داروی فرانسوی است در کشور کمبود داشت، علت آن هم این بود که منتظر قیمت گذاری جدید بود. قیمت گذاری این دارو انجام و قیمت هر بسته 30 تایی این دارو 150 هزار تومان معین و به این ترتیب از هفته پیش در داروخانه ها توزیع شد. البته خود داروی ژنریک کلوپیدوگرل در داروخانه ها به وفور وجود دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "فراوری یک داروی ضدکرونای دیگر در ایران ، کی توزیع می گردد و در اختیار کدام بیماران قرار می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری یک داروی ضدکرونای دیگر در ایران ، کی توزیع می گردد و در اختیار کدام بیماران قرار می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید