پل رادیویی برخط رادیوهای قزاق زبان به مناسبت عید نوروز

به گزارش وبلاگ پیوست، خبرگزاری خبرنگاران- به ابتکار رادیو ملی قزاقستان، پل رادیویی برخط رادیوهای قزاق زبان به مناسبت عید نوروز در روز 17 مارس با حضور رادیو قزاقی معاونت برون مرزی رسانه ملی و سایت قزاقی پارس تودی برگزار گردید.

پل رادیویی برخط رادیوهای قزاق زبان به مناسبت عید نوروز

به گزارش وبلاگ پیوست به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، این پل رادیویی به مناسبت عید سعید نوروز، با حضور رادیوهای قزاق زبان قزاقستان، جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، مغولستان، قرقیزستان و جمهوری خودمختار تاتارستان روسیه بوده و هر یک به بیان سنت های نوروزی و آداب و رسوم کشورهای خود پرداخته اند.

برهان حشتمی، مدیر کل رادیوهای آسیای میانه و قفقاز معاونت برون مرزی در این پل رادیویی، ضمن تبریک نوروز و یکصد سالگی رادیو قزاقستان ازدعوت به این گردهمایی و پل رادیویی تشکر و تاکید نمود: همزمان بودن جشن تولد رادیو قزاقستان با تولد نوروز را به فال نیک می گیریم و امید داریم که با دعوت رادیو قزاقی معاونت برون مرزی رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران به جشن باشکوه و مبارک یکصد سالگی رادیو قزاقستان، زمینه همکاری و همبستگی رادیو قزاقستان و رادیو قزاقی ایران و پارس تودی قزاقی فراهم شود و یکصد سالگی رادیو قزاقستان را به واقعه ای به یاد ماندنی برای همه ما و شما تبدیل کند.

همچنین گوهرعمرخان اوا تبعه قزاق، مترجم و گوینده رادیو قزاقی معاونت برون مرزی رسانه ملی در مورد اهداف این گردهمایی و پل رادیویی گفت: رادیو قزاقستان با هدف ترویج و تبلیغ احیای پاسداشت عید نوروز در میان مردم قزاقستان و تمامی قزاق زبان های دنیا این پل رادیویی را با حضور رادیوهای کشورهایی که به زبان قزاقی برنامه رادیویی پخش می نمایند، برگزار نموده است.

وی گفت: رادیو قزاقستان سعی دارد در سال های آینده نیز برقراری اینپل رادیویی را با برنامه ریزی بهتر و کامل تری ادامه دهد.

رادیو قزاقی معاونت برون مرزی در سال 1374 تاسیس و رادیو قزاقی برون مرزی علاوه برقزاقستان ،کشورهای ازبکستان و قرقیزستان و غیره را نیز تحت پوشش خود دارد.

محور برنامه های رادیو قزاقی در زمینه رویدادهای ایران و دنیا، تفسیر و مسایل

اجتماعی و مذهبی بوده و همه روزه از ساعت 17:20 الی 17:50 به مدت 30 دقیقه برنامه و نیز 30 دقیقه تکرار پخش دارد.

از برنامه های شاخص این رادیو؛ راهی به سوی نور، مشاهیر ایرانی، زندگی در غرب، درک مکتب امام خمینی، ایران گشت، فارسی بیاموزیم، برنامه های مناسبی و مذهبی و .... است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "پل رادیویی برخط رادیوهای قزاق زبان به مناسبت عید نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل رادیویی برخط رادیوهای قزاق زبان به مناسبت عید نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید