بقعه تاریخی شیخ خلیفه در خفر بازسازی شد

به گزارش وبلاگ پیوست، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از بازسازی بقعه شیخ خلیفه در شهرستان خفر اطلاع داد.

بقعه تاریخی شیخ خلیفه در خفر بازسازی شد

سید مؤید محسن نژاد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: عملیات اجرایی بازسازی بقعه شیخ خلیفه در شهرستان خفر به وسیله استادکاران سنتی با اعتبار بیش از 3 هزار و 800 میلیون ریال در دست اجرا است.

او اضافه کرد: این تعمیرات شامل احیای طاق و نویزه ها و در نهایت پوشش رواق اطراف بقعه با استفاده از مصالح ساختمانی و بر اساس طرح و الگوی قدیمی کار، احیای رخ بام سنگی بخش فوقانی نمای خارجی اثر در بخش های به جای مانده کار، تعمیرات سنگ های نما های خارجی اثر است.

محسن نژاد توضیح داد: بقعه شیخ خلیفه واقع در روستای جزه بخش حفر در شهرستان جهرم استان فارس متعلق به قرن هشتم و نهم هجری است و در سال 1381 در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با بیان اینکه این بقعه، ساختمانى مرتفع و آجرى دارد که معمارى آن به سبک کاخ سروستان و قبر شیخ یوسف در سروستان است، ادامه داد: 6 سنگ قبر نیز در درون بقعه قرار گرفته است که به صورت موازى قرار گرفته است.

وبلاگ پیوست فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بقعه تاریخی شیخ خلیفه در خفر بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بقعه تاریخی شیخ خلیفه در خفر بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید