مقایسه ام وی ام X22 با ساندرو استپ وی و چانگان CS35

به گزارش وبلاگ پیوست، این خودروی اسپرت در این روزهای بازار خودروی ایران، خواستار بسیاری دارد و قیمت مناسبش این مسئله را تشدید می نماید. ام وی ام X22 یکی از پرکاربردترین خودروها در خیابان ها ایران است، اما با این همه ام وی ام X22 بی رقیب نیست. در این مطلب قصد داریم به مقایسه ام وی ام X22 با رنو ساندرو استپ وی و چانگان CS35 بپردازیم و X22 را در کنار این رقبایش آنالیز کنیم.

مقایسه ام وی ام X22 با ساندرو استپ وی و چانگان CS35

مقایسه ام وی ام X22 با رنو ساندرو استپ وی

یکی از خودروهای نو رنو که در پارس خودرو مونتاژ می گردد رنو ساندرو است که مدتی است نسخه استپ وی این خودرو، که در واقع یک کراس اور کوچک شهری است، بر روی خط فراوری پارس خودرو قرار گرفته است.

با مقایسه ام وی ام X22 با رنو ساندرو استپ وی متوجه می شویم که ساندرو در قسمت طراحی مسلماً امتیاز کمتری نسبت به ام وی ام X22 کسب می نماید اما در ساخت رنو ساندرو استپ وی کیفیت ساخت و مونتاژ بالایی به کار برده شده که از این نظر آن را برترین خودروی کلاس خودش باید دانست ولی از نظر کیفیت، استفاده از پلاستیک خشک در بعضی قسمت های آن آزار دهنده است. در کل، دیگر کراس اورهای کوچک چینی هم با ساندرو استپ وی، که از نظر ارگونومی داخل کابین، کیفیت ساخت و مونتاژ و راحتی سرنشین در شرایط خوبی است قابل قیاس نیست.

ام وی ام X22 بسیار مدرن و مجذوب کننده بوده و در کلاس کراس اورهای کوچک خودروی منحصر به فردی است. ظاهر ام وی ام X22 با استفاده از طراحی خاص سپرها، چراغ های زیبا و خطوط و برجستگی مجذوب کننده درخور توجه است. از نظر فرم بدنه در زمره خودروهای کراس اور کوچک شهری است که با کمی افزایش ارتفاع به این نتیجه رسیده اند که X22 یک خودروی کراس اور است. در بخش امکانات رفاهی هم بین ام وی ام X22 و رنو ساندرو استپ وی تفاوت چندانی احساس نمی گردد و هر دو خودرو سطح یکسانی دارند، اما کیفیت تجهیزات رنو بهتر است.

اگرچه موتور ام وی ام X22 ضعیف است اما مصرف سوخت آن را می توان یکی از نقاط قوتش به حساب آورد. در مدل دنده دستی، به ازای هر 100 کیلومتر طبق اعلامی کارخانه فقط 5.9 لیتر به صورت ترکیبی بنزین مصرف خواهد نمود که در مقایسه با رقبای خود مانند اچ سی کراس و ساندرو استپ وی، عددی فوق العاده محسوب می گردد. البته این عدد در شرایط ایده ال و با فشردن آرام پدال گاز و در راستا تخت محقق خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه رنو ساندرو استپ وی با خودروهای هم رده اش را نیز مطالعه کنید.

نمایی از داخل ام وی ام X22

مقایسه ام وی ام X22 با چانگان CS35

خودروهای چانگان از ناشناخته ترین برندهای خودروست که سایپا برای افزایش طیف محصولات خود آن ها را به سبد خودروهایش افزود. استایل خودرو CS35 مجذوب کننده بوده و طراحی نوی دارد، اما در طراحی آن به طور نامعقول از خودروهای کره ای الهام گرفته شده که در بعضی قسمت ها ناهمگون به نظر میرسد. برخلاف طراحی X22 که بارها از مجذوب کنندهیت و جوان پسند بودن آن سخن به میان رفت.

با مقایسه ام وی ام X22 با چانگان CS35 در می یابیم که کیفیت کلی کابین و سطح امکانات و متریال به کار رفته در هر دو خودرو و در رده قیمتی خودشان مناسب بوده و سطح برابری دارند. از نظر ابعاد کابین هم به طور تقریبی مشابهت دارند و هر دو در حد یک خودروی هاچ بک شهری فضا در اختیار سرنشین قرار می دهند.

پیشرانه چانگان CS35، چهار سیلندر بوده و 1598 سی سی حجم دارد و در دورموتور 6000 دور بر دقیقه 122 اسب بخار (در بعضی منابع به 113 اسب بخار اشاره شده است) نیرو فراوری می نماید. موتور چانگان از تکنولوژی خوبی بهره می برد و بازده آن مناسب است ولی مصرف سوخت 7.2 لیتری اش در سیکل ترکیبی چندان مالی و قابل مقایسه با ام وی ام X22 نیست. شاید بد نباشد برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، سر هم به مطلب مقایسه چانگان CS35 با خودروهای هم رده بزنید.

جمع بندی

امیدواریم که این مطلب مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از خودروی ام وی ام X22 در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به بخش آگهی های خودرو در سایت وبلاگ پیوست، از آخرین قیمت خرید و فروش ام وی ام X22 آگاه شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چه بود؟ آیا شما تجربه رانندگی با این خودروها دارید؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما و خوانندگان بلاگ وبلاگ پیوست در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه ام وی ام X22 با ساندرو استپ وی و چانگان CS35" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ام وی ام X22 با ساندرو استپ وی و چانگان CS35"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید