راهنمای سفر به شهر کوردوبا در اسپانیا

به گزارش وبلاگ پیوست، راهنمای سفر به کوردوبا

اسپانیا کشوری با شهرهای مجذوب کننده و دیدنی که در هر کدام از شهرهایش گشت و گذاری متفاوت را تجربه می کنید. کوردوبا شهری با معماری اسلامی که در منطقه تاریخی آن غرق در آثار به جای مانده از دوره های مختلف تاریخی می شوید. در ادامه با راهنمای سفر به کوردوبا، خبرنگاران را همراهی کنید.

راهنمای سفر به شهر کوردوبا در اسپانیا

درباره کوردوبا

کوردوبا شهری که در کرانه شمالی رود گوادالکیبیر واقع شده است و مرکز رومی ها و موروهای اسپانیا بوده است. محله قدیمی این شهر که در اطراف مسجد جامع کوردوبا شکل گرفته یکی از ارزشمندترین نمونه های میراث بوه جای مانده از موروهاست و در فهرست میراث جهانی یونسکو واقع شده است. این شهر در جنوب اسپانیا در منطقه اندلس واقع شده است و موروهای مسلمان در قرن هشتم کنترل آن را به دست گرفتند، در این کشور می توانید آثاری مجذوب کننده از ادیان اسلامی، مسیحی و بهودی را ببینید.

آب و هوای کوردوبا

آب و هوای کوردوبا نیمه گرمسیری مدیترانه ای است. تابستان هایی گرم با میانه دمای 37 درجه سانتی گراد دارد و گرمای تابستان هایش تا حدی است که در برخی از روزها حتی دمای هوا به بالای 40 درجه سانتی گراد هم می رسد. هوا در زمستان ملایم، کمی سرد و بارندگی است..

فرودگاه: با اینکه این شهر فرودگاه دارد اما این روزها کمتر پروازهای تجاری در آن انجام می شود. نزدیک ترین فرودگاه های مهم به این شهر فرودگاه مالاگا، مادرید و سویل هستند که از انجا می توانید با اتوبوس یا قطار خودتان را به کوردوبا برسانید.

جاذبه های کوردوبا

مسجد جامع کوردوبا: اگر می خواهید یکی از زیباترین بناهای اسلامی را در این شهر ببینید به بازدید از مسجد جامع کوردوبا بروید، مسجدی که ساختش در سال 786 آغاز و 250 سال بعد به انتها رسید. چیزی که در دیدن از این مسجد بیش از همه جلب توجه می نماید ستون های آن است که با طراحی چشم نواز خود جلوه ای خاص به نمای ظاهری مسجد داده اند. بعد از اینکه موروها ا زاین شهر اخراج شدند این مسجد به کلیسا تبدیل شد به همین علت می توانید ترکیبی از معماری اسلامی و مسیحیت را در کنار هم به دیدن بنشینید.

پل رومی کوربودا (Corboda)

رودخانه گوادالکیبیر از رودهای مهم این شهر است که بر روی آن پلی تاریخی تبدیل به یکی از نمادهای این شهر شده است. زمان ساخت پل رومی کوربودا به قرن یک قبل از میلاد برمی شود یعنی زمانی که رومی ها در این شهر حکومت می کردند. این پل 247 متر طول و 9 متر عرض دارد و 16 قوس طوقی شکل مجذوب کنندهیت آن را دوچندان نموده اند.

محله جودریا (Juderia)

خیلی ها شهر کوردوبا را با معماری اسلامیش می شناسند اما اگر به محله جودریا بروید جایی متفاوت را تجربه می کنید. محله یهودی نشین که در کوچه پس کوچه های تنگ و باریکش آرامشی بی بدیل را حس می کنید و با دیدن عبادتگاه های یهودی با معماری دیگر ادیان هم آشنا می شوید.

هزینه های معمول در کوردوبا

هزینه غذا: کوردوبا رستوران های زیادی از رستوران های مقرون به صرفه قیمت تا رستوران های لوکس و گران دارد. اگر رستورانی مقرون به صرفه را برای غذا خوردن انتخاب کنید هزینه یک وعده غذا برایتان چیزی حدود 9 پوند می شود و اگر برای امتحان غذاهای فست فود راهی مک دونالد شوید باید حدود 6 پوند خرج کنید.

هزینه حمل و نقل: در این شهر گزینه های زیای برای رفت و آمد دارید. اگر بخواهید برای استفاده از اتوبوس بلیط یک طرفه تهیه کنید باید 1.20 پوند هزینه کنید. ورودی تاکسی ها از 4 پوند است و هر یک کیلومتر 0.78 پوند به آن اضافه می شود.

غذا در کوردوبا

در این شهر در همه روزهای سال بو و رنگ شکوفه های پرتقال فضا را پر نموده است و از آن به همراه گوشت، پنیر، ماهی و … در غذاهای مختلف استفاده می شود. غذاهای مختلفی مثل انواع تاپاس و سوپ سرد گوجه هم از غذاهای معروف این شهر است. این شهر تاثیر زیادی از فرهنگ عربی گرفته و به همین دلیل چای خانه های زیادی درجای جای آن وجود دارد.

منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به شهر کوردوبا در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به شهر کوردوبا در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید