مابقی حریم قلعه فلک الافلاک به میراث واگذار می گردد

به گزارش وبلاگ پیوست، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، مابقی حریم قلعه فلک الافلاک به میراث واگذار می گردد.

مابقی حریم قلعه فلک الافلاک به میراث واگذار می گردد

احمدرضا دالوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در جلسه آنالیز شرایط ثبت جهانی دره خرم آباد اضافه کرد: مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه فلک الافلاک از مهمترین زیرساختهای گردشگری کشور محسوب می گردد.

وی با بیان اینکه مهمترین برنامه های دولت در لرستان ساماندهی ظرفیتهای گردشگری و تاریخی است، گفت: بعضی صنایع در استان با وجود هزینه های هنگفت نتوانسته اند در برطرف مشکل اشتغال نقش بسزایی داشته باشند، این در حالی است که مجموعه خصوصی کشت و صنعت و گردشگری فجر صفا لرستان در حوزه اشتغالزایی و توسعه گردشگری اقدامات خوبی داشته است.

دالوند بیان نمود: موضوع زیرساختها در همه زمینه ها بویژه گردشگری نقش مهمی دارد که متاسفانه در لرستان به علت بی توجهی از گذشته دچار مشکلاتی هستیم.

وی با بیان اینکه لرستان در حوزه میراث فرهنگی و ظرفیتهای گردشگری از استانهای برجسته و در بحث بارندگی جزو چهار استان پربارش کشور محسوب می گردد، گفت: منابع آبی در این منطقه به علت نداشتن سدهای مناسب و برنامه ریزی مناسب بدون استفاده بهینه از استان خارج می گردد.

دالوند برخورداری از پروازهای داخلی و خارجی و بعلاوه ریل آهن را از موضوعات مهم زیرساختی گردشگری مطرح کرد و اضافه کرد: راه آهن دورود-خرم آباد-اندیمشک پس از چندین سال تعطیلی مجدد بعد از تامین منابع مالی فعال شده است. بدین ترتیب زیرساختها تا حدودی فراهم می گردد.

وی با بیان اینکه ساماندهی ظرفیتهای گردشگری و تاریخی لرستان از مهمترین برنامه های دولت در لرستان است، اضافه کرد: در تخصیص اعتبارات احتیاج به همکاری و توجه بیشتر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داریم تا بتوان از این ظرفیتها به خوبی در راستای توسعه این صنعت و ایجاد اشتغال استفاده کرد.

دالوند اظهار کرد: صدا وسیما مرکز لرستان در معرفی ظرفیتهای استان بخوبی اقدام نموده اما احتیاج است به فرهنگ سازی در حفظ آثار و زیرساختها و توسعه صنعت گردشگری بیشتر توجه گردد.

منبع: همگردی

به "مابقی حریم قلعه فلک الافلاک به میراث واگذار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مابقی حریم قلعه فلک الافلاک به میراث واگذار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید