5 جاذبه لیتوانی، مقصد مقرون به صرفه اروپا

به گزارش وبلاگ پیوست، جاذبه های لیتوانی

لیتوانی اولین کشوری بود که در سال 1990 از اتحاد جماهیر شوروی خارج شد و از آن موقع تا به امروز سعی داشته تا خودش را به عنوان یک کشور مستقل به جهان بشناساند. از ویلنیوس مرکز زیبای آن گرفته تا منظره ها طبیعی بی نظیر، لیتوانی یکی از دیدنی ترین کشور های اروپایی و البته از مقرون به صرفه ترین آن ها است. این کشور بعلاوه جاذبه های بسیاری دارد که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. با خبرنگاران همراه باشید.

5 جاذبه لیتوانی، مقصد مقرون به صرفه اروپا

تراکی (Trakai)

اگر دنبال مقصدی خارج از شلوغی شهر های بزرگ هستید، شهر تراکی با دریاچه ای پر آب در لیتوانی، برترین مقصد برای شما است. این شهر تاریخی در نزدیکی ویلنیوس، مرکز لیتوانی قرار گرفته است و دسترسی به آن به وسیله این شهر بسیار راحت است. تاریخ ساخت این شهر به قرن 13 ام بر می شود. می توانید در این شهر، به پارک ملی تراکی سر بزنید و از طبیعت و حیات وحش بی نظیر آن لذت ببرید. یکی از مهم ترین جاذبه های تراکی، قلعه زیبای تراکی است که درست در وسط دریاچه پر آب آن قرار گرفته است.

کلیسای سنت آن (St. Annes Church)

کلیسای سنت آن در شهر ویلنیوس یکی از زیباترین معماری های کشور لیتوانی را دارد. این کلسیا با آجرهای نارنجی رنگ و پنجره های رنگی و قوسی، یکی از معروف ترین جاذبه های شهر ویلنیوس و لیتوانی به شمار می آید. ساخت این بنا به سال 1501 بر می شود و در آن شاهد معماری گوتیک، سقف های بلند و کنده کاری های قدیمی هستید.

دروازه دان (Gate of Dawn)

دروازه دان بخشی از دیوار دفاعی ویلنیوس است که قدمت آن به قرون وسطی برمی شود. این دیوار ها 9 دروازه داشتند که بر روی هر کدام از آن ها، تصویری از مریم مقدس حک شده بود. مردم معتقد بودند که این تصویر برایشان خوش شانسی می آورد. در سال 1799 این دیوار ها مورد حمله روس ها واقع شده و بخش اعظمی از آن ها تخریب شد. امروزه فقط دروازه دان سالم به جای مانده است که می توانید آن را در این شهر ببینید.

پارک ملی آکتایتیا (Aukstaitija)

این پارک ملی 400 کیلومتری، با درختان زیبای کاج و صنوبر مزین شده است. اگر دوست دارید با زندگی اصیل لیتوانی بیشتر آشنا بشوید، اینجا برترین مقصد برای شما است. در این پارک علاوه بر گراز، می توانید گوزن کوهی و گوزن شمالی را هم ببینید. 30 درصد از مساحت این پارک ملی را آب تشکیل داده و شامل 30 رودخانه و 126 دریاچه است. معروف ترین دریاچه این پارک دریاچه بالوساس است. علاوه بر جاذبه های طبیعی می توانید بناهای آسیاب آبی و موزه زنبور داری را ببینید.

کلیسای هولی اسپریت (Holy Spirit)

یکی از زیباترین کلیسا های ویلنیوس، کلیسای هولی اسپریت است که قدمت آن به قرن 15 میلادی برمی شود. این کلیسا در طول فعالیتش دچار تغییرات زیادی شد و از کلیسای کاتولیک به کلیسای ارتودوکس تغییر کرد. در فضای داخلی این کلیسای زیبا می توانید کنده کاری های زیبا، رنگ های روشن، وسایل قدیمی و تزیینات گل را ببینید که به زیبایی تمام چیده شده اند.

منبع: thecrazytourist.com

منبع: الی گشت

به "5 جاذبه لیتوانی، مقصد مقرون به صرفه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 جاذبه لیتوانی، مقصد مقرون به صرفه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید