دیدنی های کیوتو ، سفری جالب و هیجان انگیز به منطقه ها اطراف کیوتو

به گزارش وبلاگ پیوست، شهر کیوتو که یکی از بزرگ ترین و پر بازدید ترین شهر های ژاپن است، موقعیت ایده آلی در مرکز جزیره هونشو دارد و یک مبدا عالی برای سفر های یک روزه به منطقه ها غیر شهری اطراف به شمار می آید. قطار های سریع السیر فوق العاده کشور می توانند شما را در کمال آرامش و سرعت، از این شهر به هر جای دیگری در کشور برسانند. برای رسیدن به مکان های جالبی چون ناگویا ، که با خودرو، کمی بیش از دو ساعت از شرق این شهر فاصله دارد، یک سفر یک ساعت و نیمه با قطار کفایت می نماید. شما در مرکز شهر، جایی که بیشتر جاذبه های شهر را می توان به صورت پیاده طی کرد، از قطار پیاده می شوید. سفر یک روزه خوشایند دیگری که می توانید تجربه کنید، سفر کمی طولانی تر به شهر هیروشیما و بازدید از موزه ها و بناهای تاریخی این شهر است که ویرانی های بعد از انفجار اولین بمب اتم در سال 1945 را به نمایش گذاشته اند. دیدنی های کیوتو و جاذبه های تماشایی دیگری نیز در اطراف این شهر وجود دارند که در مطلب زیر به معرفی آنها می پردازیم؛ اگر قصد سفر به کیوتو و بازدید از دیدنی های کیوتو را به عنوان یک مبدا ایده آل برای انجام سفرهای یک روزه را دارید، ابتدا این متن را بخوانید.

دیدنی های کیوتو ، سفری جالب و هیجان انگیز به منطقه ها اطراف کیوتو

قلعه اوزاکا Osaka

شاید بتوان گفت سفر به شهر تاریخی و دوست داشتنی اوزاکا، برترین سفر یک روزه به اطراف کیوتو محسوب می شود. اگر به میزان یک ساعت (چه با خودرو و چه با قطار) به سمت جنوب بروید، به اوزاکا، مرکز فرهنگی ژاپن و جایگاه تعدادی از عالی ترین و دیدنیی ترین مکان های قابل بازدید می رسید. مشهور ترین جاذبه این شهر تا به امروز، قلعه اوزاکا Osaka Castle یا اوزاکا جو Ōsaka-jō بوده است که در سال 1586 ساخته شده و برای قرن ها فوق العاده ترین قلعه موجود در کشور ژاپن بوده است. در این قلعه، موارد زیادی برای دیدن وجود دارد؛ بنابراین خودتان را آماده کنید که حداقل نصف روز را به گردش در این مکان بی نظیر بگذرانید. از جالب ترین بخش های این قلعه، برج اصلی 42 متری آن با منظره های عالی می باشد و نمایشگاه های مربوط به تاریخ قلعه؛ بعلاوه پارک قلعه اوزاکا Osaka Castle Parkکه زیارتگاه هوکوکو Hokoku و زیارتگاه قدیمی تر شیتنوجی Shitennō-ji متعلق به سال 59 بعد از میلاد مسیح در آن قرار دارند و بازدید از آنها در سفر به کیوتو و اوساکا بسیار خاطره انگیز خواهد بود.

معابد تاریخی نارا Nara

سفر یک روزه به شهر تاریخی و دوست داشتنی نارا Nara، به علت دور افتاده بودن این شهر، می بایست به وسیله یک خودرو و یا به همراه یک تور برنامه ریزی شده در سفر به کیوتو صورت گیرد. بناها و خیابان های فوق العاده شهر نارا Nara آنچنان بنظر سالم و دست نخورده می آیند که این شهر را به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کشور ژاپن تبدیل نموده اند؛ بنابراین خود را برای مواجهه با شلوغی و تجمع گردشگران آماده کنید. اما بهر حال، ارزشش را دارد که این شلوغی را تحمل کنید، چرا که در این شهر فرصت می کنید بعضی از مهم ترین گنجینه های ملی و آثار هنری ژاپن را ببینید و از دیدنی آنها لذت ببرید. از جالب ترین بخش های این شهر، معابد قدیمی متعدد و باشکوه آن هستند؛ از جمله معبد کوفوکوجی Kofuku-ji (متعلق به قرن هفتم) و معبد تودایی جی Tōdai-ji (متعلق به قرن هشتم) که دومی بخاطر مجسمه بزرگ بودای بزرگ ساخته شده در سال 749 بعد از میلاد مسیح مشهور است. ویژگی های دیگر معبد تودایی جی Tōdai-ji که باعث محبوبیت بیشتر آن شده است، دروازه بزرگ و تاثیر گذار جنوبی آن با ستون های بسیار و مجسمه های بزرگ هشت متری آن که در ورودی معبد قرار گرفته اند می باشند؛ بعلاوه تالار بزرگ بودای بزرگ.

شهر بندری ناگویا Nagoya در اقیانوس آرام

بندر شلوغ و پر رفت و آمد ناگویا Nagoya که به میزان یک سفر یک ساعت و نیمه با قطار از کیوتو فاصله دارد، یکی دیگر از نقاطی است که می بایست در سفر به کیوتو حتما از آن بازدید کنید. شهر ناگویا Nagoya بخاطر بندرش، سالها به عنوان یک شهر فراوری کننده مهم به شمار می رفته است و به طور ویژه بخاطر صنعت سرامیک خود که قدمت آن به قرن دوازدهم میلادی باز می شود مشهور است. این ثروت صنعتی به ساخت بناهای بسیاری منتهی شده است؛ از جمله قلعه قرن شانزدهمی این شهر که بعد از جنگ دنیای دوم بازسازی شده است. تورهای قلعه معمولا در برج اصلی 48 متری آن با دلفین های طلایی، گنجینه ها و منظره های عالی از شهر برگزار می شوند. نکته جالب توجه دیگر در شهر ناگویا Nagoya، معابد قدیمی فوق العاده آن هستند؛ از جمله قدیمی ترین معبد آن که آتسوتا Atsuta نام دارد و قدمت آن به قرن اول میلادی باز می شود؛ اگر به بازدید از این معبد رفتید، حتما از گنجینه آثار هنری، سرامیکی و جواهرات آن دیدن کنید. خود بندر این شهر نیز ارزش بازدید دارد؛ این بندر دارای بعضی مسیرهای پیاده روی بسیار خوشایند ساحلی و جایگاه آکواریوم بزرگ شهر به نام Port of Nagoya Public Aquarium می باشد؛ آکواریومی که یک موزه کوچک دریایی به شمار می رود.

شهر صلح: هیروشیما Hiroshima

سفر یک روزه به هیروشیما Hiroshima، با وجود این که کمی طولانی است (سفر سه ساعته به غرب توکیو)، سفر بسیار ارزشمندی می باشد. با دیدنی زیبایی این شهر، باور کردن این که این شهر فوق العاده تا ابد بخاطر اولین بمب اتم تاریخ که در روز ششم آگوست سال 1945 آن را مورد اصابت قرار گرفته است به یاد آورده خواهد شد، زمانی به عنوان یک هدف نظامی مورد استفاده قرار گرفته است، بسیار سخت می باشد. امروزه شهر هیروشیما Hiroshima بخاطر جاذبه های متعدد آن که یادآور این واقعه تاریخی هستند، با عنوان مرکز صلح در دنیا شناخته می شود. پر بازدید ترین جاذبه این شهر، پارک یادبود صلح هیروشیما Hiroshima Peace Memorial Park می باشد که به همه قربانیان آن روز سرنوشت ساز تقدیم شده است. این پارک زیبا که در آن یادبود های مهم و موزه های متعددی مربوط به این واقعه قرار گرفته است، بخاطر شکوفه های رنگارنگ گیلاس در فصل بهار بسیار مشهور است و سالانه بیش از یک میلیون بازدید کننده را به خود جذب می نماید. بخش هایی که حتما باید در لیست بازدید خود در سفر به کیوتو و هیروشیما بگنجانید، موزه یادبود صلح Peace Memorial Museum، آرامگاه خالی یادبود Memorial Cenotaph، شعله صلح Flame of Peace و گنبد مشهور بمب اتم Atom Bomb Dome بهمراه ویرانه های اتاق قدیمی بازرگانی و صنعت در این شهر می باشند.

جزیره زیارتی مشهور ژاپن ، میاجیما Miyajima

جاذبه فوق العاده دیگر هیروشیما که نمی بایست بازدید آن را از دست بدهید، جزیره زیارتی مشهور این شهر به نام میاجیما Miyajima می باشد. این جزیره که مساحتی نزدیک به 30 کیلومتر مربع را اشغال نموده است، بخاطر زیارتگاه ایتسوکوشیما Itsukushima معروفیت زیادی دارد؛ جاذبه ای که می تواند قسمتی از سفر یک روزه شما به هیروشیما و پوششی بر بازدیدتان از ویرانه ها و نشانه های بمب اتم باشد. در این جزیره، چیزهای زیادی برای دیدن و کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارند و همراه با منظره های فوق العاده شهر هیروشیما در هنگام شب، برترین بخش از سفر یک روزه شما را تشکیل می دهند. بناهای رنگارنگ جزیره که قدمت آنها به قرن نهم میلادی می رسد، به وسیله ستون هایی بر روی سطح آب نگاه داشته شده اند و به نظر می رسد که روی آب شناور هستند. گشت و گذار در بین ساختمان های تاریخی و پل های متعدد این معبد، به همراه محیط زیبای پارک گونه اطراف آنها، تجربه خارق العاده و منحصر به فردی محسوب می شود. برترین بناهای قابل بازدید در این جزیره، تالارهای اصلی، سالن دعا و سالن صد فرش می باشند. حتما یکی از اجراهای موسیقی و پایکوبی سنتی را که یکی مراسم ویژه بین فستیوال های مهم و متعدد جزیره است دیدن کنید و تنها به سفر به کیوتو بسنده نکنید.

قلعه هیمه جی Himeji یا شیراساگی Shirasagi

در فاصله یک ساعت و نیمه از کیوتو، شهر هیمه جی Himeji قرار گرفته است؛ شهری که بخاطر وجود بزرگ ترین قلعه ژاپن که قلعه هیمه جی Himeji نام دارد و عضوی از لیست میراث دنیای یونسکو می باشد مشهور است. بازدید از این قصر قرن چهاردهمی باشکوه که با عنوان قلعه شیراساگی Shirasagi یا قلعه مرغ ماهی خوار سفید White Heron Castle (بخاطر دیوارهای بیرونی اش که شبیه به یک مرغ ماهی خوار سفید در حال پرواز می باشند) خوانده می شود، بسیار خوشایند و دلپذیر است. این بازدید ممکن است چند ساعتی از روز شما را در بر بگیرد؛ به این علت که بیش از 80 بنا و قلعه و محوطه سبز وسیع برای گشت و گذار وجود دارد. در بازدید از دیدنی های کیوتو، جالب ترین بخش های این قلعه، منظره های بالای برج پنج طبقه ای آن و طی کردن مسیرهای پر پیچ و خم و باریکی هستند که به قلعه منتهی می شوند. بعد از اتمام بازدید، اگر در سفر به کیوتو زمان کافی داشتید، حتما از باغ کوکو آن Koko-en که در نزدیکی قلعه قرار گرفته است دیدن کنید.

منطقه آراشی یاما Arashiyama

منطقه آراشی یاما Arashiyama تنها نیم ساعت با کیوتو فاصله دارد و برای کسانی که زمان کمی دارند و نمی خواهند خیلی از مرکز شهر کیوتو دور شوند، مقصد بسیار مناسبی به شمار می رود و از دیدنی های کیوتو است. آراشی یاما Arashiyama با این که حاشیه شهر کیوتو محسوب می شود، بخاطر فضای سبز انبوه اطراف و تپه های متعددی که دورادور آن را فرا گرفته اند، جذابیت روستایی خود را حفظ نموده است. یکی از لذت بخش ترین جاذبه های خانوادگی این منطقه، پارک میمون ایواتایاما Iwatayama Monkey Park می باشد. این پارک به میزان یک پیاده روی 15 دقیقه ای از مرکز شهر آراشی یاما Arashiyama فاصله دارد که همه مسیر آن سربالایی و به سمت بالای تپه های آن می باشد؛ اما منظره های زیبایی که از آن ارتفاع خواهید دید، ارزش بالا رفتن دارند. نکته جالب توجه دیگر، دیدنی تعداد 100 یا بیشتر از 100 میمون موجود در این پارک هستند که در محل زندگی طبیعی خود، آزادانه پرسه می زنند. نکته خوشایند دیگر، قدم زدن به سمت جنگل بامبوی خیره کننده آراشی یاما Arashiyama Bamboo Grove می باشد، ناحیه زیبایی پر از درخت های بلند بامبو که مانند برج هایی بالای سر شما قرار می گیرند. بعد از بازدید از جنگل بامبوها، حتما به خیابان Saga-Toriimoto که محل اشتغال فروشنده های محلی است سر بزنید. این خیابان به خاطر معماری سنتی و تاریخی ژاپنی و محصولات بامبوی متنوع مانند سبدها و تشک های سنتی مشهور است. در نهایت، بعد از آن همه پیاده روی، اگر هنوز انرژی برای سوزاندن دارید، حتما یکی از قایق های پدالی نزدیک به پل مشهور توگتسوکیو Togetsukyo را کرایه کنید و به قایق سواری بپردازید و از دیگر دیدنی های کیوتو هم بازدید کنید.

چشمه آب گرم کینوساکی Kinosaki Onsen

ناحیه تفریحی سنتی ژاپنی چشمه آب گرم کینوساکی Kinosaki Onsen، با وجود واقع شدن در فاصله دو ساعت و نیمه شمال غربی کیوتو (که برخلاف سایر جاذبه ها، سفر جاده ای به آن آسان تر از سفر ریلی است)، ارزش بازدید کردن دارد و از زیباترین دیدنی های کیوتو است. ناحیه بکر و دست نخورده در منطقه ای بسیار زیبا از سواحل ژاپن ، در امتداد رودخانه ای که درختان بسیاری اطراف آن را فرا گرفته اند واقع شده است. این ناحیه، دارای مکان های پر آرامش متعددی است که از قرن هشتم میلادی بخاطر چشمه های آب گرم آن که Onsen نام دارند محبوبیت دارد. زمانی که به این ناحیه می روید و سنت های ژاپنی و طرز لباس پوشیدن مردم محلی مانند کفش های چوبی و کیمونو ها را می بینید که همچنان زنده نگاه داشته شده اند، به نظرتان می آید که در زمان به عقب رفته اید. البته هیچ سفری به ناحیه بدون بازدید از یکی از حمام های عمومی فوق العاده متعدد که در جای جای آن قرار گرفته اند کامل نمی شود و حتی به این معناست که هیچ یک از دیدنی های کیوتو رو ندیده اید.

منبع: همگردی

به "دیدنی های کیوتو ، سفری جالب و هیجان انگیز به منطقه ها اطراف کیوتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های کیوتو ، سفری جالب و هیجان انگیز به منطقه ها اطراف کیوتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید