نسل پنجم پریوس راهی بازار های جهانی خواهد شد

به گزارش وبلاگ پیوست، نسل پنجم پریوس با شعار پریوس ماشینی برای همه راهی بازارهای جهانی خواهد شد.

نسل پنجم پریوس راهی بازار های جهانی خواهد شد

شب گذشته پنجمین نسل تویوتا پریوس به صورت رسکی معرفی شده، پریوس یکی از خودرو های زشت تویوتا است که از دهه 90 میلادی با سیاست حفاظت از محیط زیست در گروه محصولات هیبریدی راهی بازار شد. پریوس نخستین محصول هیبریدی تولید انبوه در جهان است، گفتنی است که نسل پنجم پریوس ابتدا در آمریکا رونمایی شده و بزودی نیز در اروپا معرفی خواهد شد. براساس آنچه که در زمان رونمایی از این محصول از طریق مدیران ارشد تویوتا اعلام شد، پریوس نو در ابتدا سال 2023 راهی بازار های جهانی خواهد شد.

تویوتا پریوس 2023 به یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر با قدرت 220 اسب بخار مجهز است.

پریوس2023 چه ویژگی های دارد؟

تویوتا پریوس 2023 به یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر با قدرت 220 اسب بخار مجهز است، موتور بنزینی این خودرو 121 اسب قدرت تولید کرده که به لطف سیستم هیبریدی با قدرت 99 اسب بخار در مجموع می تواند 220 اسب بخار را به سر چرخ های جلو منتقل کند. بزرگترین خودروساز ژاپن معتقد است که ارتقا موتور 1.8 به 2 لیتری در نسل پنجم پریوس می تواند سبب افزایش سهم بازار شود.

تویوتا پریوس هیبرید پلاگین قرار است در اروپا با یک باتری 13.6 کیلو وات ساعتی عرضه شود. این درحالی است که نسل چهارم پریوس باتری 8.8 کیلو واتی داشت، به نظر می رسد تویوتا نیاز مشتریان اروپایی به باتری پر قدرت تر در بحران انرژی فعلی آن قاره را درک کرده است. محل قرار گیری باتری این خودرو در زیر صندلی عقب است، براساس اعلام شرکت خودروسازی تویوتا ارتقا فنی باتری پریوس 2023 می تواند افزایش 50 درصدی پیمایش مسافت نسبت به نسل قبل این محصول را ایجاد کند. نسل چهارم پریوس در حالت الکتریکی می توانست 63 کیلو متر با سرعت کمتر از 45 کیلو متر در ساعت حرکت کند. اما، نسل 2023 پریوس می تواند 95 کیلو متر در حالت برقی پیمایش داشته باشد.

پریوس 2023 با توجه به بحران انرژی در اروپا مجهز به پنل های خورشیدی شده است.

پریوس2023 چه طراحی دارد؟

زبان طراحی پریوس 2023 نسبت به نسل پیشین این محصول تغییر یافته، ظاهر پریوس به کراون شباهت یافته و خطوط تیز در بدنه آن بیشتر شده است. آنچه که در پریوس پلاگین 2023 بیشتر از هرچیزی نظر ها را جلب می کند؛ تعبیه پنل های خورشیدی در سقف این خودرو است. براساس اعلام شرکت خودروسازی تویوتا؛ پریوس 2023 با توجه به بحران انرژی در اروپا مجهز به پنل های خورشیدی شده است. مهندسان معتقد هستند که استفاده از انرژی خورشیدی برای شارژ باتری در پریوس می تواند منجربه بهبود شتاب گیری و افزایش راندمان حرکت می شود.

در نمای جلو این خودرو شاهد چراغ های باریک کشیده با جلئ پنچره باریک و کوچک هستیم، کاپوت و گلگیر های این خودرو دارای احجام عضلانی و خطوط تیز است. نمای جلو این محصول شباهتی به تویوتا کراون کلاسیک دارد.

نمای جانبی این خودرو ظاهر محصولات کوپه را به خود گرفته است، سقف کشیده و کوتاه این محصول تداعی کننده خودرو های سدان کوپه است. خط شخصیت پریوس2023 نسبت به نسل های پیشین این خودرو تغییر کرده است.

در نمای عقب برخلاف نسل های پیشین پریوس، شاهد چراغ کشیده یکپارچه باریک، سپر حجیم و خروجی های هوا هستیم. طراحی صندوق عقب این خودرو با شیشه یکپارچه سبب فست بک شدن نسل پنجم پریوس شده است. تویوتا پریوس فست بک پلاگین هیبرید 2023 دارای فاصله محوری بیشتر، ارتفاع پایین تر و بدنه عریض تر است.

طراحی داخل پریوس فست بک پلاگین 2023 به آخرین تکنولوژی های تویوتا مجهز شده است، در این خودرو برای نمایش مقدار شارژ باتری، سرعت خودرو، شرایط دینامیکی از کلاستر (پشت آمپر) دیجیتالی به نام ماژول راننده استفاده شده است

کابین هوشمند تر از همیشه

طراحی داخل پریوس فست بک پلاگین 2023 به آخرین تکنولوژی های تویوتا مجهز شده است، در این خودرو برای نمایش مقدار شارژ باتری، سرعت خودرو، شرایط دینامیکی از کلاستر (پشت آمپر) دیجیتالی به نام ماژول راننده استفاده شده است. زیرا این ماژول قرار است شرایط هوشیاری راننده را نیز تحت کنترل داشته باشد. در داشبورد این خودرو نمایشگر مرکزی شناور، نورپردازی آبی رنگ، کلید های پیانویی و فرمان دایره شکل حس رانندگی با کراس اوور BZ 4 X تویوتا را تداعی می کند.

دسته دنده این خودرو مشابه محصولات لکسوس طراحی شده که حس رانندگی را در زمان انتخاب شرایط دو چندان می کند. از سوی برای افزایش بهبود عملکرد سیستم تهویه، دریچه های پرتاب باد میان نمایشگر مرکزی کنسول و کلید های پیانویی قرار گرفتند.

البته پریوس نسخه بازار آمریکا به نمایشگر های سرگرمی برای صندلی ردیف عقب نیز مجهز خواهد شد، شایعات حکایت از آن دارد که این محصول نخست در آمریکا سپس در اروپا عرضه خواهد شد.

آمار ها نشان می دهد که شرکت خودروسازی تویوتا از سال 1997 تا امروز پیروز به فروش 5 میلیون دستگاه محصول پریوس در سراسر جهان شده است.

رقابت تویوتا با تسلا

تویوتا جز آن دسته از خودروسازانی بوده که تا به امروز گزارش آتش سوزی باتری برای محصولاتش در بازار آمریکا اعلام نشده است. تویوتا با تلاش 25 ساله در تولید خودرو های هیبریدی قصد دارد مقدار انتشار آلاینده ها را کاهش دهد. اخیرا این خودروساز با سنت شکنی قابل توجه به سمت تولید محصولات تمام برقی نیز پیش رفته است. مهندسان معتقد هستند که تکنولوژی های به کار رفته در پریوس 2023 می تواند نشان از آن باشد که تویوتا در لبه تکنولوژی در حال حرکت است و به زودی تسلا را پشت سر خواهد گذاشت.

مشتریان در بازار آمریکا اعتماد بیشتری نسبت به محصولات هیبریدی تویوتا در قیاس با خودرو های تسلا دارند. شاید رانندگی روزمره با محصولات هیبریدی سبب شده که بازار خودرو آمریکا در محصولات پاک بیشتر در دست ژاپنی ها باشد، هرچند که قیمت خودرو های تسلا بسیار گران تر از محصولات هیبریدی تویوتا است.

آمار ها نشان می دهد که شرکت خودروسازی تویوتا از سال 1997 تا امروز پیروز به فروش 5 میلیون دستگاه محصول پریوس در سراسر جهان شده است. معرفی نسل پنجم پریوس در کنار استقبال مشتریان در اروپا می تواند زمینه ساز افزایش سهم بازار تویوتا در عرضه خودرو های هیبریدی شود. مقدار فروش این خودروساز ژاپنی فقط برای محصول پریوس رکورد فروشی را ایجاد کرده است که می تواند سایه سنگینی بر سر محصولات تسلا یا خودروسازان چینی ایجاد کند.

نسل پنجم پریوس با شعار پریوس ماشینی برای همه راهی بازار های جهانی خواهد شد.

لابی تویوتا یا اعتماد مشتریان؟

سیمون هامفریس، مدیر ارشد طراحی تویوتا شب گذشته در مراسم رونمایی از نسل پنجم تویوتا، گفت؛ حفاظت از محیط زیست مشروط بر دسترسی فراگیر مشتریان به خودرو های پاک است؛ بنابراین نسل پنجم پریوس با شعار پریوس ماشینی برای همه راهی بازار های جهانی خواهد شد. مدیران ارشد تویوتا معتقد هستند که پریوس پلاگین هیبرید باید از طریق همه مشتریان رانده شود.

همزمان با رونمایی از پریوس پلاگین هیبرید 2023، مدیرعامل جنرال موتورز مکزیک طی واکنشی، بیان کرده است؛ شاهد از دست دادن بازار خودرو های الکتریکی برای خودروسازان آمریکایی براساس سیاست 2030 جهانی هستیم. جنرال موتورز معتقد است که تویوتا در آمریکا لابی برای طرح مالیات بر مسافت پیموده شده دارد و از امتیاز خودرو های برقی در خصوص این طرح استفاده می کند.

باتوجه به اینکه شرکت خودروسازی تویوتا در هنگام رونمایی جزییات فنی و زمان عرضه این محصول به بازار را اعلام کرده است، تا به امروز این خودروساز ژاپنی قیمت پریوس 2023 را اعلام نکرده است. این خودرو ابتدا در آمریکا سپس در کانادا و نهایتا در اروپا عرضه خواهد شد. پیش بینی می شود پریوس 2023 تا سه ماه دیگر به اروپا برسد، البته باید دید بحران انرژی اروپا نظر تویوتا را تغییر خواهد داد؟ گفتنی است که گروه های حافظ محیط زیست در آمریکا همزمان با رونمایی این محصول اعلام کردند که بیشترین فروش خودرو های پاک با پریوس 2023 رخ خواهد داد.

وبلاگ پیوست مالی بانک و بیمه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نسل پنجم پریوس راهی بازار های جهانی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل پنجم پریوس راهی بازار های جهانی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید