اخبار سیاسی

حداقل متراژ برای صدور پروانه ساخت چند مترمربع است؟

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: براساس ضوابط و دستورالعمل های شهرداری تهران، سرانه سکونت به ازای هر نفر 17.5 متر است و حداقل متراژ مسکن برای یک خانواده سه نفره، 54 متر است و پروانه ساختی زیر این متراژ داده نمی گردد.

22 شهریور 1402

بازی متوازن ریاض و ابوظبی میان شرق و غرب

یکی از مهم ترین خروجی های نشست اخیر سران گروه 20 در دهلی نو، بحث توافق بر سر احداث کریدور ریلی- دریایی میان هند، عربستان و اروپا بود. طبق این توافق قرار است هند در مسیری ترانزیتی به عربستان، امارات، اردن، سرزمین های اشغالی و از آنجا به یونان متصل گردد.

22 شهریور 1402

نام بعضی شهرها و روستاهای آذربایجان غربی تغییر کرد ، جزئیات نامه وزیر کشور

وزیر کشور در نامه ای به استاندار آذربایجان غربی، تغییر نام بعضی عناصر تقسیمات استان آذربایجان غربی و تبدیل روستای واحد به نام زولابهیک را ابلاغ کرد.

21 شهریور 1402

بافت تاریخی شیراز ثبت ملی شد

سید موید محسن نژاد از ثبت بافت تاریخی شیراز در لیست آثار ملی ایران اطلاع داد و اظهارداشت: با توجه به ابلاغ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی بافت تاریخی شیراز در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

29 مرداد 1402

نقشه فرگوسن در جیب نکونام! ، قهرمانی استقلال با یک اجبار؟

استقلال در این سال ها همواره پدیده های جوان و جدیدی داشته است؛ سرمایه هایی که اگر قدر ببینند شاید رویای قهرمانی را هم تعبیر نمایند.

17 مرداد 1402

درخواست جان کری از چین: تغییرات اقلیمی را سیاسی نکنید

ایسنا نوشت: جان کری به معاون رئیس جمهوری چین گفت که مسئله تغییرات اقلیمی تهدیدی جهانی است که باید فارغ از مناقشات دیپلماتیک، به آن رسیدگی گردد.

28 تیر 1402

معبدی باستانی که در شهر زیرآبی گمشده در مصر کشف شد!

این مقبره و عتیقه هایی که با آن دفن شده بودند، چندین بار سرتاسر جهان و در کشورهای گوناگون نگه داری شده اند.

22 تیر 1402

تصاویر هدیه غافلگیرکننده وزیر ارشاد به همتای روسی اش

در جریان افتتاح نمایشگاه هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو مرکز روسیه، وزیر فرهنگ روسیه، از هدیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غافلگیر شد.

16 تیر 1402

امکان بازنشستگی با 20 سال سابقه ، حذف شرط سنی مشاغل سخت و زیان آور در برنامه هفتم

طبق لایحه برنامه هفتم توسعه، حداقل سن لازم برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور برای زنان 45 و مردان 50 سال بود که این شرط در کمیسیون اجتماعی مجلس حذف شد.

14 تیر 1402

فیس بوک دسترسی به اخبار در کانادا را مسدود می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، قانون اخبار آنلاین(News Online) به وسیله کمیته سنای کانادا روز پنج شنبه تایید و پس از دریافت تایید سلطنتی از فرماندار کل به عنوان قانون اعلام می گردد.

3 تیر 1402

ابراز رضایت رئیسی از گزارش وزیر راه درباره ساماندهی شرایط مسکن

رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت با ابراز رضایت از گزارش وزیر راه و شهرسازی درباره اقدامات موثر این وزارتخانه برای ساماندهی شرایط مسکن در راستای پیگیری سیاست های دولت در زمینه واگذاری زمین و اعمال سیاست های مدیریت عرصه مسکن، خواهان تداوم این اقدامات شد.

1 تیر 1402

نکات مهم برای سفر به ویتنام؛ کشوری با جاهای دیدنی فراوان

ویتنام از آن دسته از کشورهایی است که با شنیدن نامش همه به فکر جنگهای رخ داده فرو می روند و تنها تصاویری از این کشور در ذهنشان نقش می بندند که نمایانگر ویرانی و تخریب شدن قسمتهای مختلفی از این کشور هستند. اما اگر راستش را بخواهید بدانید، ویتنام اصلا شرایط...

27 خرداد 1402

مذاکرات ایروان، باکو در واشنگتن به تعویق افتاد

ایسنا نوشت: وزارت امورخارجه ارمنستان روز پنجشنبه اظهار داشت که دور بعدی مذاکرات بین دیپلماتهای ارشد ارمنستان و آذربایجان که قرار بود هفته آینده در واشنگتن برگزار گردد، به درخواست باکو به تعویق افتاده است.

21 خرداد 1402

وزیر ارتباطات: سال جاری یک میلیون موبایل داخلی مالی زیر 100 دلار فراوری خواهد شد

وزیر ارتباطات با اشاره به تدوین برنامه برای فراوری موبایل بومی، وعده داد سال جاری یک میلیون موبایل بومی مالی زیر صد دلار فراوری گردد.

21 خرداد 1402

باقر پرهام مترجم و پژوهشگر فلسفه درگذشت

خبر در گذشت باقر پرهام را پسرش رامین پرهام امروز در توییتر خاطرنشان کرد.

9 خرداد 1402

سلطان عمان حامل پیغام خاصی برای تهران است؟ ، جزئیات سفر سلطان عمان به ایران

مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه با بیان این که سفر سلطان عمان به تهران در چارچوب روابط دو جانبه انجام می گردد، اظهار کرد: امیدواریم در این سفر اسناد جدیدی بین تهران و مسقط برای توسعه تعاملات و همکاری های بین دو کشور به امضا برسد.

7 خرداد 1402

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از چاپخانه یاقوت سبز بازدید کرد

به گزارش خبرنگاران ، در لرستان، محمدمهدی اسماعیلی، در جریان سفر یک روزه به استان لرستان، شامگاه پنج شنبه چهارم خرداد، با حضور در چاپخانه یاقوت سبز بروجرد از این چاپخانه بازدید و با مدیرعامل و کارکنان این چاپخانه ملاقات و گفت وگو کرد.

5 خرداد 1402

روسیه از نزدیکی دیدگاه باکو و ایروان برای صلح خبر داد

ایسنا نوشت: وزرای امور خارجه روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان طی نشست سه جانبه در مسکو صلح میان باکو و ایروان را مورد بحث قرار دادند.

4 خرداد 1402

طراحی های حسین علاء یکی از رجال تاریخی ایران

به گزارش خبرنگاران ، کتابطراحی های حسین علاء به اهتمام فریدون علاء از انتشارات فرهنگ معاصر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شد.

2 خرداد 1402

تست راید محصولات نو نیکران موتور

رویداد تست راید محصولات نو نیکران موتور پنج شنبه 21 اردیبهشت ماه در مجموعه ورزشی میثاق آجودانیه برگزار گردید. شرکت نمایندگان در این رویداد توانستند محصولات نو نیکران موتور را رایگان تست نمایند.

24 اردیبهشت 1402
تعداد: (247)