المیادین از شنیده شدن صدای انفجار قوی در شهر مأرب خبر داد

به گزارش وبلاگ پیوست، شبکه خبری المیادین از شنیده شدن صدای انفجار قوی در شهر مارب یمن خبر داد.

المیادین از شنیده شدن صدای انفجار قوی در شهر مأرب خبر داد

به گزارش وبلاگ پیوست، المیادین از شنیده شدن صدای انفجار قوی در شهر مأرب خبر داد.

گفته می شود صدای انفجار ناشی از حمله موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن به مقر فرماندهی سعودی ها و مزدوران شان در مرکز مأرب بوده است.

پیش از این منابع خبری گزارش داده بودند با وجود ارسال گسترده تجهیزات و نیرو توسط ائتلاف متجاوز سعودی -اماراتی به مأرب، ارتش و کمیته های مردمی یمن در آستانه آزادی منطقه راهبردی صرواح قرار دارند.

درگیری ها در استان مأرب یمن از دو ماه پیش بین نیروهای دولت نجات ملی یمن و نیروهای دولت مستعفی این کشور که مورد حمایت ائتلاف سعودی است، آغاز شده است.

این استان از شمال با استان جوف (هم مرز با عربستان) و از غرب با استان صنعاء (پایتخت) همسایه و هم مرز است. موقعیت جغرافیایی مأرب در کنار ظرفیت تولید بیش از 200 هزار بشکه نفت بر اهمیت ژئوپولتیک آن افزوده است.

دولت نجات ملی یمن تلاش دارد مرکز این استان یعنی شهر مأرب را از نیروهای منصورهادی پس بگیرد و از این طریق خطر حملات زمینی ائتلاف و نیروهای هادی را از اطراف پایتخت دور کند.

موقعیت مرکزی این استان و دسترسی اش به استان های شرقی می تواند آن را به سکویی برای عملیات موشکی و پهپادی ارتش یمن علیه اهداف شرقی در عربستان سعودی تبدیل کند.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

به "المیادین از شنیده شدن صدای انفجار قوی در شهر مأرب خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "المیادین از شنیده شدن صدای انفجار قوی در شهر مأرب خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید