آنالیز آسیبهای بیولوژیک مخزن و فضای نمایشگاهی موزه عمارت مفخم انجام شد

به گزارش وبلاگ پیوست، خبرگزاری مهر/ براساس خبرهای واصله، آنالیز آسیبهای بیولوژیک مخزن و فضای نمایشگاهی موزه عمارت مفخم انجام شد.

آنالیز آسیبهای بیولوژیک مخزن و فضای نمایشگاهی موزه عمارت مفخم انجام شد

سحر برهان مجری، پژوهش با اشاره به اینکه این طرح با همکاری شهرزاد امین شیرازی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه به انجام رسیده، توضیح داد: بافته ها از آسیب پذیرترین اشیا موزه ای به لحاظ دارا بودن ساختار آلی و شیوه ساخت به معنی تکنیک بافت هستند و از طرفی منبع تغذیه بسیار خوبی برای میکروارگانیزم ها و حشرات بحساب می آیند. به همین علت بافته ها در مقابل حملات عوامل بیولوژیک به شدت آسیب پذیرند.

او با بیان اینکه شرایط محیطی نامناسب از جمله دما و رطوبت نسبی نیز به افزایش مقدار این آسیب یاری می نماید، گفت: موزه ها و مکان های دارای بافته های تاریخی یا فرهنگی بطور جدی در معرض خطر حمله آفات موزه ای قرار دارند و با تماشا یک بافته آسیب دیده یا خود آفت متوجه این خطر می شویم و باید راهکارهایی را برای درمان آسیب های ناشی از حمله مواد بیولوژیک در نظر گرفت.

کارشناس پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی فرهنگی اعلام نمود: درمان بافته های آلوده با روش های مختلف فیزیکی یا شیمیایی انجام می گردد و تصمیم گیری برای یافتن روش مناسب برخورد به موارد مختلفی وابسته است.

او در سرانجام توضیح داد: در این تحقیق ضمن معرفی عوامل بیولوژیک آسیب رسان به بافته ها و مطالعه مقدار حساسیت الیاف در مقابل این عوامل، فرآیند تخریب بافته ها تحت تأثیر میکروارگانیزم ها نیز مطالعه شده است. سپس با آنالیز مجموعه بافته های در معرض نمایش موزه مفخم و ارزیابی شرایط نگهداری، برای درمان بافته های آلوده و حفاظت پیشگیرانه مجموعه بافته های موزه پیشنهاداتی ارائه شده است.

منبع: همگردی

به "آنالیز آسیبهای بیولوژیک مخزن و فضای نمایشگاهی موزه عمارت مفخم انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز آسیبهای بیولوژیک مخزن و فضای نمایشگاهی موزه عمارت مفخم انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید