راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه (استانبول)

به گزارش وبلاگ پیوست، اگر در شرایطی هستید که امکان اتصال به اینترنت هتل برای تان مقدور نیست و می خواهید از اینترنت بهره ببرید یا تمایل دارید در استانبول تماس بگیرید و یا شرایط مشابه دیگر، به شما پیشنهاد می کنیم این مطلب را بخوانید. اگر اشتباه کنید و از دیتای بین المللی بهره ببرید، هزینه آن بسیار زیاد است.

راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه (استانبول)

سیم کارت برای فروش کجا هست؟

لازم نیست خیلی دنبال مراکز خرید سیم کارت بگردید. بعد از پیاده شدن از هواپیما می توانید در فرودگاه سیم کارت بخرید. تعداد اُپراتورهای ارائه دهنده خدمات تلفن همراه و دیتا در ترکیه زیاد است، اما بعضی از معروف ترین اپراتورها ترکسل، ترک تِله کوم و وُدافون هستند.

اگر در فرودگاه پیروز به خرید سیم کارت نشدید، در هر محله و خیابانی معمولا شعبه شرکت های مختلف فروش سیم کارت پیدا می کنید. به راحتی می توانید وقتی برای خرید رفتید، سیم کارت بخرید یا حتی از نزدیک هتل محل اقامت تان سیم کارت را تهیه کنید. سعی کنید از شعبه ای خرید کنید که اگر نتوانستید سیم کارت را راه اندازی کنید، به راحتی بتوانید دوباره به آنجا مراجعه کنید.

برترین سیم کارت ها و تعرفه ها کدامند؟

سیم کارت هایی که هزینه و دردسر کم تری دارند، برترین انتخاب برای خرید هستند. موارد زیر را برای خرید سیم کارت در ترکیه، در نظر بگیرید.

  • سعی کنید سیم کارت های بی نام را تهیه کنید؛ این سیم کارت های 6 ماهه در همه موبایل فروشی های ترکیه پیدا می شوند. برای خرید این سیم کارت بین 30 تا 50 لیر باید هزینه کنید.
  • در میان اپراتورهای موجود در ترکیه، ترکسل دسترسی بهتری دارد و در نقاط مختلف ترکیه شعبه دارد.
  • بعد از خرید سیم کارت، بهتر است از وجود تعرفه های متعدد اطلاع کسب کنید؛ تعرفه BOL 4GB برای یک ماه، 4 گیگابایت اینترنت، 500 دقیقه مکالمه و... دارد. هزینه این بسته 55 لیر است.
  • سعی کنید بسته های موردنظر خود را با مراجعه به ترکسل و پرداخت هزینه به صورت حضوری تهیه کنید؛ چراکه خرید شارژ در ترکیه هزینه بیشتری دارد. بعد از خرید بسته برای شما پیغامکی خواهد آمد و با شماره گیری*159# از مانده حساب خود می توانید اطلاع کسب کنید.

برای خرید سیم کارت چه مدارکی احتیاج است؟

برای خرید سیم کارت ضروری است حتما پاسپورت خود را همراه داشته باشید. یک فرم هم به شما داده می گردد تا با اطلاعات دقیق از روی پاسپورت تان آن را تکمیل کنید. از این مراکز با مدارکی مانند پاسپورت نمی توانید سیم کارت دائمی همراه با قبض بگیرید فقط امکان خرید نوع اعتباری را دارید. اگر قرار است بیش از یک ماه از این سیم کارت بهره ببرید، ضروری است تا گوشی شما رجیستر گردد و مالیات گوشی و خط را نیز باید بپردازید.

چطور سیم کارت را شارژ کنم؟

از نمایندگی همان اپراتور بسته مورد نظرتان را بخرید. قبل از خرید فهرست بسته های موجود را ببینید و همانی را انتخاب کنید که برای تان مناسب است. بیشتر بسته ها 500 دقیقه مکالمه، 1000 عدد پیغام کوتاه و 2 گیگابایت اینترنت را پوشش می دهند. معمولا قیمت بسته ها از 60 لیر به بالاست.

سیم کارت در ایران آنتن دهی ندارد، بنابراین سعی کنید متناسب با احتیاجتان و مدت زمانی که در ترکیه هستید بسته مناسب را انتخاب کنید. مدت اعتبار هر سیمکارت 6 ماه است، اما اگر مدام شارژ گردد نمی سوزد. ضمناً، مدت اعتبار بسته ای که می خرید هم 1 ماه است و بعد از یک ماه از بین می رود.

چه سیم کارتی بخرم؟

از آنجایی که چند اپراتور موجود در بازار تلفن همراه در ترکیه رقابت شدیدی باهم دارند، معمولا همه آنها نرخ های شان به هم نزدیک و البته پایین است. بنابراین نگران انتخاب اپراتور خود نباشید. در صورتی که فقط برای استفاده از نقشه گوگل قصد دارید سیم کارت بخرید، استفاده از رومینگ مخابرات ایران ارزان تر است.

اگر اطلاعات بیشتری احتیاج دارید، با کلیک روی یکی از آیکون های زیر مستقیما با همکاران ما در ترکیه تماس بگیرد.

گردآوری و تنظیم: تحریریه وبلاگ پیوست

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه (استانبول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه (استانبول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید