حکایت خدمات دولت تدبیر و اُملت برنارد شاو!

به گزارش وبلاگ پیوست، تردیدی نیست که کشور از مجموعه مدیریتی توانایی برخوردار است، اما این پرسش در میان است که آیا در دولت محترم، همه مدیران و مسئولان از میان افراد توانا و کار بلد انتخاب شده و به کار گرفته شده اند؟!

حکایت خدمات دولت تدبیر و اُملت برنارد شاو!

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ پیوست، حسین شریعتمداری در یادادشتی با عنوان کاربلد ها و اُملت برنارد شاو! نوشت:

1- برنارد شاو نمایشنامه نویس برجسته ایرلندی که به شوخ طبعی های عالمانه شهرت دارد در محفلی از یک تابلوی نقاشی ایراد گرفته و آن را نقد کرد. نقاشی که تابلو از آثار او بود از نقد برنارد شاو برآشفت و به او گفت: شما که در همه عمرتان حتی یک تابلوی نقاشی هم خلق ننموده اید، چگونه به خودتان اجازه می دهید تابلوی مرا نقد کنید؟! برنارد شاو در پاسخ گفت: من طعم و مزه اُملت را خیلی بهتر از مرغ درک می کنم درحالی که در تمام عمرم حتی یک بار هم تخم نگذاشته ام!

آقای جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در نشست با مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی فرموده اند: کشور از مجموعه مدیریتی توانایی برخوردار است، اما بعضی افراد قیاس به نفس می نمایند و این موضوع را حرفی گزاف می پندارند و تصور می نمایند که، چون خودشان توانایی مدیریتی ندارند، مدیران کشور نیز توانمند نیستند! درباره اظهارات جناب جهانگیری لازم به ذکر است.

2- همواره برای درک میزان توانمندی یک مدیر احتیاجی به برخورداری از دانش مدیریت نیست. مثلاً وقتی گرانی افسار پاره می نماید و قیمت کالا و خدمات مورد احتیاج مردم همه روزه به صورت تصاعدی و جهشی افزایش پیدا می نماید، ارزش پول ملی به پائین ترین سطح خود می رسد، قیمت مسکن و اجاره بها چندبرابر می گردد و نه فقط توده های محروم بلکه اقشار متوسط را هم به عزا می نشاند، کارخانه ها و مراکز فراوری تعطیل می شوند، میلیارد ها دلار ارز بی زبان کشور در اوج احتیاج به آن با فرمول دلار 4200 تومانی برباد می رود، برجامی که قرار بود تحریم ها را لغو کند به فاجعه افزایش تحریم ها تبدیل می گردد، بیکاری بیداد می نماید و... به آسانی و بدون کمترین تردیدی می توان فهمید که دستکم در این عرصه ها، مدیران شایسته و کاربلدی بر سر کار نبوده اند. لازم نیست باغدار باشید تا فرق سیب پلاسیده با سیب تازه را بدانید و یا بزّاز باشید تا پارچه پوسیده را از پارچه سالم تشخیص بدهید!

3- تردیدی نیست که کشور از مجموعه مدیریتی توانایی برخوردار است، اما این پرسش در میان است که آیا در دولت محترم، همه مدیران و مسئولان از میان افراد توانا و کار بلد انتخاب شده و به کار گرفته شده اند؟! بدیهی است که بسیاری از آن ها مدیران شایسته ای هستند، اما نمی توان انکار کرد که بسیاری دیگر نیز شایسته و کاربلد نیستند و به جای انتخاب بر اساس شایسته سالاری با فرمول فامیل بازی و روابط حزبی و گروهی در مدیریت های بعضاً حساس و سرنوشت ساز به کار گرفته شده اند!

4- جناب روحانی، رئیس جمهور محترم نیز در همایش استانداران سراسر کشور فرموده اند؛ مردم بعضی از خدمات دولت را احساس می نمایند! ولی شرح نداده اند که مثلاً مردم گرانی مسکن و اجاره بها، قیمت های افسار گسیخته کالا و خدمات، مرغ و تخم مرغ و گوشت و لبنیات و... صد ها نمونه دیگر را هم احساس می نمایند یا نه؟! اگر احساس می نمایند -که می نمایند- باید از آقای رئیس جمهور پرسید حضرتعالی از کدام خدمت دولت به مردم سخن می گویید؟! و به جای پوزش از ملت به خاطر بلایی که دولت شما بر سر آن ها آوار نموده است، آدرس خدمات انجام نگرفته را می دهید و لابد از ملت انتظار کف و سوت هم دارید؟!

کاش آقایان روحانی و جهانگیری به انبوه وعده هایی که به ملت داده و تا کنون بر زمین مانده و بعضی از آن ها نیز به عکس خود بدل شده است نیم گاهی می انداختند و برای مردم شرح می دادند به کدامیک از آن ها عمل نموده اند که حالا همه را نابلد و خود را کاربلد معرفی می نمایند!

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حکایت خدمات دولت تدبیر و اُملت برنارد شاو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکایت خدمات دولت تدبیر و اُملت برنارد شاو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید