یک اتفاق خوب در بلوار کاوه

به گزارش وبلاگ پیوست، این روزها اگر مسیرتان به بلوار کاوه افتاد، تماشای نقاشی دیواری جذابی که به تازگی روی دیوار دو آپارتمان حاشیه بلوار اجرا شده را از دست ندهید. اشعار شاهنامه فردوسی با نقاشی های مینیاتوری شاهنامه طهماسبی این روزها جلوه ای خاص به این بلوار پر رفت و آمد بخشیده است.

یک اتفاق خوب در بلوار کاوه

وبلاگ پیوست - حسن حسن زاده: در شلوغی و ازدحام بلوار کاوه و در ترافیک کلافه کننده عصرهای این مسیر پر رفت و آمد، تماشای نقاشی های مینیاتوری شاهنامه طهماسبی که با اشعار فردوسی زینت داده شده، غنیمت است. کافی ست به این دو برگ از نقاشی های مینیاتوری شاهنامه طهماسبی خیره شوید و چند بیتی از اشعار فردوسی را که در حاشیه این نگارگری نقش بسته بخوانید تا ترافیک بلوار کاوه از یادتان برود. نقاشی دیواری 240 متر مربعی که این به تازگی به وسیله هنرمندان منتخب سازمان زیباسازی شهر تهران روی دیوار دو آپارتمان حاشیه بلوار نقش بسته، حس و حالی خاص به این بلوار بخشیده و حال و هوای آن را تغییر داده است.

این نقاشی های دیواری از دو برگ از نقاشی های مینیاتوری شاهنامه طهماسبی الهام گرفته شده است. شاهنامه طهماسبی یا شاهنامه شاه طهماسب نسخه ای گرانبها از شاهنامه فردوسی و مربوط به قهرن دهم هجری قمری است که 258 برگه نگارگری از افسانه ها، اساطیر و داستان های شاهنامه فردوسی را در خود جای داده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "یک اتفاق خوب در بلوار کاوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک اتفاق خوب در بلوار کاوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید