4 مقصد پیشنهادی برای سفری به یاد ماندنی از مشهد

به گزارش وبلاگ پیوست، سفر کردن برای مشهدی ها که همواره نقش میزبان را برای مسافرانی از سراسر ایران و دنیا بر عهده داشته اند یک تغییر بزرگ محسوب می گردد. چون این بار مشهدی ها هستند که به عنوان مهمان راهی گوشه و کنار ایران می شوند و قصد دارند جاذبه های سیاحتی را کشف نمایند. جاذبه هایی که در مشهد ردپایی از آن ها وجود ندارد و فقط و فقط در یک نقطه از خاک این کهن مرز و بوم دیده می شوند.

4 مقصد پیشنهادی برای سفری به یاد ماندنی از مشهد

برای سفر از مشهد ده ها و صدها مقصد گردشگری پیش رویتان وجود دارد و همین موضوع انتخاب مقصد را برایتان سخت می نماید. به همین علت در این مطلب ما قصد داریم که 6 مورد از برترین مقاصد سفری که برای مسافران مشهد وجود دارد را معرفی کنیم.

برای سفر به این مقصد چندین راه وجود دارد و با توجه به بودجه و هزینه ای که برای سفر در نظر دارید می توانید بلیط هواپیما مشهد به مقصدهای متفاوت را خریداری کنید و سفری کوتاه ولی به یاد ماندنی را رقم بزنید.

1) سفر از مشهد به تهران بزرگ و پر جنب و جوش

مشهدی ها به جنب و جوش شهری و زندگی در یک شهر همواره بیدار عادت دارند. شهری که در هر لحظه اش می توان سری به یک کافه یا رستوران زد، یا حتی مغازه ای را برای خرید سوغاتی پیدا کرد که هیچ وقت قرار نیست چراغ کسب و کارش خاموش گردد.

با توجه به این حضور همیشگی در شهری بیدار و فعال، تهران می تواند اولین مقصد مناسب برای مسافرین مشهد به سایر نقاط ایران باشد. چون تهران پر جنب و جوش هم در بیشتر ساعت های شبانه روز بیدار است و گردشگرانی که به این منطقه قدم می گذراند می توانند بیشتر ساعت های روز و شبشان را صرف سرگرمی و گشت و گذار نمایند.

وقتی به تهران رسیدید می توانید خودتان را به صرف یک غذای ویژه در یک رستوران خاص مهمان کنید، ساعت ها در ولیعصر قدم بزنید یا ساعت های روزتان را صرف بازار گردی و حضور در بین مردم شهر کنید. البته بیشتر گردشگران ترجیح می دهند که موقع رسیدن به تهران از اماکن دیدنی آن مانند کاخ گلستان، بام لند، برج میلاد، دربند، آثار تاریخی مانند مدرسه دارالفنون یا خانه مقدم و حمام نواب بازدید نمایند.

2) سفر از مشهد به کیش و تجربه آرامشی بی­خاتمه

همه افراد به شهرهای شلوغ و پرهیاهو که دائم جمعیت در آن ها حرکت می نماید عادت ندارند. برخی از افرادی که قصد دارند از مشهد خارج شده و به شهر دیگری سفر نمایند هم جزء این گروه هستند. اگر می خواهید روحتان را جلا دهید و در پی یک دنیا آرامش هستید، کیش زیبا یکی از برترین مقاصد برایتان است.

این مقصد گردشگری آرامشی را مهمان قلب و روحتان می نماید که تا ابد در خاطرتان می ماند. برای به دست آورده این آرامش می توانید ساعت ها در کیش قدم بزنید و از سکوت لذت ببرید؛ و در خاتمهی روز برای دیدنی غروب آفتاب به ساحل بروید. قابی که دریا و خورشید با هم می سازند دیدنی است و حتی دیدنی چندین و چند باره آن ارزش دارد.

کیش علاوه بر آرامش، رستوران های مجذوب کننده و غذاهای خوشمزه، سرگرمیات آبی و پاساژ گردی و خردی اجناس ویژه را هم به مهمانانش هدیه می نماید؛ بنابراین موقع سفر به این جزیره می توانید فهرست این سرگرمیات را آماده نموده و سفرتان به کیش را پُربارتر کنید.

3) سفر از مشهد به شهر حافظ و سعدی شیراز

اگر اهل شعر خواندن هستید و آرزو می کنید کاش با سعدی و حافظ هم نشین می شدید، وقت آن رسیده که خودتان را برای دیدن آرامگاه این شعرای به نام ایرانی آماده کنید. بعد از سفر به شیراز می توانید سایر جاذبه هایی مانند نارنجستان قوام، حمام وکیل، تخت جمشید، پاسارگاد، پارک های متفاوت و طبیعت بکر این شهر را هم در فهرست دیدنی هایتان قرار دهید و هر روز و هر دقیقه از سفرتان به شیراز یک خاطره به یاد ماندنی بسازید.

4) سفر از مشهد به اصفهان تاریخی

اصفهان فقط یک شهر نیست، بلکه یک دنیا را در قلب خودش پنهان نموده. به همین دلیل است که گردشگرانی که می خواهند جاذبه های خاص و منحصر به فرد را در یک قاب دیدن نمایند به سراغ اصفهان می روند.

دیدن بازار صنایع دستی و آثار تاریخی منحصر به فرد میدان امام و دیدنی چهل ستون و سی و سه پل و منارجنبان، تنها گوشه ای از تجربه های سفر به اصفهان را شامل می گردد.

برای اینکه بتوانید همه ابعاد و زوایا اصفهان را دیدن نموده و غذاهای خوشمزه این شهر را امتحان کنید، باید خودتان کوله بار سفر ببندید و راهی این شهر تاریخی خاص و متفاوت شوید.

و در خاتمه...

هر شهری یک جاذبه دیدنی منحصر به فرد دارد که آن را سایر نواحی ایران متمایز می نماید. اصفهان و شیراز و مشهد و کیش هیچ کدام شبیه هم نیستند. به همین دلیل است که ساکنین هر شهر مانند مشهد به محض سفر به شهرهای دیگر می توانند جاذبه هایی را مشاهده نمایند که برایشان تازه و فرق دارد.

منبع: فرارو

به "4 مقصد پیشنهادی برای سفری به یاد ماندنی از مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 مقصد پیشنهادی برای سفری به یاد ماندنی از مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید