علت تغییر ولتاژ خودروهای برقی از 12 به 800 ولت چیست؟
به گزارش وبلاگ پیوست، برای خدمات برق خودرو از متخصصین خبرنگاران رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.
- تست و تعویض باتری خودرو
- تعمیر بالابر شیشه
- نصب و تعمیر آینه خودرو
- باتری به باتری
- تعویض تسمه دینام خودرو
برای خدمات برق خودرو از متخصصین وبلاگ پیوست رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.
- تست و تعویض باتری خودرو
- تعمیر بالابر شیشه
- نصب و تعمیر آینه خودرو
- باتری به باتری
- تعویض تسمه دینام خودرو
امروزه به دلیل افزایش آلودگی های زیست محیطی حاصل از مصرف سوخت های فسیلی و از طرف دیگر محدود بودن منابع این سوخت ها، استفاده از خودروهای الکتریکی و الکتریکی هیبریدی را به سرعت افزایش و توسعه داده است. در بعضی کشورها این موضوع آن قدر اهمیت دارد که بعضی از دولت ها قوانین سخت گیرانه ای وضع کرده اند.
تقریبا هیچکس شک ندارد که خودروهای برقی به زودی به وسیله نقلیه اصلی تبدیل خواهند شد. یکی از مهم ترین رویدادها انتقال گسترده اتومبیل ها به سیستم 800 ولت خواهد بود. اما چرا این امر مهم و در عین حال اجتناب ناپذیر است؟ با ما همراه باشید تا به بررسی دلیل اصلی تغییر ولتاژ خودروهای برقی از 12 به 800 ولت بپردازیم.
نکات کلیدی
- هرچه ولتاژ مصرفی موتور بیشتر باشد، قدرت آن هم بیشتر خواهد بود.
- مسافت پیموده شده با یک بار شارژ و زمان موردنیاز برای شارژ باتری مهم ترین شاخص ها در انتخاب یک خودروی الکتریکی هستند.
- با تغییر ولتاژ خودروهای برقی از 12 به 800 ولت، می توانید قدرت عملیاتی را تقریبا دوبرابر کنید یا مقدار باتری را به نصف کاهش دهید.
دلیل استفاده از ولتاژ بالا در خودروهای برقی
بسکمک از مردم هنوز نمی دانند که چرا خودروسازان مجبور بودند اتومبیل های برقی را از مدار 12 ولتی معمولی، به عنوان مثال، به 24 ولت و در بعضی موارد حتی بیشتر از یک پلتفرم چند صد ولتی تغییر دهند. اما برای این موضوع توضیحات کاملا منطقی وجود دارد. هر وسیله نقلیه الکتریکی، بدون ولتاژ بالا غیرقابل تصور است.
بیشتر خودروهای تمام الکتریکی مجهز به باتری هایی با ولتاژ کاری 400 ولت هستند. هرچه ولتاژ مصرفی موتور بیشتر باشد، قدرت آن بیشتر خواهد بود و البته مصرف شارژ نیز همراه با قدرت، افزایش پیدا می کند. اکنون می توان ادعا کرد که شرکت ایلان ماسک به زودی از المپوس Olympus خودروهای الکتریکی کنار گذاشته خواهد شد که دلیل این امر پیشرفت مهندسان آلمانی است.
برای خدمات برق و باتری خودرو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.
محاسبه قیمت برای شما
دلیل استقبال نکردن از وسایل نقلیه الکتریکی به طور گسترده
ابتدا اجازه دهید به این سوال پاسخ دهیم که در کنار قیمت بالا، مانع اصلی استفاده گسترده از خودروهای الکتریکی چیست؟ این فقط یک زیرساخت شارژ ضعیف توسعه نیافته نیست. مصرف کنندگان نگران دو چیز هستند: مسافت پیموده شده یک وسیله نقلیه الکتریکی با یک بار شارژ چقدر است و چقدر طول می کشد تا باتری خودرو شارژ شود. این پارامترها جزو دغدغه های اصلی مصرف کنندگان به شمار می رود.
کل شبکه الکتریکی وسایل نقلیه دوست دار محیط زیست یا همان ماشین های برقی، به یک باتری متصل است که موتور را تامین می کند. در واقع این شارژ باتری است که پارامترهای اساسی خودرو را تعیین می کند. توان الکتریکی بر حسب وات مقدار گیری شده و با ضرب ولتاژ در جریان محاسبه می شود. برای افزایش شارژ باتری یک وسیله نقلیه الکتریکی یا شارژی که ممکن است طول بکشد، باید ولتاژ یا آمپر را افزایش دهید.
دلیل تغییر ولتاژ خودروهای برقی از 12 به 800 ولت
افزایش ولتاژ عملیاتی سیستم بسیار معقول تر است. اما این کار در عمل چه می دهد و باعث چه چیزی می شود؟ با افزایش و تغییر ولتاژ خودروهای برقی از 12 به 800 ولت، می توانید قدرت عملیاتی را تقریبا دوبرابر کنید یا مقدار باتری را به نصف کاهش دهید و در عین حال عملکرد خودرو را یکسان نگه دارید. البته شما به این منظور باید حتما از کمک افراد متخصص در خدمات برق خودرو استفاده کنید.
اولین مدل ولتاژ بالای خودروی برقی کدام است؟
اولین شرکتی که به پلتفرم 800 ولتی روی آورد، پورشه با مدل الکتریکی تایکان بود. اکنون می توان با اطمینان گفت که سایر برندهای برتر به زودی به این شرکت آلمانی خواهند پیوست و سپس به تولید مدل های انبوه می پردازند. تغییر و سوییچ کردن روی 800 ولت باعث افزایش قدرت و در عین حال افزایش سرعت شارژ می شود.
ولتاژ کاری بالای باتری پورشه تایکان امکان استفاده از شارژرهای 350 کیلوواتی را فراهم می کند. آن ها قبلاً به وسیله Ionity پیشرفته اند و به طور فعال در سراسر اروپا نصب می شوند. با آن ها می توانید یک باتری 800 ولتی را تنها در 15 الی 20 دقیقه تا 80 درصد شارژ کنید. این برای رانندگی حدود 200 تا 250 کیلومتر کافی است.
طبق چیزی که کارشناسان می گویند، بهبود باتری ها باعث این واقعیت می شود که پس از گذشت 5 سال، زمان شارژ ماشین تنها به 10 دقیقه کاهش می یابد.
همه توقع دارند که معماری 800 ولتی به استاندارد بیشتر خودروهای برقی تبدیل شود. لامبورگینی در حال حاضر روی مدل خود کار می کند و فورد نیز یکی از مدل های خود را نشان داد. موستانگ؛ لیتیوم بیش از 900 اسب بخار قدرت و 1355 نیوتن متر گشتاور را دریافت می کند.
کیا؛ محصول کره جنوبی در حال آماده سازی خودروی برقی قدرتمند با معماری مشابه است. این شرکت بر این باور است که مدل مبتنی بر کانسپت Imagine می تواند با ویژگی های پورشه تایکان رقابت کند.
معایب تغییر ولتاژ خودروهای برقی از 12 به 800
افزایش جریان مشکل ساز است. این امر منجر به استفاده از کابل های سنگین با عایق ضخیم می شود. کابل های فشار قوی علاوه بر وزن و ابعاد، گرمای زیادی هم تولید می کنند.
بیشتر بخوانید: کولر برقی خودرو چیست؟
نتیجه گیری
خودروهای برقی یکی از بهترین اختراعاتی است که درجهت کاهش آسیب رساندن به محیط زیست و موارد دیگر ساخته شده است. این خودرو دارای مزایا معایبی است که البته مزایای آن بیشتر است. اگرچه این نوع خودرو در خیلی از کشورها استفاده می شود اما هنوز هم خیلی جاها هستند که استفاده از خودروی برقی و هیبریدی برایشان رایج نشده است.
در این مقاله به بررسی موضوع خودروی برقی و جوانب دیگر آن مثل تغییر ولتاژ خودروهای برقی از 12 به 800 ولت پرداختیم. درنهایت از قلم نیاندازید که وبلاگ پیوست با بیش از 70000 نیروی متخصص برای تمامی خدمات فنی خودرو در کنار شما خواهد بود.
منبع: آچاره