جاسوسی سایبری دولت آمریکا غیرقانونی است

به گزارش وبلاگ پیوست، بر اساس حکم یک قاضی فدرال در آمریکا اقدامات اف بی آی و وزارت امنیت داخلی ایالات متحده برای دسترسی به داده های دیجیتال کاربران در سال های اخیر غیرقانونی بوده است.

جاسوسی سایبری دولت آمریکا غیرقانونی است

جیمز بوزبرگ قاضی دادگاه آنالیز نحوه نظارت بر فعالیت های اطلاعاتی خارجی در آمریکا حکمی صادر نموده که بر مبنای آن اف بی آی و آژانس امنیت ملی آمریکا در زمینه جمع آوری اطلاعات تماس های تلفن همراه و ارتباطات اینترنتی افراد دچار تخلف شده و قوانین آمریکا را نقض نموده اند.

حکم یادشده در دسامبر سال 2019 صادر شده بود، اما دو روز پیش در اختیار عموم قرار گرفته است. بر همین اساس اگر چه تخلفات دو نهاد یادشده گاهی غیرعمدی بوده، اما در بسیاری از موارد به نقض حریم شخصی افراد انجامیده و لذا بر مبنای قانون اساسی آمریکا تخلف محسوب می گردد.

البته اف بی آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا کماکان امکان جاسوسی سایبری از غیرآمریکایی ها را خواهند داشت، اما برای انجام چنین اقداماتی در قبال اتباع آمریکا محدودیت های جدی اعمال می گردد. یک مورد آنالیز نشان می دهد از 16 هزار نفر که مورد جاسوسی سایبری و دیجیتال اف بی آی قرار گرفته اند تنها هفت نفر با افراد متخلف ارتباطاتی داشته اند و این افراد هم مرتکب هیچ جرمی نشده بودند. از همین رو جاسوسی های سایبری دولت آمریکا در عمل موجب افزایش امنیت این کشور هم نشده است.

ادوارد اسنودن پیمانکار سابق کاخ سفید حدود هفت سال قبل فرایند و برنامه های گسترده جاسوسی سایبری دولت آمریکا از میلیاردها کاربر اینترنت و تلفن های همراه را افشا نموده بود و به همین علت از سوی کاخ سفید مورد پیگرد قضائی قرار گرفته بود. افشای این روندهای تکان دهنده موجب شگفتی جهانیان شده بود. وی پس از این افشاگری های به عنوان پناهنده سیاسی در روسیه زندگی می نماید.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "جاسوسی سایبری دولت آمریکا غیرقانونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاسوسی سایبری دولت آمریکا غیرقانونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید