رشد قیمت نفت محدود شد

به گزارش وبلاگ پیوست، خبرگزاری خبرنگاران- قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 61 سنت معادل 0.74 درصد افزایش به 82 دلار و 66 سنت رسید.

رشد قیمت نفت محدود شد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ پیوست، در حالی که نگرانی ها در خصوص کاهش ذخایر نفتی تشدید شده است قیمت نفت امروز سه شنبه شاهد افزایش بود، هرچند نگرانی ها از افزایش موارد ابتلا به کرونا در اروپا سبب شد تا رشد قیمت محدود باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با61 سنت معادل 0.74 درصد افزایش به 82 دلار و 66 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 54 سنت معادل 0.67 درصد رشد به 81 دلار و 42 سنت رسید.

تونی نونان تحلیلگر شرکت میتسوبیشی در توکیو گفت: با این قیمت ها عرضه افزایش خواهد یافت، اما احتمالا بالا رفتن فراوری 6 ماه زمان خواهد برد و در این مدت حجم ذخایر به شدت کاهش خواهد یافت. وی اضافه نمود: حجم ذخایر شرکت ما بسیار پایین آمده و اگر زمستان خیلی سردی در پیش داشته باشیم و اوپک همچنان عرضه خود را به آرامی بالا ببرد احتمال افزایش بیشتر قیمت ها وجود دارد.

به گفته منابع تجاری، قیمت انواع نفت خام روسیه در بازار آسیا برای تحویل در ماه ژانویه به بالاترین رقم ها در طی 22 ماه گذشته رسید و موجب رشد قیمت ها برای چهارمین ماه متوالی شد.

با این وجود نگرانی ها در خصوص افت تقاضا به علت خیز مجدد کرونا همچنان بر بازار سایه افکنده است.

اروپا بار دیگر به مرکز اصلی شیوع کرونا در دنیا تبدیل شده و بعضی از دولت های اروپایی ناگزیر از وضع مجدد مقررات قرنطینه شده اند. این در حالی است که چین نیز مشغول مقابله با توسعه بزرگترین موج شیوع سویه دلتاست.

سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) هفته گذشته در واکنش به کند شدن فرایند ترمیم مالی به علت خیز مجدد کرونا پیش بینی خود از تقاضای دنیای نفت در سه ماهه پایانی سال را 330 هزار بشکه در روز کاهش داد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "رشد قیمت نفت محدود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد قیمت نفت محدود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید