صلح بین الافغانی در دستورکار سفر خلیل زاد نهاده شد

به گزارش وبلاگ پیوست به نقل از رویترز، زلمای خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان قرار است با ادعای ترغیب کابل و طالبان به شروع مذاکرات صلح، دور تازه ای از سفرها را شروع کند که شامل 5 کشور می گردد.

صلح بین الافغانی در دستورکار سفر خلیل زاد نهاده شد

ظاهراً خلیل زاد از روز آدینه سفر به دوحه، کابل، اسلام آباد، اسلو و صوفیه را شروع نموده و آن طور که ادعا می گردد قرار است درباب تسهیل فرایند تبادل زندانیان و کاهش درگیری ها صحبت کند تا شاید به این ترتیب، طالبان و دولت افغانستان به شروع مذاکرات بین الافغانی رضایت دهند.

دور جدید سفرهای خلیل زاد در حالی شروع می گردد که دولت کابل با آزادی شماری از زندانیانی که نام آنها در لیست ارائه شده از سوی طالبان به چشم می خورد، موافق نیست چراکه می گوید آنها مرتکب جرایم جنگی شده اند و مشمول عفو نیستند.

از سوی دیگر، به رغم توقف درگیری ها میان طالبان و نظامیان بیگانه که محصول توافقی است که در ماه فوریه میان این گروه و آمریکا حاصل شد، جنگ میان طالبان و نیروهای افغان همچنان ادامه دارد.

حمله هوایی نیروهای افغان به گردهمایی طالبان در شهر هرات که هفته پیش رخ داد، انتقاداتی را به همراه داشت چراکه از شماری نیروی غیرنظامی ازجمله زن و کودک نیز در میان قربانیان به چشم می خورند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "صلح بین الافغانی در دستورکار سفر خلیل زاد نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صلح بین الافغانی در دستورکار سفر خلیل زاد نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید