موننکو، مشاور قدیمی و معتمد صنایع

به گزارش وبلاگ پیوست، مشاوره های فنی و مهندسی، حلقه مهمی از زنجیره فعالیت های صنایع مختلف است که اگر به درستی و به موقع از آن استفاده گردد کیفیت فرآیندهای اجرایی، نتایج پروژه و زمان تحویل آنها به برترین شکل انجام می گیرد و رضایت کارفرماها و مصرف کنندگان صنایع را در پی خواهد داشت.

موننکو، مشاور قدیمی و معتمد صنایع

بهره گیری از این مشاوره ها می تواند به ارتقای صنایع موجود در کشور و افزایش همکاری های بین المللی منجر گردد.

در این رابطه شرکت دانش بنیان موننکو ایران با توجه ویژه به این موضوع در ارائه خدمات مهندسی، مشاوره و نظارت در صنایع برق، نفت و گاز و پتروشیمی، مترو و راه آهن، مخابرات، دیسپاچینگ و اسکادا، آب و فاضلاب فعالیت می نماید.

شرکت مهندسین مشاور موننکو ایران در سال 1352 با سرمایه گذاری مشترک بین بخش خصوصی ایران و شرکت مهندسی مونترال از کشور کانادا تاسیس و در ابتدا فعالیت خود را با تمرکز بر صنعت برق ایران شروع کرد.

در حال حاضر سهام داران عمده شرکت مهندسین مشاور موننکو ایران شامل گروه مپنا، شرکت Wood Group و شرکت مشاوره مدیریت میر (متعلق به کارکنان) هستند.

علیرضا شیرانی، مدیرعامل این شرکت درباره فعالیت های موننکو به جام جم می گوید: مهندسین مشاور موننکو با برخورداری از نیروی انسانی متخصص و پشتوانه علمی و تجربی شناخته شده، با استفاده از آخرین روش های فناوری و مهندسی و استانداردهای بین المللی و تاکید بر اصل رضایت مشتری در چند دهه گذشته، نیازهای مهندسی و مشاوره صنعتی کشور را مرتفع و در تعاملی پایدار با کارفرمایان و شرکت های همکار، راهکارهای نوینی را برای برطرف معضلات صنایع مختلف ارائه نموده است. حضور همزمان در بیش از 14 کشور جهان و عهده داری بیش از 400 پروژه مهم داخلی از ویژگی های این شرکت است. از مهم ترین پروژه های موننکو در داخل و خارج کشور می توان به نیروگاه سیکل ترکیبی لاذقیه در کشور سوریه، خدمات مشاوره برای پیاده سازی بهره بردار مستقل شبکه (ISO) در کشور بنگلادش، اتصال شبکه برق ایران و عراق و ایستگاه مترو وکیل شهر شیراز اشاره نمود.

مهم ترین حوزه های مشاوره تخصصی موننکو

فراوری نیرو : یکی از فعالیت های اصلی مهندسین مشاور موننکو ایران ارائه خدمات مشاوره مهندسی در زمینه طراحی و نظارت بر ساخت نیروگاه های برق (شامل گازی ، سیکل ترکیبی ، فراوری پراکنده، انرژی های تتازهپذیر) و مطالعات امکان سنجی احداث نیروگاه است. خدمات مهندسی، طراحی و نظارت بیش از 52هزار مگاوات پروژه های فراوری نیرو شامل 20هزار مگاوات نیروگاه گازی، 32هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی و بعلاوه امکان سنجی فنی و مالی احداث 3000 مگاوات نیروگاه حرارتی در کشور را کارشناسان این مجموعه انجام داده اند.

نفت، گاز و پتروشیمی : این شرکت به دلیل دارابودن گواهی نامه صلاحیت خدمات مشاوره از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در تخصـص های واحدهای پالایشگاه نفت، گاز و صنایع پتروشـیمی و بعلاوه تخصـص خـطوط انتقال نفت و گاز و با توجه به پتانسـیل و امـکانات سـخت افزاری و نرم افـزاری موجود و تجهیز و تکمیل آن مـتناسب با پروژه های عظیم صـنایع فوق، خدمات طراحی، مهندسـی و مـشاوره را برای پروژه های متعددی در کشور در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی ارائه نموده است. در حال حاضر این شرکت، پس از حضور پیروز در پالایشگاه گاز کشور بنگلادش، درصدد توسعه بیشتر فعالیت های خود در بازارهای شرق آسیا، آفریقا، کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه است.

خطوط انتقال نیرو: شبکه انتقال برق در داخل و خارج از کشور اعم از خطوط و پست های انتقال، فوق توزیع و توزیع نیرو، مطالعات شبکه، طرح های جامع برق، برق رسانی به صنایع، طراحی شبکه ها، ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی و تاسیسات عمومی، سازه و ساختمان های ویژه است که موننکو در تمام این حوزه ها مشاوره فنی ارائه می دهد.

پروژه های ریلی: شرکت مهندسین مشاور موننکو ایران در سال 1394 به طور رسمی با پروژه نظارت عالیه و کارگاهی در بخش های سازه، معماری و تجهیزات پروژه فاز دو خط یک قطار شهری شیراز فعالیت خود را در حوزه مترو و راه آهن شروع کرد. این شرکت به منظور حرکت همگام با نیازهای کشور به طرح های زیربنایی در حوزه مترو و راه آهن و بعلاوه مطابق با هدف گذاری برنامه سند منظره 20 ساله در بخش توسعه حمل ونقل ریلی که نشانگر راه اندازی حداقل 300کیلومتر خطوط تازه مترو است، پیروز به توسعه فعالیت های خود در ارائه خدمات مربوط به مطالعات امکانسنجی، مکانیابی، طراحی خطوط و ایستگاه های مترو، تاسیسات و تجهیزات ویژه و ناویژه، روسازی و زیرسازی راهآهن و برقی کردن خطوط راه آهن و بعلاوه ارائه خدمات مشاوره و مهندسی، نظارت کارگاهی و عالیه در پروژه های مختلف مترویی در کلان شهرهای تهران، شیراز، تبریز و پروژه های راه آهن و آزادراهی شده است.

افق پیش روی موننکو

شیرانی می گوید: مهم ترین هدف برای هر شرکتی می تواند تبدیل شدن به یک برند جهانی معتبر باشد. موننکو هم در تمام این مدت کوششش در همین زمینه بوده است. از برنامه های مهمی که برای ارتقای بیشتر موننکو در جهان داریم آماده سازی قراردادهای هوشمند و پلتفرمی است که به همکارانمان اجازه دهد در هر نقطه ای از جهان بتوانند در خانه هایشان مشغول انجام کارشان باشند.

همکاری در پروژه های بین المللی

مهندسین مشاور موننکو ایران با هدف توسعه دانش فنی و انتقال فناوری های تازه اقدام به ایجاد همکاری های مقطعی یا بلندمدت با شرکت های معتبر بین المللی نموده و درصدد تاسیس تعدادی شرکت با مشارکت شرکت های همکار محلی در خارج از کشور برآمده است. به همین دلیل، موننکو به منظور تمرکز بر بازارهای هدف خاورمیانه پیروز به ثبت شرکت Monenco Consulting Engineers در کشور عمان در سال 1389 و به منظور دسترسی به بازار آفریقای مرکزی در سال 1390 شرکت موننکو نیجریه Monenco Engineering Limited را در کشور نیجریه ثبت کرد. در سال 1395 با هدف دسترسی به بازار اروپا و تقویت همکاری با شرکای اروپایی اقدام به ثبت شرکت موننکو آلمان Monenco Germany کرد. علاوه بر این، خدمات این شرکت مشاوره مهندسی و فعالیت های آن در خارج از کشور صرفاً به این سه کشور محدود نبوده و در کشورهای عراق و سوریه در غرب آسیا و بنگلادش، هند، کره جنوبی، تاجیکستان و قرقیزستان در جنوب و مرکز و شرق آسیا، در زامبیا و کنیا در آفریقا و اتریش و فرانسه در اروپا هم فعالیت دارد.

چالش مهم فعالیت های صنعتی

به گفته مدیر عامل این شرکت، چالش عمده موننکو اکنون کمبود نیروی انسانی است. شیرانی می گوید: متاسفانه فضای فرهنگی کشور ما به سمت و سویی رفته است که بیشتر افراد در پی مشاغل مبتنی بر خرید و فروش اجناس هستند یا تصمیم به مهاجرت دارند. در این میان، تعداد کسانی که می خواهند در کارهای حرفه ای وارد شوند کمتر است. زیرا برای ورود به مشاغل حرفه ای و تخصصی ضروری است افراد حدود ده سال زحمت بکشند و کوشش نمایند و با کسب تجربه و مهارت و دانش وارد بازار کار بشوند. برای همین ما در حوزه کاری مان اغلب با کمبود نیروی متخصص مواجهیم.

امتیازهای مهم موننکو برای مشاوره های فنی مهندسی

رویکرد بین المللی در مشاوره های فنی

بسیاری از صنایع و شرکت های داخلی در ایران برای فعالیت ها و پروژه هایشان به ارتباطات داخلی بسنده می نمایند و امکان ارتباط با شرکت های بین المللی را از دست می دهند. زیرا این مسأله را در هدف گذاری خود نمی بینند و برایش برنامه ریزی خاصی هم ندارند. اما یکی از مهم ترین وجوه تمایز موننکو این است که در برنامه ها و مشاوره های تخصصی اش نیم نگاهی به پروژه های جهانی و امکانات و روش های ارتباطی با آنها دارد.

استفاده از فناوری های نوین

وقتی صحبت از مشاور تراز اول می گردد باید در تمام سطوح فعالیت، خدمات کاملا حرفه ای و به برترین نحو ارائه گردد. برای مثال وقتی برای حوزه صنعتی طرحی پیشنهاد می گردد باید طراحی ها سه بعدی باشد تا شرکت ها بتوانند تمام جوانب آن را آنالیز نمایند و تصمیم گیری دقیق تری داشته باشند. موادی که قرار است در تأسیسات به کار برود به درستی شبیه سازی گردد و امکان مقایسه و بحث و آنالیز را فراهم آورد. این موارد با بهره گیری از واقعیت مجازی (VR) محقق می گردد که یکی از لوازم مشاوره های موننکو است.

ارائه مشاوره مدیریتی

یکی از دلیل های رایجی که باعث عدم پیروزیت شرکت ها در پروژه های شان می گردد برخلاف تصور عموم نداشتن دانش مدیریتی کافی است و نه تسلط نداشتن بر مباحث فنی و مهندسی. بر همین اساس موننکو ایران، مشاوران مدیریتی را هم به مجموعه عوامل خود افزوده تا بتواند ناهماهنگی ها و مسائلی که ممکن است در پروژه خلل ایجاد کند را سرو سامان بدهد.

راه های ارتباط با موننکو

وبسایت: monencogroup.com

ایمیل:[email protected]

لینکدین: monenco

تلفن:81961110- 021

آدرس:تهران، خیابان ولی عصر، بالاتر از میدان ونک خیابان عطار، پلاک 12، شرکت موننکو

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه وبلاگ پیوست

منبع: جام جم آنلاین

به "موننکو، مشاور قدیمی و معتمد صنایع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موننکو، مشاور قدیمی و معتمد صنایع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید