طرح ایران خودرو برای فروش 5 محصول به مادران، اختلاف قیمت کارخانه و بازار

به گزارش وبلاگ پیوست، با وجود 200 هزار میلیارد تومان بدهی و زیان انباشته و کیفیت پایین محصولات، ایران خودرو و سایپا همچنان به طرح های فروش خود ادامه دهند. حالا هم آنها بر اساس قانون جوانی جمعیت، موظف به اجرای طرحی با عنوان خودرو بدون قرعه کشی برای مادران شده اند. این هفته نوبت به دور نو آن رسیده است.

طرح ایران خودرو برای فروش 5 محصول به مادران، اختلاف قیمت کارخانه و بازار

شرایط ثبت نام خودرو برای فرزند دوم

ایران خودرو، این طرح را در راستای ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در تاریخ 19 آبان 1400 دانسته . مادرانی که فرزند دوم آنها از این تاریخ به بعد متولد شده است مشمول طرح های ایران خودرو و سایپا، هستند.

این شرکت تاکید نموده است که اگر تعداد متقاضیان مشمول در این بخشنامه، بیش از ظرفیت شرایط فروش باشد، تخصیص محصول در قالب قرعه کشی صورت می پذیرد. در غیر این صورت، همه مادران مشمول که شرایط آنها به تایید سازمان های ذیربط برسند، امکان واریز وجه را دارند.

در بخشنامه خودرو بدون قرعه کشی برای مادران آمده است: اطلاعات طرح مذکور، به سازمان ثبت احوال ارسال می گردد، تا پس از شناسایی مادران حائز شرایط، امکان واریز وجه برای ایشان میسر گردد.

این دور از طرح فروش ایران خودرو (با موعد تحویل حداکثر 3 ماهه)، از روز یکشنبه 11 اردیبهشت شروع می گردد و پنجشنبه، پانزدهم به انتها می رسد.

این طرح های فروش خودرو در حالی اجرایی می شوند که به گفته احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان، از هر هزار نفر، تنها دو نفر شانس برنده شدن دارند.

اخیرا، رئیس پلیس راهور ناجا از سازمان استاندارد و خودروسازان دعوت کرد هرچه زودتر از مردم به علت فراوری خودرو با نازل ترین کیفیت عذرخواهی نمایند و ایمنی خودروها را افزایش دهند (همشهری آنلاین).

طرح ایران خودرو برای فروش 5 محصول به مادران- 11 اردیبهشت

محصولات ایران خودرو در بازار چند؟

به گزارش وبلاگ پیوست، حال سوال اینجاست که قیمت ها در طرح فروش ایران خودرو، چقدر با بازار تفاوت دارد؟

با نگاهی به این تفاوت قیمت، می توان برآورد کرد که اگر اتفاق ویژه ای در بازار رخ ندهد، در زمان تحویل خودروها، رانت قابل توجهی نصیب خریداران می گردد.

پژو پارس سال سفارشی (ELX)

متقاضیان ثبت نام در این طرح فروش فوق العاده، می توانند برای مثال پژو پارس سال سفارشی (ELX) با موتور xu7P را انتخاب نمایند.

قیمت کارخانه ای این محصول، 208 میلیون و 957 هزار تومان است و پژو پارس سال به عنوان شبیه ترین خودرو به این محصول نو ایران خودرو، در بازار، 312 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد.

پژو پارس سال سفارشی

یکی دیگر از خودروهایی که هنگام ثبت نام در طرح فروش ایران خودرو عرضه می گردد، پژو پارس سال سفارشی با موتور xu7P است.

قیمت کارخانه ای این خودرو، 185 میلیون و 29 هزار تومان است و و پژو پارس سال به عنوان شبیه ترین خودرو به این محصول نو ایران خودرو، در بازار، 312 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد.

پژو پارس TU5

در طرح فروش، بعلاوه امکان گزینش پژو پارس TU5 نیز وجود دارد.

قیمت کارخانه ای این محصول، 176 میلیون و 710 هزار تومان است و این خودرو در بازار، 381 میلیون تومان قیمت دارد.

پژو 207i اتوماتیک 6 سرعته

یکی دیگر از خودروهایی که هنگام ثبت نام در طرح فروش ایران خودرو عرضه می گردد، پژو 207i اتوماتیک 6 سرعته سقف قرمز است.

قیمت کارخانه ای این محصول، 318 میلیون و 608 هزار تومان است. اما پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای، که شاید نزدیک ترین خودرو به این محصول نو ایران خودرو باشد، در بازار، 565 میلیون تومان داد و ستد می گردد.

پژو آی 207 دستی سقف شیشه ای

متقاضیان بعلاوه در هنگام ثبت نام در این طرح خودرو، از امکان خرید پژو آی 207 دستی سقف شیشه ای نیز برخوردارند.

قیمت کارخانه ای این محصول، 236 میلیون و 344 هزار تومان مشخص شده است. اما پژو 207i دنده ای، که شاید نزدیک ترین خودرو به این محصول نو ایران خودرو باشد، در بازار، 400 میلیون تومان داد و ستد می گردد.

اختلاف قیمت کارخانه و بازار

این ارقام، اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار را هنگام ثبت نام در این طرح ایران خودرو نشان می دهد.

فروشندگان، احتمالا پژو پارس سال سفارشی (ELX) را حدود 104 و پژو پارس سال سفارشی را حدود 128 میلیون تومان گران تر از کارخانه بفروش برسانند.

این تفاوت برای پژو پارس TU5 احتمالا به حدود 204 میلیون تومان می رسد.

بعلاوه فروشندگان، احتمالا پژو 207i اتوماتیک 6 سرعته را حدود 246 و پژو آی 207 دستی سقف شیشه ای را حدود 164 میلیون تومان گران تر از کارخانه بفروشند.

آخرین اخبار درباره فروش خودروسازان را در صفحه پیش فروش خودرو دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "طرح ایران خودرو برای فروش 5 محصول به مادران، اختلاف قیمت کارخانه و بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ایران خودرو برای فروش 5 محصول به مادران، اختلاف قیمت کارخانه و بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید