گام مهم ایران برای ساخت سرنگ انسولین خبرنگاران

به گزارش وبلاگ پیوست، پتروشیمی شازند برای نخستین بار در دنیا، پیروز به ثبت اختراع فرآیند فراوری پلی پروپیلن گرید رندوم کوپلیمر و محصول آن در فناوری بازل برای استفاده در ساخت سیلندر سرنگ انسولین و سرنگ سه تکه شد.

گام مهم ایران برای ساخت سرنگ انسولین خبرنگاران

به گزارش گروه مالی وبلاگ پیوست به نقل از شرکت پتروشیمی شازند، متخصصان و مخترعان پتروشیمی شازند برای نخستین بار در دنیا، پیروز به ثبت اختراع فرآیند فراوری پلی پروپیلن گرید رندوم کوپلیمر و محصول آن برای استفاده در ساخت سیلندر سرنگ انسولین و سرنگ سه تکه شدند.

روزانه به طور میانگین حدود 2 میلیون سرنگ انسولین در کشور مصرف می گردد که در گذشته ماده اولیه فراوری این نوع سرنگ ها، از پلی پروپیلن گرید J801 شرکت HYOSUNG کشور کره جنوبی استفاده می شد. سالانه حدود 5 هزار تن از این گرید وارد کشور می شد که به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران، واردات گرید یادشده متوقف و از این بابت مشکلاتی متوجه بخش سلامت جامعه شد.

محققان و متخصصان شرکت پتروشیمی شازند همسو با مسئولیت های اجتماعی، برای حل این مشکل عظیم که تأثیر مستقیمی بر سلامت جامعه و حفظ جان هم میهنانمان داشت، با تشکیل گروهی پژوهشی در واحد پلی پروپیلن شازند، مطالعات و آنالیز های خود را برای امکان سنجی فراوری این نوع گرید در واحد صنعتی شروع کردند.

پس از انجام فرآیند مهندسی معکوس و شناسایی مواد افزودنی نمونه گرید خارجی، فراوری نمونه آزمایشگاهی آن در اواخر سال 1397 و با عنوان ARP801 در این شرکت محقق شد که مورد توجه و استقبال مشتریان نهاده شد.

با توجه به اینکه فراوری پلی پروپیلن گرید رندوم کوپلیمر و محصول آن در فناوری بازل برای نخستین بار در دنیا صورت پذیرفته است، فرآیند فراوری و محصول فراوریی آن به عنوان ثبت اختراع، به شماره ثبت اختراع 103043 مورخ 1399/09/15 و طبقه بین المللی C08F 10/00; C08F 110/06;C08F 210/06 با پیروزیت به تأیید مسئولان رسید.

شایان ذکر است، اکنون توسعه این گرید به منظور فراوری سرنگ های دوتکه در حال پیگیری است و در آینده ای نزدیک، گرید مخصوص سرنگ های دوتکه نیز فراوری و روانه بازار داخلی می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "گام مهم ایران برای ساخت سرنگ انسولین خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام مهم ایران برای ساخت سرنگ انسولین خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید