ایده های استفاده از رنگ تیره در طراحی خانه مدرن

به گزارش وبلاگ پیوست، امروزه با محبوب شدن سبک مدرن، استفاده از رنگ تیره هم در دکوراسیون داخلی افزایش یافته است. بیشتر افراد رنگ های تیره را دوست ندارند و فکر می نمایند خانه ای که با رنگ های تیره دیزاین گردد، بسیار دلمرده و غمناک است. اما در واقع اینگونه نیست؛ رنگ های تیره اگر به شکل اصولی مورد استفاده قرار گیرند، می توانند برترین نتیجه را برای خانه مدرن شما به ارمغان بیاورند.

ایده های استفاده از رنگ تیره در طراحی خانه مدرن

با این مقدمه، در ادامه این عکس نوشته از ما با ما همراه باشید تا شما را با ایده هایی در زمینه استفاده از رنگ های تیره در طراحی دکوراسیون داخلی خانه آشنا کنیم.

ایده های طراحی دکوراسیون خانه با استفاده از رنگ های تیره

  • دکوراسیون تیره رنگ خانه شماره 1

اولین محلی که برای طراحی باید در نظر بگیرید، سالن پذیرایی است. در خانه مدرن بالا از رنگ های مشکی، خاکستری و مسی برای طراحی استفاده شده است. مبلمان ال شکل در مرکز این سالن نشین واقع شده است که با فرش مدرن کوچک از سایر قسمت ها جدا شده است.مبلمان ال رو به روی دیواری پوشیده شده از تایل های مشکی اکسترود شده قرار گرفته است. بر روی دیوار دیگر، یک تابلوی هنری عظیم واقع شده است. نورپردازی متمرکز سبب شده تا قاب عکس به نقطه ای کانونی در نشیمن خانه تبدیل شود.زمانی که پرده ها کشیده شوند یا هوا تاریک شود، هر قطعه نورپردازی متمرکز سبب می شود تا جای مشخصی از خانه روشن شده و سایه ها در اطراف نور، پراکنده شوند. استفاده از نورپردازی متمرکز سبب می شود تا محیط مناسبی برای نمایش صفحه سینمای خانگی بوجود آید.در پشت مبلمان، میز و جایگاه غذاخوری واقع شده است که منتهی به آشپزخانه ای با جزیره مرمری می شود. کفپوش چوبی به رنگ روشن انتخاب شده تا رنگ تیره سایر المان ها به خوبی نشان داده شود.میز و جایگاه غذاخوری به گونه ای قرار گرفته که بدون رفتن به سالن نشیمن، می توانید به راحتی به صفحه نمایش سینمای خانگی دسترسی داشته باشید و هنگام غذاخوردن با خانواده به تماشای فیلم های مورد علاقه خود بپردازید.در آشپزخانه این خانه، از جلوه های مسی رنگ بسیار زیبایی استفاده شده است. شیرآلات مسی، یراق آلات کابینت مسی و قاب مسی آویزان شده از سقف که گلدان های زیبا درون آن قرار داده شده، نمایی بسیار مدرن و مینیمال را به آشپزخانه بخشیده است.دو لوستر فلزی مشکی و براق، تمام سطح میز غذاخوری را پوشش داده است. سه رومیزی کوچک و یک میزان به رنگ تیره بر روی میز قرار گرفته و بشقاب و قاشق هایی با رنگ های روشن، جلوه ای زیبا به آن ها بخشیده است.رنگ خاکستری دیوار، کنتراست ظریفی در مقابل کابینت های مشکی آشپزخانه ایجاد می کند. سه جایگاه بار آشپزخانه که در جزیره مرکزی صف آرایی شده اند، طوسی هستند تا در مقابل جزیره سنگ مرمر مشکی، برجسته نشان داده شوند.دکوراسیون اتاق خواب با رنگ های مشکی، خاکستری و طوسی طراحی شده و دو چراغ آویز کره ای که در دو طرف دیوار پشت تخت خواب قرار گرفته، جلوه زیبایی را بوجود آورده است.
  • دکوراسیون تیره خانه شماره 2

دومین خانه تیره ای که می خواهیم ایده های طراحی آن را برای شما بیان کنیم، دارای متراژ بالایی می باشد که با استفاده از پارتیشن بندی، به بخش های کاربردی و کوچک تر تبدیل شده است.لامپ های کف یک انتخاب محبوب برای نورپردازی ملایم مبل می باشد. این قسمت نشیمن بعلاوه دارای نور معلق از سقف، لامپ های دیواری هنری و نور ملایم در قفسه ها و قفسه کتاب مجاور است. پوستر دیواری، چشم انداز ای رویایی در پشت مبل ایجاد نموده است.ده ها چراغ آویز به شکل گوی، مانند خاویارهای سفید غول پیکر، در مرکز یک میز غذاخوری در آشپزخانه قرار گرفته است.کابینت های مشکی آشپزخانه، رو به روی میز ناهارخوری قرار گرفته و دیوارپوش بین کابینتی سنگ مرمر سفید، آشپزخانه را به مدرن ترین و لوکس ترین حالت ممکن طراحی کرده است.روکش میز ناهارخوری با سنگ مرمر طراحی شده که هارمونی زیبایی با دیوارپوش بین کابینتی ایجاد نموده است. جایگاه های مخمل سبز با پایه هایی به رنگ قهوه ای، به زیبایی میز مرمر افزوده است.تخت آبی نفتی در وسط این اتاق خواب قرار گرفته و آویزهای دکوراتیو به شکل حلقه در دو طرف دیوار مرمری نصب شد است.دیوار پشت تخت خواب با دیوارپوشی به طرح سنگ مرمر تزئین شده است. وجود تابلوی هنری، لامپ های آویز، بالش ها و کوسن ها و شال تخت بر زیبایی این بخش از خانه افزوده است.کمد دیواری لوکسی در راهروی این خانه وجود دارد که از کابینت های شیشه ای با قاب های چوبی تیره و قفسه بندی تشکیل شده است.حمام و سرویس بهداشتی این خانه دارای دکوراسیون شگفت انگیزی نسبت به سبک تیره دیگر بخش های خانه می باشد و از سنگ مرمر سفید پوشیده شده است.این خانه دارای حمام و سرویس بهداشتی دیگری هم می باشد و همانطور که می بینید طرح حمام دوم به فرایند دکوراسیون تیره برمی شود. در حمام دوم از کاشی هایی به رنگ سبز تیره استفاده شده و سقف حمام، مشکی می باشد. بعلاوه کفپوش این حمام دارای یک الگوی چشمگیر سیاه و سفید زیبا است.
  • دکوراسیون تیره خانه شماره 3

بیایید به یک سبک تیره دیگر بپردازیم. دیوارهای مشکی مات، جلوه ای قدرتمند را به نمایش می گذارند و رنگ های قهوه ای ظریف تر را که در سرتاسر خانه استفاده می شود، از بین نمی برند و مکانی راحت و زیبا برای استراحت با دوستان و خانواده ایجاد می نمایند.قسمت پذیرایی با مبلمان راحتی و ال شکل به رنگ خنثی و فرشینه ای ساده و مدرن، به سادگی طراحی شده است. در کنار این فضای مدرن، میز و جایگاه ناهارخوری واقع شده است که با استفاده از المان های سبک صنعتی مانند فلزات طراحی شده و ریسک تضاد با دیگر بخش ها را به خوبی قبول کرده است؛ اما می بینید که زیبایی آن خارق العاده بوده و سبب ناهماهنگی در خانه نشده است.رنگ های تیره در چیدمان های باز و عظیم مانند این عکس به خوبی کار می نمایند. اتاق های عظیم به نور اجازه می دهند تا از فضای داخلی عبور کند، در حالی که فضاهای کوچک تر می توانند در اثر حجم زیاد دیوارهای تیره، احساس خفگی نمایند و در نهایت خانه، کوچک تر به نظر آید.روحیه در اتاق خواب اولویت اول را دارد. افراد کم و خاصی به رنگ های تیره برای اتاق خواب علاقه دارند و این رنگ ها به صورت محدود در اتاق خواب استفاده می شوند، زیرا انرژی را از اتاق خواب می گیرند. به همین علت باید علاقه زیادی به دکوراسیون های این سبک داشته باشید تا از نتیجه کار راضی شوید. استفاده از رنگ های تیره در این اتاق به خوبی با یکدیگر هماهنگ شده و فضایی مینیمال و مدرن را برای دوستداران خاص این سبک و رنگ به ارمغان آورده است.روشنایی غیر مستقیم در گوشه های دیوار، لایه دیگری از زیبایی را به فضا اضافه می کند و شیب های پیچیده ای را در دیوارهای سیاه و ابریشمی ایجاد می کند.
  • دکوراسیون تیره خانه شماره 4

این خانه برای مسابقه ای که به وسیله شرکت کاشی و سرامیک Keramin هماهنگ شده، طراحی شده و دکوراتور آن، این سرزمین عجایب آرامش بخش سیاه و یاسی را ایجاد نموده است.طراحی این خانه تاریک است، اما قطعاً کسل نماینده نیست. استفاده از مبلمانی با خطوط صاف، سبب بوجود آمدن یک نتیجه بصری متفاوت از هر زاویه شده است.بسیاری از جزئیات این خانه در مرزی بین سبک مدرن، کلاسیک و معاصر قرار دارند. لوستر شیشه ای اسپوتنیک و کفپوش تیره مجذوب کننده، از جمله این المان ها محسوب می شوند.در راهرو، شیشه مات با نور پس زمینه بنفش می درخشد. این نور، راهی هوشمندانه برای تبدیل یک ویژگی ذخیره سازی روزمره به یک نقطه کانونی منحصربفرد می باشد.زمینه ها و قسمت های اصلی خانه، ساده باقی می مانند. این آشپزخانه مستقیماً به نقطه اصلی می رسد؛ بنابراین طراحی آن باید تا حد امکان ساده باشد تا با دکوراسیون قسمت های دیگر ناسازگار نباشد.حرکت به سمت اتاق خواب، یک عقب نشینی تاریک و آرامش بخش را نشان می دهد که مجللانه برای یک عصرانه آرامش بخش با کتاب یا فیلم انتخاب شده است.لایه های بافت، این فضا را خاص کرده است. تنوع المان ها شامل یک دیوار مات، روکش چوبی ابریشمی بر روی دیوار، کاشی های تیره کف و سرپوش مخمل تخت می باشد.

کلام پایانی

ما در این نوشته از ما به معرفی ایده های طراحی 4 خانه مدرن به رنگ تیره پرداختیم. امیدواریم از مطالعه و تماشا این عکس نوشته لذت برده باشید. در صورت تمایل می توانید نظرات، نقدها و پیشنهادات خود را در خصوص این مطلب با ما اهالی ما در میان بگذارید.

منبع: ساختمانچی

به "ایده های استفاده از رنگ تیره در طراحی خانه مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های استفاده از رنگ تیره در طراحی خانه مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید