پوشش گیاهی 24 هزار هکتار از مراتع استان سمنان احیا شد

به گزارش وبلاگ پیوست، رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: عملیات احیای پوشش گیاهی در بیش از 24هزار هکتار از مراتع استان انجام شد.

پوشش گیاهی 24 هزار هکتار از مراتع استان سمنان احیا شد

به گزارش وبلاگ پیوست از سمنان، سید ابوالفضل ولیئی رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در راستای احیای پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک وحفظ منابع آب زیرزمینی، افزایش علوفه تولیدی و بعلاوه توسعه گونه های گیاهی دارویی و صنعتی، عملیات احیای پوشش گیاهی تحت عنوان عملیات بیولوژیک شامل بذرپاشی، بذرکاری، کپه کاری، تبدیل دیمزار های کم بازده و ذخیره باران در مراتع شهرستان های شاهرود، سمنان، سرخه، آرادان، مهدیشهر، دامغان، گرمسار و میامی از سال 1395 تا کنون اجراشده است.

او اضافه نمود: از سطح عملیات احیایی صورت گرفته در مراتع استان بیش از 18هزار هکتار به توسعه گیاهان دارویی -صنعتی بومی استان اختصاص یافته که نقش مهمی در اشتغالزایی و افزایش عایدی مرتعداران و بهره برداران از مراتع و کاهش فشار چرای دام بر مراتع داشته است.

ولیئی اعلام کرد: اجرای عملیات احیای مراتع با گیاهان دارویی در استان با مشارکت مرتعداران، جوامع محلی و بهره برداران این عرصه ها صورت پذیرفته است و به همین دلیل کارگاه های آموزشی متعددی در جهت آموزش بهره برداران برگزار شده است.

او با اشاره به بخشنامه رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور مبنی بر لزوم تهیه طرح های مرتعداری تا انتها سال 1400 برای مراتع استان سمنان افزود: در قالب طرح های مرتعداری سایر پتانسیل های موجود و عایدیزا در مرتع اعم از گیاهان دارویی، پرورش آبزیان و گردشگری شناسایی و برای آن طرح تلفیقی به منظور افزایش عایدی مرتعداران و کاهش فشار چرای دام در مراتع تهیه و اجرا خواهد شد.

انتهای پیغام / ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پوشش گیاهی 24 هزار هکتار از مراتع استان سمنان احیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشش گیاهی 24 هزار هکتار از مراتع استان سمنان احیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید