اخبار مجلس

حداقل متراژ برای صدور پروانه ساخت چند مترمربع است؟

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: براساس ضوابط و دستورالعمل های شهرداری تهران، سرانه سکونت به ازای هر نفر 17.5 متر است و حداقل متراژ مسکن برای یک خانواده سه نفره، 54 متر است و پروانه ساختی زیر این متراژ داده نمی گردد.

22 شهریور 1402

امکان بازنشستگی با 20 سال سابقه ، حذف شرط سنی مشاغل سخت و زیان آور در برنامه هفتم

طبق لایحه برنامه هفتم توسعه، حداقل سن لازم برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور برای زنان 45 و مردان 50 سال بود که این شرط در کمیسیون اجتماعی مجلس حذف شد.

14 تیر 1402

فیس بوک دسترسی به اخبار در کانادا را مسدود می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، قانون اخبار آنلاین(News Online) به وسیله کمیته سنای کانادا روز پنج شنبه تایید و پس از دریافت تایید سلطنتی از فرماندار کل به عنوان قانون اعلام می گردد.

3 تیر 1402

از مهمترین مسائل دانش بنیان ها تا عدم رعایت بهداشت در نانوایی ها

اگر امروز پیروز به رصد اخبار علمی و پزشکی نشده اید، در این بسته بهترین اخبار پزشکی از نگاه کاربران را دنبال کنید.

30 مرداد 1401

حضور ناوشکن چینی در محل رزمایش موشکی تایوان

تایوان در حالی دیروز و امروز یک رزمایش موشکی در جنوب این جزیره برگزار کرد که یک ناوشکن چینی به شکل خطرناکی در محدوده رزمایش حضور یافت.

28 مرداد 1401

عباس عبدی: چگونه دولت طرفدار مستاجر شده است؟

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: در دو روز گذشته دو خبر مرتبط با یکدیگر به این شرح منتشر شد که شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه مصوبه دولت در زمینه مشخص حداکثر افزایش اجاره بها در هر سال تا سقف 25 درصد در تهران و 20 درصد در شهر های سراسر کشور را تایید...

29 تیر 1401

رتبه دوم زنجان به لحاظ قابلیت سرمایه گذاری در کشور

خبرنگاران/زنجان وزیر صمت گفت: استان زنجان در رده دوم به لحاظ قابلیت سرمایه گذاری است.

22 تیر 1401

افزایش 25 درصدی اجاره اجرایی می گردد؟، چه تاثیری بر بازار دارد؟

به گزارش خبرنگاران، طبق مصوبات ستاد تنظیم بازار، مالکان در تهران برای تمدید اجاره تنها حق افزایش 25 درصدی مبلغ را دارند. براساس این مصوبه موجران در کلان شهرها نیز می توانند 20 درصد و در دیگر شهرها 15 درصد به مبلغ اجاره بها اضافه نمایند.

11 تیر 1401

قرارگاه حمایت از فعالیت های مالی در خراسان رضوی تشکیل می گردد

هشتاد و هشتمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی به آنالیز چهار دستور کار در حوزه های طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور، هم فکری پیرامون ارتقای آموزش در محیط واقعی کار و برطرف موانع و مسائل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی اختصاص...

29 اردیبهشت 1401

اختصاص 18 هزار میلیارد تومان برای حمل و نقل مرکز

خبرگزاری خبرنگاران-رئیس شورای اسلامی شهر تهران در تشریح بودجه سال آینده شهرداری تهران از اختصاص حدود 18 هزار میلیارد تومان بودجه برای حمل و نقل عمومی مرکز اطلاع داد.

13 اردیبهشت 1401

آنالیز لوایح درآمدی شهرداری تهران در جلسه آینده شورای شهر

خبرگزاری خبرنگاران-سخنگوی شورای شهر تهران از آنالیز لوایح درآمدی شهرداری و اصلاحیه مصوبه معین و اخذ خسارت حمل بار اضافه وسایل نقلیه باری در جلسه آینده شورا اطلاع داد.

31 فروردین 1401

اینتل بزرگترین کارخانه تراشه سازی جهان را می سازد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، شرکت اینتل روز گذشته اعلام کرد تا 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری می کند تا احتمالاً بزرگترین مجتمع تولید تراشه جهان را در استان اوهایو آمریکا را بسازد. این شرکت در حالی قصد دارد ظرفیت خود را ارتقا دهد که کمبود نیمه رسانا...

19 فروردین 1401

کاهش هزینه های نگهداشت شهر، بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل بخش خصوصی در موضوعات مختلف حوزه خدمات شهری

خبرگزاری خبرنگاران- معاون خدمات شهری شهرداری تهران در جریان بازدید از منطقه 3 و احصاء موارد و موضوعات مختلف مصوباتی را در حوزه خدمات شهری در این منطقه به تصویب رساند.

19 فروردین 1401

مالک شریعتی نیاسر: تعرفه برق مشترکان با مصارف نجومی باید متناسب با مصرفشان باشد

خبرنگاران - یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید نمود: افرادی که مصارف نجومی برق دارند اگر تعرفه آنان متناسب با مصرفشان باشد یا متقاعد می شوند که مصارف خود را کاهش دهند و یا هزینه مصرف خود را به صورت واقعی می پردازند.

5 اسفند 1400

از تهدید وزیر ارشاد به وسیله آقای نماینده تا رکوردزنی تاریخی گشت ارشاد3 در یک روز

تهران (پانا) - این هفته تهدید یک نماینده مجلس برای انتشار اسامی 30 فیلم مشکل دار و مسئله فروش 1 میلیارد و 800 میلیونی فیلم گشت ارشاد 3 و ثبت رکورد این فیلم در تاریخ سینمای ایران دو اتفاق مهم سینمای ایران بود.

12 بهمن 1400

مجلس پای کار فرهنگیان ایستاده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس در مورد لایحه رتبه بندی فرهنگیان توضیحاتی را ارائه کرد.

27 دی 1400

اصلاح لایحه درآمد پایدار شهرداری ها و دهیاری ها در کمیسیون امور داخلی کشور

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تغییرات اعمال شده بر روی لایحه درآمد پایدار شهرداری ها و دهیاری به منظور تامین نظر شورای نگهبان را تشریح کرد.

27 آذر 1400

تردد کامیون های با اتباع هندی در مرزهای شرقی برقرار است ، روحانی تجربه نوروز را درعید فطر تکرار نکند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، نسبت به تردد بی ضابطه کامیون های با اتباع هندی از مرزهای شرقی و خطر شیوع کرونای هندی در کشور، هشدار داد.

8 خرداد 1400

خبرنگاران طرح اسکان نوروزی در هیچ یک از مدارس استان همدان اجرا نمی گردد

همدان- خبرنگاران- معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان همدان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و در راستای حفظ سلامت مردم، طرح اسکان مسافران نوروزی در هیچ یک از مدارس این استان اجرا نمی گردد.

3 اردیبهشت 1400

مصوبه ایجاد مجموعه تفریحی کارگران کشور در چادگان اصفهان اجرایی می شود

سرپرست مدیریت پشتیبانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان از اجرایی شدن مصوبه هیات وزیران برای احداث مجموعه فرهنگی، رفاهی و تفریحی کارگران سراسر کشور در چادگان خبر داد.

3 اسفند 1399
تعداد: (34)