برترین طراحی های آشپزخانه را بشناسیم

به گزارش وبلاگ پیوست، با شروع هر سال جدید تعداد بسیاری از ترندها و مدل های مختلف در زمینه دکوراسیون منتشر می گردد که عموما مورد استقبال بسیاری از افراد قرار می گیرند. بهترین دکوراسیون آشپزخانه و نکات مربوط به آن نیز در سال 2020 مانند سال های دیگر توسط برترین طراحان دکوراسیون معین شده است. مجلات مختلف دکوراسیون سعی می نمایند که برترین دیزاین­ ها و طراحی های هنرمندان معاصر و فعال را در این زمینه منتشر نمایند. زیرا آشپزخانه ها قسمت مهمی از هر خانه را تشکیل می دهند. امروزه به دلیل کوچک تر شدن فضاهای منزل عموما افراد خانواده برای غذا خوردن در آشپزخانه دورهم جمع می شوند. بنابراین آشپزخانه را باید به نحوی طراحی کنید که بیشترین فضای ممکن برای راحتی افراد خانواده را فراهم کند. همچنین اختصاص فضای کافی برای فردی که مشغول فعالیت و آشپزی است را نباید نادیده گرفت. بهترین دکوراسیون آشپزخانه علاوه بر تمرکز روی این نکات، آیتم ها و المان های مختلفی را نیز به فضای آشپزخانه شما اضافه می نماید.

برترین طراحی های آشپزخانه را بشناسیم

در ادامه با سرفصل های زیر به آنالیز طرح­ های بهترین دکوراسیون آشپزخانه و نکات آن می پردازیم:

  • استفاده بیشتر از کابینت های مخفی
  • کاربرد سخت افزار مفرغی در دکوراسیون آشپزخانه
  • شلف های دیواری به جای کابینت ها
  • روح قدیمی را به آشپزخانه بازگردانید
  • سرانجام کار آشپزخانه های سفید
  • نکات مهم و اساسی در طراحی آشپزخانه ها

استفاده بیشتر از کابینت های مخفی

در بهترین دکوراسیون آشپزخانه در سال 2020 بیش از پیش شاهد استفاده از کابینت های مخفی و فضاهای ذخیره سازی مواد به صورت مخفی هستیم. این کابینت ها که در نگاه اول جزئی از دیوار به نظر می رسند در سال 2020 میلادی هواداران بیشتری را به خود اختصاص داده است. کابینت هایی بدون دستگیره و آیتم معینه برای معین حدود آن به یکی از طراحی های مدرن و شیک در آشپزخانه ها تبدیل شده اند. این کابینت ها که عموماً به صورت لمسی باز می شوند می توانند به عنوان بخشی از طرح دیوار نیز در نظر گرفته شوند. همچنین استفاده از فضاهای مرده آشپزخانه مانند فضای بین دیوار و یخچال یا زیر کابینت ها نیز به دلیل امکان ذخیره بیشتر وسایل و مواد غذایی همچنان نظر طراحان را به خود اختصاص داده است. چنانچه تمایل به تعویض کابینت های خود دارید می توانید از این طرح ها نیز برای بازسازی فضای آشپزخانه خود الهام بگیرید. ایده جالب دیگر در این ارتباط استفاده از این طرح برای فضای زیر پیشخوان به منظور انبار کردن وسایلی است که کمتر استفاده می شوند. بدین ترتیب بیشترین استفاده را از فضای آشپزخانه خصوصا در خانه های کوچک خواهید داشت. می توانید برای هماهنگ کردن رنگ کابینت ها و دیوار آن ها را از یک تناژ خنثی نیز انتخاب کنید. همه چیز به سلیقه شما مربوط می گردد. حتی می توانید کابینت های بالایی را تنها با این روش تغییر دهید و برای کابینت های پایینی طرح کلاسیک کابینت های دسته دار را انتخاب کنید.

کاربرد سخت افزار مفرغی در دکوراسیون آشپزخانه

در بهترین دکوراسیون آشپزخانه سال 2020 از سخت افزارهای مفرغی یا به رنگ PEWTER بیشترین استفاده را دیده می گردد. شیرآلاتی به این سبک و سیاق، سینک های ظرف شویی که با این آلیاژ یا به رنگ آن کار شده اند بیشتر در آشپزخانه های مدرن سال جاری دیده می شوند. در سال های گذشته بیشتر استفاده از فلزاتی به رنگ های مات، مسئله ای، طلایی و بژ مطرح بود اما سال جاری به یک هارمونی خنثی با استفاده از فلزاتی مانند مفرغ و قلع رسیده ایم. در عین هماهنگی این سخت افزارها با دکوراسیون خانه هر کدام به تنهایی بسیار شیک و زیبا هستند. بدین ترتیب اگر آشپزخانه شما نمایی کلاسیک دارد می توانید با تعویض سخت افزار آن، اقدام به اجرای تمی تلفیقی کنید. ضمن آنکه شیرآلات و دیگر اجزایی که بدین صورت ساخته شده اند طرح های مختلفی مانند مدرن ، تلفیقی، کلاسیک و … دارند. این اجزا را می توان از نوع رنگ آن ها نیز شناسایی کرد بنابراین اگر تمایل به بازسازی دکور آشپزخانه خود دارید، توصیه می کنیم حتما از این رنگ برای زیباتر شدن فضای خود بهره ببرید. نکته قابل توجه در استفاده از رنگ پیوتر کاربرد آن تنها در ساختارهای فلزی آشپزخانه است که باید آن را به خاطر بسپرید.

شلف های دیواری به جای کابینت ها

در انواع بهترین دکوراسیون آشپزخانه نکته ای که قابل توجه است استفاده از شلف ها و قفسه های دیواری به جای کابینت های بالایی آشپزخانه است. این طرح که از هتل ها و آشپزخانه های عظیم صنعتی الهام گرفته شده نظر بسیاری از علاقه مندان به دکوراسیون مدرن را به خود جلب نموده است. قفسه هایی که از جنس چوب، فلز یا شیشه برای این منظور طراحی می شوند، برای نگه داری ظروف و حتی وسایل دکوری ایده مناسبی هستند. ممکن است این طرح به نظرتان کاربردی نباشد اما چنانچه به درستی ساخته و نصب گردد، می تواند ظروف بسیاری را در خود جای دهد. در دکوراسیون های سال های گذشته بیشتر طراحان سعی می کردند که فضای ذخیره سازی را در آشپزخانه طراحی نمایند که شلوغی و آشفتگی داخل کابینت ها معین نگردد. اما سال جاری با تکیه بر نظم و ترتیب در چیدمان آشپزخانه فضاهایی بدون در را روی دیوارها طراحی نموده اند که بتوان از آن ها به عنوان فضای ذخیره سازی استفاده کرد. بیشترین محل استفاده از این طبقات قسمت بالایی دیوارهایی است که در زیر آن ها کابینت ها، سینک ظرف شویی یا اجاق گاز قرار گرفته اند. توجه داشته باشید که جنس این قفسه ها را با توجه به تم دکوراسیون و دیگر آیتم های موجود در آشپزخانه انتخاب کنید.

روح قدیمی را به آشپزخانه بازگردانید

در طراحی بهترین دکوراسیون آشپزخانه سال 2020 شاهد بازگشت به گذشته و اصول قدیمی هستیم. این سبک طراحی که تلفیقی از المان های مدرن و قدیمی است، سال جاری بیش از همواره مورد استقبال طراحان قرار گرفته است. برای مثال در آشپزخانه مدرن خود می توانید از جایگاه ها و اثاثیه قدیمی اما سالم بهره ببرید. بسیاری از خانواده ها وسایل قدیمی و اثاثیه ای دارند که سال هاست از آن ها استفاده ننموده اند با این روش می توانید به استفاده مجدد از آن ها فکر کنید. علاوه بر مبلمان آشپزخانه می توانید از لوسترها و چراغ های قدیمی سالم یا حتی وسایل جدیدی که به شکل طراحی های 2 یا 3 دهه گذشته هستند نیز بهره ببرید. انقلاب تلفیق مدرنیته و سنت در طراحی های آشپزخانه چند سالی است که در برترین دکوراسیون های آشپزخانه­های سراسر دنیا دیده می گردد. توجه داشته باشید که باید حد اعتدال را در کاربرد وسایل قدیمی رعایت کنید تا هماهنگی و هارمونی مناسبی در فضای آشپزخانه به وجود آید. جایگاه های حصیری، حباب های شیشه ای تک لامپه حتی کاشی هایی با طرح های قدیمی نمونه هایی تلفیقی از این روش طراحی آشپزخانه هستند.

بهترین دکوراسیون آشپزخانه سال 2020 را می توان از وجه تمایز و جسارتی که در استفاده از رنگ های بکار رفته دارد، تشخیص داد. سال جاری تأکید تمام طراحان دکوراسیون به خروج از مدل های آشپزخانه های سفید و استفاده از رنگ ها حتی به میزان کم، کاملا قابل تشخیص است. دیگر در دکوراسیون های آشپزخانه ها غلبه رنگ سفید به سایر رنگ ها مطرح نیست و توصیه می گردد حتما از رنگ های بیشتر در فضای آشپزخانه استفاده گردد. با اینکه در سال های گذشته آشپزخانه های سفید جزوی از طراحی های مدرن و بسیار شیک محسوب می شدند اما سال جاری آشپزخانه های رنگی در این رقابت پیروز شده­اند. اگر آشپزخانه شما در حال حاضر سفید است و شما هم مانند اغلب طراحان دکوراسیون از این همه سفیدی خسته شده اید با راهکارهایی می توانید نمای آن را تغییر دهید. بعضی آیتم ها مانند سنگ پیشخوان، کابینت ها و کاشی ها در صورت تمایل به تغییر ، هزینه بالا و دردسرهای بسیاری را برایتان به همراه خواهد داشت. بنابراین برای سهولت کار می توانید از کاشی های برچسب دار بین کابینتی بهره ببرید. همچنین به جای تعویض سنگ پیشخوان، می توانید اقدام به تعویض رویه جایگاه ها یا رنگ آمیزی مجدد آن ها کنید. کاغذدیواری های بافت دار و طرح دار نیز از دیگر ایده هایی است که می تواند رنگ از دست رفته را به آشپزخانه شما بازگرداند. بعضی اوقات با تعویض وسایل کوچکی مانند قاب آینه، گلدان ها و وسایل دکوری نیز می توان از هزینه های اضافه جلوگیری کرد و به نتیجه دلخواه رسید. تعویض درب های کابینت ها نیز می تواند ایده مقرون به صرفه و جالبی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه باشد. قالیچه یا فرشی که در آشپزخانه قرار داده اید را می توانید از رنگ های متناسب با دکوراسیون جدید خود انتخاب کنید. بدین ترتیب رنگ مورد نظر را با کمترین هزینه به آشپزخانه خود وارد می کنید. تعویض پرده ها نیز می تواند ایده جالبی برای اضافه کردن رنگ ها در آشپزخانه باشد.

سرانجام کار آشپزخانه های سفید

برای اضافه کردن رنگ به آشپزخانه های سفید چند راهکار و انتخاب ساده وجود دارد. 1- اضافه کردن یک رنگ به طور ثابت به تمام فضای آشپزخانه. مثلا رنگ آبی را در قسمت های مختلفی از آشپزخانه یا حتی تمام آن به کار برید. 2- انتخاب طیفی از رنگ های هم خانواده. در این نوع انتخاب باید به هارمونی رنگ ها و میزان تناسب آن ها به نسبت یکدیگر بسیار دقت کنید تا نمای نهایی شیک و زیبا باشد. 3- استفاده از رنگ های خنثی به صورت ترکیبی. برای زیباتر کردن آشپزخانه های سفید می توان از رنگ های خنثی مانند خاکستری، آبی کم رنگ، مرجانی حتی طلایی با بژ نیز استفاده کرد. تنها نکته مهم در این روش استفاده منطقی از رنگ ها با توجه به متریال به کاررفته در آشپزخانه است.

علاوه بر تمام آنچه گفته شد بهترین دکوراسیون آشپزخانه در سال 2020 دارای ویژگی های دیگری نیز هست که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

نکات مهم و اساسی در طراحی آشپزخانه ها

  • در مدل های مختلف طراحی دکوراسیون آشپزخانه سال 2020 آنچه مشهود است استفاده بیشتر از چوب به جای هر متریال دیگری است. افزایش علاقه مردم به طبیعت تأثیر به سزایی در فرایند طراحی دکوراسیون آشپزخانه داشته است. اغلب چوب های استفاده شده در این نوع از دکوراسیون دارای طرح های طبیعی از بافت خود درخت هستند که به زیبایی هرچه بیشتر آن ها یاری نموده است.
  • در طراحی بهترین دکوراسیون آشپزخانه هایی که سال جاری ترند شده اند ،استفاده از کابینت های رنگی ، مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند. کابینت هایی به رنگ های آبی تیره یا روشن، سبز تیره و حتی قرمز نیز از جمله ویژگی های شاخص طراحی های سال جاری دکوراسیون آشپزخانه است.
  • در طرح های سال جاری آشپزخانه ها توجه زیادی به ترکیب المان ها و طرح های مختلف به صورت کاملا هماهنگ و نامحسوس شده است. از آن جمله می توان به ترکیبی از بافت های براق و مات در دکوراسیون اشاره نمود. برای مثال اگر سنگ پیشخوان از نوع براق انتخاب شده برای کابینت ها نمونه رنگ های مات را انتخاب می نمایند. بدین ترتیب هارمونی نامحسوسی از انواع رنگ ها و بافت ها را در اختیار خواهید داشت.
  • استفاده از مواد اولیه خام در طراحی های دکوراسیون آشپزخانه ها بیش از پیش دیده می گردد. سنگ های تراش نخورده برای اجاق ها، آجر، چوب ، فلزات غیر صیقلی همگی نمونه هایی از این روش طراحی هستند.
  • توجه داشته باشید که همچنان در بهترین دکوراسیون آشپزخانه هایی که در سال 2020 معرفی شده اند می توان استفاده از وسایل مدرن آشپزی را مشاهده کرد. وسایلی مانند یخچال، فریزر، گازهای توکار، فرهای توکار، هودهای پیشرفته و … همگی نمونه هایی از زندگی مدرن در تلفیق با استفاده از دکوری های قدیمی هستند.
  • در این طراحی های همچنان به استفاده از لوسترها و لامپ های آویز تأکید شده است. از این لوسترها می توان برای معین کردن و جداسازی فضا نیز استفاده کرد. وقتی که لامپ های آویز متحدالشکلی را بالای پیشخوان خود قرار می دهید فضای آشپزخانه را به دو قسمت محل کار و غذاخوری تقسیم می کنید. به یاد داشته باشید که این لوسترها و لامپ ها باید طرحی متناسب با فضای آشپزخانه و تم دکوراسیون آن داشته باشند.
  • سال جاری طراحان علاوه بر نگاهی که به گذشته داشته اند آینده و تکنولوژی را نیز فراموش ننموده اند. این تلفیق وسایل هوشمند در کنار دکوراسیون تلفیقی بیش از پیش راحتی را به زندگی روزمره علاوه بر زیبایی به همراه خواهد داشت. از انواع وسایل هوشمند آشپزخانه می توان به اجاق گاز، فر، لباسشویی، ماشین ظرف شویی و یخچال های هوشمند که امکان کنترل آن ها با گوشی همراه نیز وجود دارد، اشاره نمود.
  • از نکات مهمی که در تمام طرح های دکوراسیون آشپزخانه های برتر سال 2020 به آن اشاره شد تأکید بر ترکیب دو نوع طراحی مدرن و کلاسیک است. با تلفیق این دو نوع الگوی طراحی می توانید آشپزخانه ای به سبک سال جاری را در اختیار داشته باشید.

برترین طراحی های آشپزخانه سال 2020 دارای مشترکات بسیاری هستند که با رعایت آن ها می توان آشپزخانه ای به سبک سال جاری را طراحی کرد. بهترین دکوراسیون آشپزخانه با این سبک عموما تلفیقی از تم های طراحی دکوراسیون کلاسیک و مدرن است. استفاده از المان های طبیعی و خام نیز در این طراحی ها مشاهده می گردد که بیانگر علاقه روزافزون مردم به طبیعت است. علاوه بر آن استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و وسایل هوشمند نیز از دیگر ویژگی های این مدل طراحی در کنار وسایل کلاسیک است. رنگ های بیشتر در این طراحی ها بیانگر سرانجام دوره استفاده از رنگ های سفید برای آشپزخانه ها است. شلف های دیواری به جای کابینت های درب دار، چوب های طبیعی و … همگی از میزان تغییرات اساسی که سال جاری طراحان دنیای دکوراسیون داشته اند، خبر می دهد.

این مقاله موردپسند شما قرار گرفته است؟

منبع: هومینگ

به "برترین طراحی های آشپزخانه را بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین طراحی های آشپزخانه را بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید