خبرنگاران مروری بر مطبوعات و پایگاه های خبری زنجان

به گزارش وبلاگ پیوست، زنجان - خبرنگاران - رسانه ها و مطبوعات زنجان در هفته جاری موضوعات مختلفی را در سرخط اخبار و صفحات نخست خود انعکاس دادند که از جمله آن ها می توان به چالش های مربوط به توسعه گردشگری کشاورزی و عدم ثبت نام 67 درصد پزشکان برای دریافت پایانه فروشگاهی در مطب ها در استان اشاره کرد.

خبرنگاران مروری بر مطبوعات و پایگاه های خبری زنجان

پایگاه خبری پیام ملت در گزارشی به چالش های حوزه گردشگری کشاورزی در زنجان پرداخت و نوشت: بازدید از مزارع، شب خوابی در مزارع، چشیدن و فروش محصولات غذایی ارگانیک مزارع، آموزش به بچه ها و نوجوانان، آشنایی با سختی ها و مسائل شغل کشاورزی ازجمله اهدافی است که اگروتوریسم دنبال می کند.

استان زنجان نیز به ویژه در سال های اخیر نوعی از گردشگری کشاورزی و روستایی را تجربه می کند که جشنواره گیلاس در روستای شیت یکی از مهم ترین آنها بوده است و استقبال از آن نشان از جذابیت گردشگری کشاورزی دارد البته نه به گونه ای که گردشگری کشاورزی به معنای اتمّ آن باشد اما در همین حد هم نشان از پتانسیل بالای مناطق مختلف زنجان و علاقه مردم به گردشگری کشاورزی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در گفت و با عصرملّت گفت : بوم گردی و گردشگری روستایی زندگی پویا و جاری روستا باید مطرح شود. اگر بتوان مزرعه گردشگری را ه بیاندازیم خیلی مورد استقبال قرار خواهد گرفت. ما الان مشکلمان جهاد کشاورزی است که برایش این موضوع ملموس نشده و می گوید با این کار تغییر کاربری در مزارع و باغات ایجاد میشود در حالی که همین ماهنشان را میتوان در پرورش ماهی از همین طریق گسترش داد و درپی آن روستانشینی و جلوگیری از مهاجرت اتفاق خواهد افتاد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هم در پاسخ به عصرملّت گفت:اگر می خواهند طرح های گردشگری روستایی داشته باشند و می خواهند بسازند ما مسئله ای نداریم در حوزه طرح هادی میتوانند انجام دهند ولی آنچه که در زمین زراعی و باغی است از طریق قانون تغییر کاربری اراضی می توانند اقدام کنند.

تاراسی افزود: در این مورد هم تصمیم گیرنده کمیسیون تبصره 1 ماده 1 قانون تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی است باید مجوز تغییر کاربری را بدهد. آنجا هم فقط ما تصمیم گیرنده نیستیم قانون گفته تغییر اراضی زراعی و باغی ممنوع است مگر اینکه در کمیسیون تغییر کاربری تصمیم دیگری گرفته شود.

البته به دلیل حساسیت هایی که درباره زمین های کشاورزی وجود دارد جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید به به دنبال تصویب شیوه نامه هایی باشند تا به مزارع آسیب نرسد و از طرف دیگر صدور این مجوزها بهانه ای برای سوء استفاده و ساخت ویلا در مناطق گردشگری نشود تا شاهد از بین رفتن طبیعت مانند اتفاقاتی که در شمال کشور درحال رخ دادن است، نشویم.

روزنامه صدای زنجان در گزارشی به موضوع نصب دستگاه کارتخوان در مطب ها پرداخت و نوشت: داستان نبود دستگاه کارتخوان در برخی از مطب های پزشکان زنجانی هم چنان ادامه دارد گرچه قانون پزشکان را ملزم به نصب این وسیله پرداخت اقتصادی کرده است و بیماران هم به نبود این امکان در برخی مطب ها اعتراض دارند اما الزام نصب پایانه فروشگاهی یا کارتخوان در مطب ها برای شفافیت امور اقتصادیاتی پزشکان به یکی از موضوعات چالش برانگیز بین امور اقتصادیاتی و جامعه پزشکی زنجان تبدیل شده است.

به گفته میرحیدر رضوی، مدیرکل امور اقتصادیاتی استان زنجان بیش از 900 پزشک در استان فعالیت می کنند که 33درصد آن ها برای دریافت پایانه فروشگاهی (دستگاه کارتخوان) در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند و 67درصد باقیمانده تا به امروز برای این امر اقدام نکرده اند.

حسین بابایی، رئیس سازمان نظام پزشکی استان در گفت وگو با صدای زنجان با تاکید بر اینکه آمار مربوط به امور اقتصادیاتی مبنی بر ثبت نام 33درصدی پزشکان برای دریافت پایانه فروشگاهی (دستگاه کارتخوان) در سامانه را قبول ندارد، تاکید می کند: امور اقتصادیاتی آمارش را به روزرسانی نکرده و ثبت نام 33 درصدی پزشکان مربوط به مرحله نخست اجرای طرح یعنی قبل از مهرماه سال قبل است. در مرحله دوم (قبل از آبان ماه سال 98) این میزان به بیش از 50 درصد رسیده است. زنجان در این زمینه جزو استان های وسط و میانی کشور است.

رییس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 90 درصد پزشکان در مطب ها نسبت به نصب کارتخوان اقدام کرده اند، عنوان می کند: همانطور که گفته شد بیش از 50 درصد پزشکان به سامانه ثبت فروشگاهی متصل هستند اما مابقی به علت مسائل نرم افزاری سامانه اقتصادیاتی، پیروز به ثبت نشده اند. از سوی دیگر به علت گردش اقتصادی پایین برخی از مطب ها از جمله مطب شخص بنده، شبکه بانکی نسبت به جمع آوری دستگاه کارتخوان اقدام کرده است.

پایگاه خبری آسمان زنجان از کشف بیش از 8 میلیارد ریال لاستیک احتکار شده در زنجان خبر داد و از قول فرمانده انتظامی استان زنجان نوشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی از خبری مبنی بر احتکار لاستیک خودرو های سبک در یک انبار مطلع و با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

سردار رحیم جهانبخش افزود: ماموران با حضور در محل و در بازرسی از این انبار 838 حلقه لاستیک خودروهای سبک احتکار شده را کشف کردند.

وی با بیان اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، گفت: ارزش کالاهای احتکار شده مکشوفه طبق نظر کارشناسان مربوطه 8 میلیارد و 600 میلیون ریال برآورد شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مروری بر مطبوعات و پایگاه های خبری زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مروری بر مطبوعات و پایگاه های خبری زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید