جزئیات افزایش حداقل دستمزد کارگران در سال 1402؛ پایه سنوات چقدر شد؟

به گزارش وبلاگ پیوست، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات افزایش حداقل دستمزد کارگران در سال آینده را بیان کرد.

جزئیات افزایش حداقل دستمزد کارگران در سال 1402؛ پایه سنوات چقدر شد؟

به گزارش فارس، سیصدو چهاردهمین جلسه شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی بعد از هشت ساعت مذاکرات سه جانبه به نتیجه رسید و حداقل حقوق کارگران با 27 درصد افزایش همراه شد.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از این جلسه، گفت: حداقل دریافتی کارگران با بعد خانوار 3/3 نفر از مبلغ 6 میلیون و 433 هزار و 117 تومان به 8 میلیون و 208 هزار و 300 تومان با میانگین رشد 27 درصد افزایش یافت.

وی اضافه کرد: سایر سطوح 21 درصد افزایش می یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: اقلام مصرفی کارگری و یاری هزینه مسکن به گونه ای افزایش یافت که حداقل دریافتی کارگران با افزایش یک میلیون و 775 هزار و 243 تومان همراه شد.

بعلاوه اصغر آهنی ها نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: حق اولاد مطابق قانون سه برابر دستمزد روزانه کارگر محاسبه می گردد؛ بنابراین با توجه به اینکه پایه حقوق 27 درصد افزایش یافته است، حق اولاد پنچ میلیون 308 هزار و 284 ریال به ازای هر فرزند خواهد بود.

وی اضافه کرد: برای سایر سطوح که با 21 درصد افزایش حقوق همراه خواهد بود، به صورت روزانه 83 هزار و 596 ریال و یا ماهانه 2 میلیون و 507 هزار و 880 ریال خواهد بود.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار اضافه کرد: مبلغ بن خواروبار کارگران یک میلیون و 100 هزار تومان و حق مسکن 900 هزار تومان و پایه سنوات 210 هزار تومان معین شد.

علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار نیز گفت: ما برای افزایش حقوق کارگران، تمام کوشش خود را انجام دادیم و به این رقم رسیدیم.

وی اضافه کرد: طبق قولی که وزیر تعاون داده است، اگر افزایش 20 درصد حقوق کارمندان دولت در سال آینده با تغییر جدیدی همراه گردد، همان افزایش را برای حقوق کارگران نیز باید اعمال کنیم.

منبع: فرارو

به "جزئیات افزایش حداقل دستمزد کارگران در سال 1402؛ پایه سنوات چقدر شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات افزایش حداقل دستمزد کارگران در سال 1402؛ پایه سنوات چقدر شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید