روستای فریزهند و بازدید از زیبایی های آن

به گزارش وبلاگ پیوست، روستای فریزهند روستایی پر جاذبه در فاصله 19 کیلومتری از کاشان است این روستای پر جاذبه دارای راستا آسفالته است برای رفتن به این منطقه باید از راستا جاده آسفالت کاشان نطنز و پل هنجن عبور کنید. جاذبه های این منطقه تنها به جاذبه های واقع در درون روستا منتهی نمی شود بلکه با وجود جاذبه هایی که پیرامون این منطقه قرار دارند می توانید از جاذبه های بیشتری بازدید کنید اطراف این روستا را کوه های مرتفع و بلندی پوشانده اند بخش های مهمی از زمین های این منطقه دارای بسترهای زیرزمینی می باشند. وجود پوشش های گیاهی متعدد از درختان کهنسال در این منطقه موجب شده است تا قدمت آن بیشتر شود و اهمیت زیست محیطی بیشتری پیدا کند در واقع این روستا از توابع اصفهان و شهر نطنز است که نزدیکی آن به کاشان نیز موجب شده است یکی از منطقه ها تفریحی در این منطقه باشد که در ادامه این بخش با آن بیشتر آشنا خواهید شد.

روستای فریزهند و بازدید از زیبایی های آن

روستای فریزهند را بیشتر بشناسید:

این روستا از جمله مجموعه 70 روستایی است که در نزدیکی شهر نطنز واقع شده اند و اهمیت گردشگری بالایی برخوردار می باشند این روستاها به علت طبیعت زیبای خود مورد توجه واقع می شوند همانطور که اشاره نمودیم فاصله این روستا تا پاسگاه پل هنجن 19 کیلومتر می باشد این منطقه کوهستانی دارای دامنه های سرسبز و زیبایی است و از آب و هوای مناسب و معتدلی نیز برخوردار می باشد. بیشتر بناهایی که در این روستا مشاهده می کنید دارای بافت های قدیمی و سنتی هستند که به علت این ویژگی های معماری خود می توانند مورد توجه گردشگران قرار بگیرند. این روستا یکی از دیدنی های اصفهان برای علاقه مندان است که از موقعیت جغرافیایی مناسبی برخوردار است و از نواحی اطراف به شهرهای مختلفی نیز متصل می شود.

طبق تحقیقات باستان شناسی متعددی که بر روی این دهستان ها اجرا شده است نشان داده می شود که این دهستان ها همگی قدیمی و کهن هستند که این موضوع را می توان به راحتی از روی معماری بناهای آن مشاهده کرد. برخی از شواهد دیگر نیز شنان می دهد که این روستا از قدمت تاریخی بالایی برخوردار است زیبان محلی مردمان این روستا دارای پیشینه فرهنگی و تاریخی است و ویژه این خطه می باشد از سوی دیگر نامگذاری روستای فریزهند نیز می توان شواهدی دال بر تاریخی بودن این منطقه باشد.

چه جاذبه هایی در این روستا وجود دارد؟

این روستا از جاذبه های بسیار زیادی برخوردار است هر یک از این جاذبه ها می تواند از سوی گردشگران زیادی مورد توجه باشد طبیعت زیبای این روستا بسیار مجذوب کننده است این منطقه دارای چشمه های متعددی است که چشم انداز آن را زیباتر کرده اند. یکی از معروف ترین چشمه هایی که در این روستا واقع شده است چشمه آب سرخ است این چشمه در این روستا علاقه مندان زیادی دارد. شما با سفر به این روستا می توانید با یکی دیگر از مکان های دیدنی نطنز نیز آشنا شوید و اطلاعات بیشتری درباره این منطقه به دست آورید.

همچنین چشمه فریزهند نیز از دیگر چشمه های معروف در این منطقه است این چشمه در فاصله 78 کیلومتری از کاشان واقع شده است و به علت نزدیک بودن به این شهر نیز گردشگران زیادی از کاشان از آن دیدن می کنند. این چشمه در بالای ارتفاعات کوهستانی واقع شده است و دارای چشم انداز ها و چشم اندازهای بسیار ویژه ای می باشند. آب این چشمه در شمار آب های بی کربناته واقع شده است و در واقع دارای گاز است به همین علت این آب خواص درمانی متعددی دارند آب این چشمه می تواند برای درمان دستگاه گوتارش، مجاری صفرا، بیماری های روده، کبد و … بسیار تاثیرگذار هستند.

این چشمه ها دارای مقادیر زیادی املاح معدنی هستند که در ترکیبات آب چشمه وجود دارد و موجب ازدیاد گلبول های قرمز نیز می شوند از سویی با بالا بردن سطح هموگلوبین خون به بهبود سلامت بدن کمک بیشتری می کند و می تواند در درمان کم خونی ها موثر واقع شود.

از دیگر جاذبه هایی که می توانید رد این روستا از آن ها دیدن نمایید می توان به طبیعت زیبای آن اشاره نمود مسیرهایی که در این روستا منتهی به چشمه ها هستند به علت پر آبی بسیار سرسبز می باشند و دارای چشم اندازهای زیبایی هستند. این روستا با وجود طبیعت زیبای خود، چشمه سارها، خانه های قدیمی و … از مهم ترین دیدنی های کاشان محسوب می شود.

این امکان برای گردشگران نیز وجود دارد تا در سفر به روستای فریزهند در این روستا اقامت داشته باشند برخی از خانه های سنتی این روستا مکان مناسبی برای اقامت کردن هستند همچنین با وجود طبیعت زیبای روستا می توانید پیک نیک های گروهی و خانوادگی مجذوب کنندهی داشته باشید. سفر به این روستا با تجربه های متعددی همراه است به ویژه خیلی از گردشگران برای درمان بیماری های مختلف خود به این منطقه سفر می کنند و از امکانات درمانی چشمه های آب معدنی آن استفاده می کنند.

منبع: دیجیاتور

به "روستای فریزهند و بازدید از زیبایی های آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای فریزهند و بازدید از زیبایی های آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید