دهکده بوم گردی در روستای خبر بافت راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ پیوست به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، محمود وفایی اظهار کرد: اقامتگاه های بوم گردی اقامتگاه هایی هستند که به ارائه خدمات قابل قبولی به گردشگران و میهمانان در محیط های طبیعی می پردازند که تا به امروز در استان کرمان به 57 اقامت گاه رسیده و طبق برنامه تا سرانجام سالجاری به 80 اقامتگاه خواهد رسید.

دهکده بوم گردی در روستای خبر بافت راه اندازی شد

وی گفت: این اقامتگاه ها پس از شناسایی روستاهای دارای پتانسیل و ظرفیت گردشگری و با در نظر دریافت سطح حساسیت های موجود به خصوص کمبود فضاهای خدماتی راه اندازی شده اند.

وفایی با اشاره به راه اندازی دهکده بوم گردی در روستای خبر، توضیح داد: این روستا در کنار بخش شهداد، و روستای دلفارد دارای بیشترین خانه های بوم گردی هستند.

وی ادامه داد: این دهکده دارای هفت خانه است که تمامی این خانه ها در ایام تعطیل و غیر تعطیل به گردشگران و میهمانان خدمات ارائه می نمایند.

وفایی با اشاره به اینکه بیشتر این اقامتگاه ها توسط یک خانواده محلی اداره می شوند که کارکرد آن ها تنها جنبه اقامتی ندارد، بیان داشت: اقامتگاه ها بوم گردی خدمات مختلفی مانند ارائه غذا و نوشیدنی بومی، فراوری و آموزش و فروش صنایع دستی محلی، اجرای نمایش و موسیقی سنتی و آیینی و برگزاری رویدادهای بومی نیز انجام می گردد.

وی بیان داشت: در این اقامتگاه ها شیوهٔ مهمان پذیری در روستاها مبتنی بر حفظ منابع، توسعه و بهره برداری پایدار از ظرفیت ها صورت می پذیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه ازارائه تسهیلات بانکی به این اقامتگاه ها اطلاع داد و گفت: ارائه تسهیلات بر مبنای استانداردهای مشخصی صورت می پذیرد که می تواند بر اساس چگونگی مرمت خانه های بومی که به این منظور انتخاب می شوند، محصولات و فرآورده های بومی قابل عرضه، تبلیغات تورهای بومی، نحوه دکوراسیون داخلی و خارجی، نوعمصالح که باید منطبق با معماری سنتی و محلی باشد، مشارکت خانواده و جامعه محلی ایجاد شده و... باشد.

وی توضیح داد: در حال حاضر استان کرمان از صندلی ویژه ای در بحث اقامتگاه های بوم گردی و توسعه اکوتوریسم در سطح کشور برخوردار است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دهکده بوم گردی در روستای خبر بافت راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهکده بوم گردی در روستای خبر بافت راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید