مقررات نو سفر از ایران به پاکستان اعلام شد

به گزارش وبلاگ پیوست، پاکستان درحالی مرزهای خود را به روی مسافران واکسینه شده باز کرده که همچنان مقررات سختگیرانه ای برای کنترل تمام اتباع خارجی به اجرا گذاشته است.

مقررات نو سفر از ایران به پاکستان اعلام شد

به گزارش وبلاگ پیوست، براساس مقرراتی که اخیرا از سوی دولت پاکستان به دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی کشور اعلام شده است، تمام مسافران بالای 15 سال با ملیت پاکستانی و مسافران بالای 18 سال با ملیت غیرپاکستانی که به صورت کامل واکسینه شده اند و دارای کارت واکسیناسیون کووید به زبان انگلیسی هستند می توانند با شرایطی که دولت پاکستان اعلام کرده است به این کشور سفر کنند.

طبق مقررات اعلام شده، پاکستان ورود به این کشور را به نوع خاصی از واکسن محدود نکرده است.

بر این اساس، تمام مسافران بالای 6 سال در پروازهای ورودی به پاکستان باید در محدوده 48 ساعت مانده به پرواز آزمایش PCR را در یکی از مراکز تاییدشده وزارت بهداشت انجام داده و گواهی منفی این تست را به زبان انگلیسی هنگام سفر همراه داشته باشند. بسیاری از مسافران و آژانس داران که تجربه سفرهای خارجی در این مدت را داشته اند توصیه می کنند گواهی منفی تست کرونا دارای QR code باشد.

تکمیل اطلاعات درخواستی مسافران در برنامه PASS TRACk و در لینک https://passtrack.nitb.gov.pk/login قبل از انجام پرواز الزامی بوده و مسافران باید کپی اطلاعات تکمیلی را هنگام پذیرش همراه داشته باشند.

از تمام مسافران بالای 6 سال در بدو ورود به پاکستان تست Rapid Antigen گرفته می شود. در صورت مثبت شدن جواب تست، مسافر به مدت 10 روز با هزینه خود قرنطینه می شود.

ایران نیز در مقابل از اتباع خارجی خواسته هنگام سفر به این کشور حتما گواهی تست منفی کرونا (به زبان انگلیسی) در فاصله 72 ساعت مانده تا پرواز را به اضافه کارت واکسن که از تزریق دُز دوم 14 روز گذشته باشد، همراه داشته باشند و فرم خوداظهاری را که هنگام پرواز به آن ها داده می شود تکمیل کنند.

بخش گردشگری پاکستان از همه گیری کووید-19 همانند سایر کشورها به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. به گزارش مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری پاکستان، در سال 2019، سهم کل سفر و گردشگری در تولید ناخالص داخلی (GDP) پاکستان 5.7 درصد بود که در سال 2020، زمانی که ویروس کرونا عالم گیر شد، سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی پاکستان به 4.4 درصد کاهش یافت و تعداد زیادی از مشاغل فلج شدند. در سال 2020، کووید-19 بیش از 10 میلیارد روپیه به صنعت گردشگری پاکستان خسارت زد. اینک با رشد تدریجی سفرها به پاکستان، عمران خان، نخست وزیر این کشور گفته که ارتقاء گردشگری یکی از اولویت های دولت او برای ایجاد درآمد و فرصت های شغلی است.

با این وجود، اوج گیری سویه ای نو از ویروس کرونا، ملاحظات بسیاری از گردشگران و مقررات کشورها را تشدید کرده است.

پاکستان یکی از مقاصد تجاری ایران محسوب می شود، در عین حال که هر سال در فصل سرما، زائرانی از این کشور راهی شهرهای زیارتی ایران از جمله قم و مشهد می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مقررات نو سفر از ایران به پاکستان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقررات نو سفر از ایران به پاکستان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید