اربابی: نباید از داوران پیشکسوت تکواندو برای قضاوت استفاده کنیم

به گزارش وبلاگ پیوست، رییس کمیته داوران فدراسیون تکواندو با تاکید بر برنامه این کمیته برای میدان دادن به داوران جوان، گفت: می خواهیم میانگین سن داوری ایران را از 50 سال به زیر 40 سال برسانیم.

اربابی: نباید از داوران پیشکسوت تکواندو برای قضاوت استفاده کنیم

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ پیوست، آرش اربابی رییس کمیته داوران فدراسیون تکواندو در صحبت های خود در جمع وبلاگ پیوست که در محل فدراسیون تکواندو برگزار گردید، درباره انتقاد از مسئولان سابق کمیته داوران برای سفر های متعدد و تغییر این رویه در دوره نو، گفت: این انتقاد به رییس سابق کمیته داوران اشتباه بود. رییس کمیته داوران باید در همه سفر ها کنار تیم باشد چرا که قوانین مدام در حال تغییر است و باید کسی کنار تیم باشد که آن را به درستی انتقال بدهد. ما برای قهرمانی آسیا 3 داور اعزام کردیم و بنده حضور نداشتم. ترجیح دادم این فرصت را به داوران دیگر بدهم. ما در پی افزایش سهمیه داوری مان در مسابقات هستیم، اما یک جا هایی می گویند رییس کمیته داوران هم باید باشد اگر چند سفر مداوم نروم فکر می نمایند قصدی برای همکاری نداریم.

وی درباره فرصت به داوران نو گفت: این به این معنا نیست که داوران قدیمی را کنار بگذاریم. سیستم داوری عوض شده و نیازمند این است که از داوران جوانتر، به روزتر و با دانش تر استفاده کنیم. ما دو هدف را برای سال آینده تعیین نموده ایم، یک میانگین سن داوری که بالای 50 سال بود را به 40 سال برسانیم. دوم اینکه داوران قدیمی ما اساتید ما هستند و پتانسیل بسیار بالایی دارند. بیشتر این داور ها در 10 بخش فعالیت می نمایند، داور هستند، مربی هستند و تدریس هم می نمایند و در کمیته آزمون هم فعالیت دارند. داوری که 40 سال سابقه داوری دارد نباید وسط برود که خدایی نانموده بازیکنی که جای نوه اوست به او بی احترامی نماید؟ این افراد باید به عنوان ناظر فعالیت داشته باشند. میانگین سن داوری را به زیر 40 سال خواهم رساند.

اربابی درباره مقدار همکاری با مهدوی رییس سابق کمیته داوران، اعلام کرد: تکواندو قائم به شخص نیست. آقای مهدوی از دوستان خوب من است و به عنوان ناظر فنی، مدرس ناظر فنی و ... استفاده می کنیم. ما از همه دوستان استفاده می کنیم به شرط اینکه این تغییر را باور نمایند. انتقال تجربه و جایگزین پروری از اهداف ماست. تا هستیم باید به جوانان فرصت بدهیم.

رییس کمیته داوران در ادامه درباره نحوه انتخاب داوران تکواندو برای اعزام های خارجی، گفت: کمیته داوران هیچ نقشی در اعزام داوران به مسابقات دنیای و رقابت های اوپن ندارد. داوران بین المللی ما که در حال فعالیت هستند از جیب هزینه می نمایند. اتحادیه آسیا هر سال از ما 15 نام می گیرد، اما اینکه چه کسانی دعوت شوند با آن هاست، اما درباره فدراسیون دنیای دست ما نیست و فدراسیون دنیای بر اساس مقدار قضاوت داوران در مسابقات بین المللی که با هزینه خودشان بوده از آن ها استفاده می نماید. کمیته داوران در بحث گرفتن ویزا و معرفی به شورای برون مرزی همکاری های لازم را خواهد داشت.

وی درباره حضور یک نماینده داوری ایران در المپیک پاریس، گفت: در 2020 توکیو هیچ داوری از ایران بین 60 داور نبود، اما برای این دوره بنده به همراه خانم باقری در بین 60 داور دنیا دعوت شده ایم و با قضاوت در رویداد های مختلف در نهایت یک نفر از ایران در المپیک پاریس قضاوت خواهد داشت.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اربابی: نباید از داوران پیشکسوت تکواندو برای قضاوت استفاده کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اربابی: نباید از داوران پیشکسوت تکواندو برای قضاوت استفاده کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید