پلیس ونزوئلا رئیس گروه حقوق بشری این کشور را بازداشت کرد

به گزارش وبلاگ پیوست، پلیس ونزوئلا مدیر گروه حقوق بشری غیر دولتی این کشور را دو روز پس از آن بازداشت کرد که وی یک نشست خبری را در کاراکاس، مرکز برگزار کرد.

پلیس ونزوئلا رئیس گروه حقوق بشری این کشور را بازداشت کرد

به نقل از خبرگزاری رویترز، خاویر تارازونا، مدیر گروه حقوق بشری FundaRedes در ونزوئلا در نشست خبری خود درباره ارتباط احتمالی اعضای دولت ونزوئلا و گروه های مسلح غیرقانونی کلمبیا صحبت نموده بود و این مساله باعث شد تا پلیس ونزوئلا وی را دستگیر کند.

وی و سه تن دیگر روز آدینه در استان فالکون، واقع در شمال غرب ونزوئلا بازداشت شدند.

دستگیری این افراد پس از گزارش آدینه صبح به دادستان استانی صورت گرفت مبنی بر اینکه تیم آنها از سوی مقام های سرویس اطلاعات و مردان مسلح ناشناس که منتظر تارازونا در هتل بودند، مورد آزار و اذیت نهاده شد.

کلارا رامیرز، هماهنگ کننده حقوق بشر و مستندسازی این گروه حقوق بشری گفت: ما می خواهیم که حق این افراد و زندگیشان حفاظت گردد و با آنها با احترام رفتار گردد. این شرایط هشدار دهنده است که دولت ونزوئلا همچنان از سیاست و روش تهدید، ارعاب و آزار مدافعان حقوق بشری استفاده می نماید.

مقام ها ونزوئلایی جانی رومرو، از فعالان حقوق بشری را در کورو و پس از هشت ساعت بازداشت آزاد کردند.

این فرد گفت، تارازونا و دو تن دیگر هم همچنان در مقر پلیس اطلاعات ونزوئلا در کاراکاس هستند.

این گروه حقوق بشری در ونزوئلا بیشتر درباره مستندسازی فعال است و سوءاستفاده های اجرا شده از سوی گروه های مسلح کلمبیایی را در منطقه ها مرزی و فعالیت های مین گذاری و قاچاق آنها را محکوم می نماید.

این گروه بعلاوه اعدام های فراقانونی غیرنظامیان به وسیله پلیس ونزوئلا و بی خانمانی صدها تن در منطقه آپوره را که در جستجوی پناهگاه در قلمروی کلمبیا بودند، محکوم نموده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "پلیس ونزوئلا رئیس گروه حقوق بشری این کشور را بازداشت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس ونزوئلا رئیس گروه حقوق بشری این کشور را بازداشت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید