آبشار پی دنی؛ جاذبه طبیعی و حیرت انگیز سمیرم

به گزارش وبلاگ پیوست، این آبشار در روستای خفر واقع در شهرستان سمیرم واقع شده است. سمیرم در فاصله 150 کیلومتری استان اصفهان قرار گرفته است و آب و هوای آن در ماه های گرم سال خنک و بهاری است.

آبشار پی دنی؛ جاذبه طبیعی و حیرت انگیز سمیرم

برای رسیدن به آبشار پی دنی، از روستای خفر در ارتفاع 2185 متری از سطح دریا، در امتداد رودخانه پر آب داخل روستا به سمت جنوب یا دره پی دنی حرکت کنید. مسیر مشهور آبشار خفر را طی کنید. در طول این مسیر تا اولین آبشار، شما با یک مسیر سبز و مجذوب کننده روبرو خواهید شد. دیواره های سنگی و انواع درختانی که بر روی این دیواره ها و صخره ها وجود دارند، چشم انداز ای زیبا و شگفت انگیز را به وجود آورده اند. در برخی نقاط، همراه با آبشارهای کوچک، مسیری بسیار زیبا برای مسافران و کوهنوردان فراهم شده است. پیاده روی در این مسیر حدود دو ساعت طول می کشد تا به آبشار خفر برسید.

در پایین دره قاش مستان، آبشار میان دره ای تنگ واقع شده است. این دره ای تنگ را دیواره های بلند و بزرگ سنگی احاطه نموده اند. آب این آبشار حاصل ذوب برف های مسیر دره و یخچال های دره قاش مستان است. زمان پرآبی آبشار معمولاً در اوایل تابستان است.

پس از آبشار خفر، مسیر خود را در جهت جنوب و در امتداد رودخانه ادامه دهید. این مسیر پرپیچ و خم است و در برخی نقاط تونل های برفی را مشاهده خواهید کرد که هوایی بسیار خنک را در اطراف رودخانه به ارمغان آورده اند.

با دنبال کردن مسیر معروف آبشار خفر در امتداد رودخانه پر آب داخل روستا به سمت جنوب یا دره پی دنی حرکت کنید. این مسیر طولانی تا اولین آبشار، بسیار سرسبز و مجذوب کننده است. در این مسیر، درختان سیب و گردو در کنار رودخانه ای که در میان دیواره های بلند سنگی واقع شده است، و درختان مو وحشی روی این دیواره ها و صخره ها، چشم انداز ای زیبا و شگفت انگیز را به وجود آورده اند.

در برخی نقاط، همراه با آبشارهای کوچک در کنار صخره ها، مسیری به یادماندنی برای مسافران و کوهنوردان وجود دارد. پیاده روی در این مسیر حدود دو ساعت زمان می برد تا به پای آبشار خفر در پایین دره قاش مستان برسید.از آبشار اول تا آبشار پی دنی در پایین تنگ مورگل روبروی تنگ کالادون یک ساعت را باید پیاده برویم. تا به آبشار و صدای خروش غرور انگیزش برسیم. در طول مسیر آبشار های کوچک و کم آبی را در اطرافتان مشاهده می کنید که زیبایی های خاص خود را دارد. اگر از آبشار پی دنی به طرف دره پی دنی حرکت کنید آبشار های پلکانی دیگری را خواهید دید که مجذوب کنندهیت های خاصی دارد و به این فکر می افتید که این مسیر را باید دره آبشار های دنا نامید.

این مسیر بعلاوه به قله های پوتک، لوکوره، کل گردل و مورگل ادامه دارد. برای حرکت در این مسیر، احتیاج به تجربه و تجهیزات کوهنوردی دارید.

مشخصات کلی آبشار پی دنی

نام :آبشارهای پی دنی سمیرم

ویژگی جغرافیایی:رشته کوههای زاگرس

ویژگی گیاهی:انواع درختان و گیاهان بومی

موقعیت جغرافیایی: N3058 E5126 در استان اصفهان

منبع: گردشبان

به "آبشار پی دنی؛ جاذبه طبیعی و حیرت انگیز سمیرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار پی دنی؛ جاذبه طبیعی و حیرت انگیز سمیرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید