خبرنگاران شمار مبتلایان کرونایی آمریکا به بیش از پنج میلیون نفر رسید

به گزارش وبلاگ پیوست، تهران- خبرنگاران- در ادامه ناکامی سیاست های ترامپ در مهار بیماری کووید 19، شمار مبتلایان کرونایی امریکا به پنج میلیون و 18 هزار نفر رسید.

خبرنگاران شمار مبتلایان کرونایی آمریکا به بیش از پنج میلیون نفر رسید

به گزارش بامداد آدینه وبلاگ پیوست، وب سایت آماری ورد متر (worldometers) که آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را به صورت لحظه ای گزارش می دهد، گفت شمار مبتلایان کرونایی آمریکا به پنج میلیون و 18 هزار نفر رسیده است و تا کنون 162 هزار و 516 نفر جان خود را از دست داده اند.

براساس این گزارش در 24 ساعت گذشته در آمریکا تنها 45 هزار و 144 نفر مبتلا به ویروس کرونا شده و 915 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

شمار نهایی بهبود یافتگان کرونایی آمریکا نیز تا کنون دو میلیون و 568 هزار نفر گزارش شده است.

براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورد متر، بعد از آمریکا، برزیل، هند، روسیه، آفریقای جنوبی به ترتیب دارای بیشترین مورد ابتلا به بیماران کرونایی در دنیا هستند.

امریکا در حالی شاهد افزایش شیوع کرونا و افزایش مرگ و میر است که دولت ترامپ هرچه بیشتر کوشش می نماید تا شرایط کنونی کشور را به حالت عادی بازگرداند و هرچه زودتر شرکت های تجاری بسته شده و مدارس را باز کند.

ترامپ که با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات شاهد کاهش بی سابقه طرفداران است، همچنین برای نشان دادن شرایط خوب کشورش مدعی شد که واکسن کرونا ایالت متحده احتمالاً تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری 2020 به بازار عرضه خواهد شد.

برخلاف اظهارات ترامپ متخصصان بهداشتی مطرح آمریکا و کاخ سفید چنین سناریویی را بعید می دانند.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان دنیای بهداشت چهارشنبه 21 اسفندماه 98 در کنفرانس خبری ویروس کرونا را همه گیر دنیای شناسایی و گفت.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شمار مبتلایان کرونایی آمریکا به بیش از پنج میلیون نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار مبتلایان کرونایی آمریکا به بیش از پنج میلیون نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید