مزایا و معایب سفر به جنوب در تابستان

به گزارش وبلاگ پیوست، سفر به منطقه ها جنوبی کشور در تعطیلات نوروزی و فصول پرتردد سال ممکن است برای کسانی که بودجه محدودی دارند، مالی و حتی امکان پذیر نباشد، چراکه افزایش قابل توجه هزینه بلیط هواپیما، اقامت و فعالیت های تفریحی در این زمان، ضربه سختی به بودجه سفر می زند.

مزایا و معایب سفر به جنوب در تابستان

سفر در تابستان به منطقه ها جنوبی کشور، هرچند از نظر شرایط آب و هوایی چندان منطقی نیست اما مزایای مختلفی دارد که در ادامه این مطلب بدان اشاره خواهد شد.

چرا باید در تابستان به جنوب سفر کرد؟

به اعتقاد بعضی، انتخاب گرم ترین فصل سال برای سفر به منطقه ها جنوبی کشور اشتباه است، زیرا دمای هوای بعضی شهرهای جنوبی در فصل تابستان به 40 درجه سانتی گراد می رسد و انجام فعالیت های تفریحی، خرید و گشت و گذار را در این مقصدهای دیدنی گردشگری غیرممکن می سازد. اما این تصور چندان با واقعیت سازگاری ندارد، چراکه گرمای هوا، هرساله موجب رونق ورزش های آبی و تفریحات ساحلی در پارک های آبی و سواحل خوش چشم انداز و دیدنی شهرهای جنوبی کشور می گردد و آب تنی و شنا را به فعالیت های پرطرفدار تابستانی مبدل می نماید. در خصوص گشت و گذار نیز باید گفت که بیش تر منطقه ها جنوبی کشور مملو از بازارهای سرپوشیده و مراکز خریدی است که از سیستم تهویه مطبوع بهره می برند و تخفیفاتی ویژه و استثنائی را در فصل تابستان به مسافران ارائه می دهند. ناگفته نماند که کنسرت ها و جشنواره های تابستانه مفرح و باشکوهی نیز در شهرهای جنوبی کشور و در جزایری نظیر کیش و قشم با حضور هنرمندان مختلف همیشه برگزار می شوند.

اما مزیت اصلی سفر به جنوب در تابستان قیمت مناسب و مناسب بلیط هواپیما، اقامتگاه و فعالیت های تفریحی است. تعرفه بلیط هواپیما برای سفرهای تابستانی به جزایر کیش و قشم در ماه های مرداد و شهریور به اندازه زیادی کاهش یافته و شانس یافتن بلیط چارتری هواپیما و لحظه آخری به این منطقه ها افزایش خواهد یافت. هزینه های اقامتی نیز شرایط مشابهی را با بلیط هواپیما و قطار در فصل تابستان خواهند داشت؛ هزینه اقامتی سفری تابستانی در هتل هایی لوکس و 5 ستاره گاهی چنان منصفانه و مقرون به صرفه است که با نرخ اقامتی هتل هایی معمولی در فصول پرتردد و تعطیلات نوروز برابری می نماید. از این گذشته، قیمت تورهای مسافرتی در این زمان از سال نیز به طور چشم گیری کاهش خواهد یافت و با تعرفه هایی بسیار مناسب و مالی به فروش خواهند رسید. به عنوان مثال تورهای نوروزی کیش با قیمتی بین 5 تا 20 میلیون تومان در تعطیلات نوروز به فروش می رسند، حال آنکه نرخ تورهای مسافرتی تابستانی کیش از 2 میلیون تومان شروع می شوند و با آفرهایی ویژه و کیفیتی عالی به مسافران عرضه می گردد.

معایب سفر به جنوب در تابستان

بر هیچ کس پوشیده نیست که آب و هوا تأثیر زیادی در کیفیت سفر خواهد گذاشت و از این رو، منطقه ها جنوبی کشور به علت آب و هوای گرم و نامساعدی که در فصل تابستان دارند، به خودی خود از لیست مقاصد سفرهای تابستانی بعضی گردشگران حذف می گردد. قطعاً آب و هوای گرم و شرجی جنوب کشور، به خصوص اواسط تابستان و ظهرها که دمای هوای بعضی منطقه ها به 50 درجه سانتی گراد نیز می رسد، برای شهرگردی و بازدید از جاذبه های روباز و بازارهای سنتی به هیچ وجه مناسب نیست و بسیار آزاردهنده خواهد بود. اما در نظر داشته باشید که بسیاری از مکان های عمومی و مراکز تفریحی و تجاری سرپوشیده در شهرهای جنوبی کشور همیشه از سیستم تهویه مطبوع برای رفاه و آسودگی حال گردشگران استفاده می نمایند. بنابراین چنانچه قصد دارید در کوچه پس کوچه های شهرهای جنوبی کشور قدم بزنید و مدت زمان زیادی را در فضای باز سپری کنید، تابستان زمان مناسبی برای سفر به این منطقه ها نخواهد بود، اما اگر هدف شما شرکت در جشنواره های و کنسرت های متنوع و شاد تابستانی، شنا و انجام تفریحات ساحلی، خرید صنایع دستی و کالاهایی مرغوب با قیمتی منصفانه و اقامتی مالی در شهرها و جزایر جنوبی کشور است، فصل تابستان زمانی ایده آل برای سفر شما خواهد بود. بعلاوه خرید اینترنتی بلیط قطار رجا نیز گزینه مناسبی برای سفر به شهر های جنوبی در تابستان است.

لوازم مورد احتیاج برای سفر به شهرهای جنوبی در تابستان

بسته به اینکه قصد دارید در چه مکانی اقامت کنید، لیست لوازم مورد احتیاج برای سفر ممکن است متفاوت باشد. آیا قصد دارید در هتل اقامت کنید یا اقامتگاهی سنتی؟ برای اقامت در هتل، اغلب ملزوماتی از قبیل حوله، شامپو، دمپایی، صابون و مسواک، به مسافر ارائه داده می گردد. اما به طور کلی اگر بلیط هواپیما قشم، کیش، بوشهر یا دیگر شهر ها را رزرو نموده اید، برای اقامت در منطقه ها جنوبی کشور در گرم ترین فصل سال به این وسایل احتیاج خواهید داشت:

پوشاک آستین بلند روشن و نازک: پوشیدن پوشاکی نخی و نازک با رنگی سفید یا آبی روشن از شما در برابر گرمای آزاردهنده و هوای نامساعد منطقه ها جنوبی کشور در فصل تابستان محافظت خواهد نمود. سعی کنید از پوشیدن پوشاک چسبان و تنگی که از الیاف مصنوعی بافته شده اند، خودداری کنید. پوشیدن شلوار جین نیز توصیه نمی گردد، چراکه علاوه بر گرم بودن، به کندی خشک می شوند و برای منطقه ها جنوبی کشور مناسب نیستند.

عینک و کلاه آفتابی و کرم ضد آفتاب: این چند مورد جزو اصلی وسایل سفر به منطقه ها گرم دنیا به شمار می روند و حتماً باید در سفر تابستانی به جنوب کشور همراه شما باشند. سعی کنید کرم ضد آفتابی با رتبه اس پی اف مناسب (فاکتور محافظت از پوست در برابر نور خورشید) از مکانی معتبر بخرید تا از پوست خود در مقابل آفتاب سوختگی محافظت کنید. افزون بر این موارد، همراه بردن وسایلی از قبیل: دئودورانت و رول های ضد تعریق (برای برطرف بوی بد بدن و جلوگیری از تعریق شدید در اثر گرمای هوا)، دستمال بهداشتی مرطوب و ژل ضدعفونی نماینده به شدت توصیه می گردد.

کفش مناسب: اگر به قصد طبیعت گردی به منطقه ها جنوبی کشور در تابستان سفر می کنید، خرید کفش های طبیعت گردی را نباید فراموش کنید. اما اگر هدف شما گشت و گذار و قدم زدن در پاساژها و منطقه ها سنگ فرش شده است، کفشی سبک و راحت با کفی مناسب و منافذی برای تهویه هوا کفایت می نماید. سعی کنید کفش های نو خود را قبل از سفر چندین بار بپوشید تا از حالت سفتی و زمختی خارج شوند و به قالب پای شما درآیند.

راهکارهایی مفید برای خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما

سفر در ماه های مرداد و شهریور که زمان کم تردد سال برای سفر به منطقه ها جنوبی در صنعت گردشگری محسوب می شوند، خود راهکاری مؤثر برای خرید بلیط هواپیمای مقرون به صرفه به شهرهای جنوبی کشور به شمار می رود. علاوه بر این، شما می توانید بلیط هواپیما لحظه آخری یا چارتر خود را از سایت های سرشناس و معتبری نظیر سفرمارکت که خدمات آنلاین گردشگری 360 درجه، از قبیل؛ خرید بلیط هواپیما و قطار تا رزرو هتل و تورهای مسافرتی را به گردشگران ارائه می دهد، بخرید و در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنید. سفرمارکت در حقیقت یک پلتفرم جامع گردشگری و مرجع خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی با قیمتی مناسب و منصفانه در کشور است. کافی است وارد سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت شوید و مقصد و تعداد مسافران را در بخش جستجوی سایت وارد کنید و دکمه جستجو را بفشارید تا ده ها نتیجه مرتبط با درخواست خود، ظرف چند ثانیه در یک صفحه مشاهده کنید. امکان آنالیز و مقایسه قیمت صدها بلیط هواپیمای شرکت های هواپیمایی و آژانس های مسافرتی مختلف موجب شده که خیال مسافران از انتخاب مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما، قطار، اقامتگاه و تور مسافرتی آسوده گردد و سفر راحت و مطمئنی را با سفرمارکت تجربه نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "مزایا و معایب سفر به جنوب در تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایا و معایب سفر به جنوب در تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید