چگونه مدیر محصول شویم؟ شتابدهنده استعداد بانا

به گزارش وبلاگ پیوست، مدیریت محصول (Product Management) شامل تمامی اقدامات لازم برای توسعه راه­اندازی بازار فروش و بهبود محصولات یک شرکت بوده که نیازمند دستیابی به علم و تخصص کافی است.

چگونه مدیر محصول شویم؟ شتابدهنده استعداد بانا

فردی که این مسئولیت را بر عهده می­گیرد باید توانایی ترسیم چشم­انداز درست برای محصولات یک شرکت و همچنین ارائه یک استراتژی کاربردی برای تولید و فروش محصول را داشته باشد.

برای آنکه بتوانید در این حرفه مهارت کافی به­دست آورید لازم است تا مسیری درست و مطمئن را برای این منظور انتخاب کنید که در پیشرفت شما موثر است.

گذراندن دوره­هایی که در این خصوص وجود دارد تا حد زیادی می­تواند شما را در دستیابی به تخصص لازم در این زمینه کمک کند پس با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در این خصوص به شما ارائه دهیم.

معرفی شغل مدیر محصول

شخصی که در سمت Product Manager فعالیت می­کند وظیفه دارد تا تمام چالش­هایی را که کسب­وکارها با آن روبه­رو هستند شناسایی کرده و راه­ حل­هایی برای آن ارائه دهد.

در واقع این فرد با مشارکت تیم­های مختلف توسعه و طراحی در یک شرکت یا سازمان در نهایت محصولی را به بازار عرضه کرده که نیاز مصرف­کننده را به­خوبی برطرف کند.

پس در نظر داشته باشید که چنین شغلی نیازمند آموزش­های مختلفی است که افراد علاقه­مند به این حوزه می­توانند با شرکت در دوره مدیریت محصول تمام قواعد مربوط به آن را یاد بگیرند.

مدیر محصول کیست؟ و چه وظیفه ای دارد؟

به­طور کلی فرآیندهایی که مربوط به کسب­وکارها هستند نیاز به مدیریت و حضور یک ناظر دارند تا تمام مراحل آن به­صورت اصولی طی شوند.

به همین علت برای پاسخ به این پرسش که مدیر محصول (Product Manager) کیست و چه وظیفه ای در قبال مسئولیتش دارد؟ می­توان گفت که چنین فردی موظف می­شود تا راهبردهای مختلفی را برای هدایت یک کسب­وکار ارائه دهد.

در دنیایی که رقابت بین تولیدکنندگان هر روز بیشتر می­شود ارائه کالاها یا خدماتی که بتواند در جلب رضایت مشتریان و رقابت با دیگر شرکت­ها به موفقیت برسد از اهمیت زیادی برخوردار است.

از همین رو دوره آموزشی Product Management به­عنوان یک روش کاربردی ایجاد شد تا افراد با یادگیری و پیاده­سازی اصول آن در سطوح مختلف مسیر دستیابی به اهداف و چشم­اندازهای صاحبان مشاغل را هموار کنند برخی از مهارت­های مورد نیاز مدیران محصول عبارت­اند از:

  • تخصص کافی در حوزه مربوط
  • شناخت مشتری و توانایی لازم در خصوص درک عمیق نیاز و سلیقه بازار
  • مهارت کافی در خصوص مدیریت پروژه
  • تلاش برای توسعه کسب­وکار از طریق بهبود فرایند تولید و عرضه محصول

موسسه شتابدهنده استعداد بانا با در اختیار داشتن مربیان و استادان مجرب بهترین دوره در زمینه کسب مهارت­های مورد نیاز برای مدیریت محصول را به شما ارائه می­دهد و این امکان را برای شما به وجود می آورد تا پس از اتمام دوره فرصت کارآموزی و استخدام در شرکت های نوآور را داشته باشید.

مهم ترین وظایف مدیر محصول چیست؟

امکان دارد شرح وظایف برای این افراد در هر شرکت یا سازمانی متفاوت باشد اما به­طور کلی برخی موارد را به­عنوان وظایف اصلی یک Product Manager در نظر می­گیرند که شامل موارد زیر است.

انجام پژوهش

در واقع بیشتر تمرکز این افراد بر روی بازار هدف و متقاضیان محصول است پس برای این منظور باید وقت زیادی را جهت تحقیق در خصوص کاربران و تجزیه و تحلیل رفتارهای آنها اختصاص دهند.

مدت­زمانی که مدیران محصول برای این هدف صرف می­کنند بستگی به وسعت شرکت دارد و در این راه ممکن است نیاز به همکاری و مشارکت با گروه­های تحقیقاتی مختلفی داشته باشند.

ایجاد یک نقشه راه

بعد از انجام تمام تحقیقات مورد نیاز مدیران این حوزه باید برای تولید یک محصول مسیری را معین کنند که به­عنوان یک نقشه راه در نظر گرفته می­شود این نقشه علاوه­بر روند کار زمان و چگونگی انتشار محصول را نیز معین می­کند.

راه­اندازی و تست مراحل

برای آنکه یک محصول بتواند با استقبال روبرو شود باید تمام مراحل اجرایی مورد ارزیابی قرار بگیرد که این مورد نیز در حیطه وظایف مدیران محصول قرار می­گیرد.

نظارت بر عرضه

وظایفی که برای این افراد شرح داده شده تنها محدود به مراحل تولید نیست بلکه لازم است تا بر روند تغییرات قیمت تبلیغات موثر رقابت با سایر محصولات و ارتباط با مشتری نیز تمرکز داشته باشند.

آموزش مدیریت محصول

برای طی­کردن مراحل مختلف این شاخه شغلی باید روی مهارت­های فردی اجتماعی و از همه مهم­تر اصول علمی آن تمرکز کافی داشته باشید.

یکی از مهم­ترین بخش­های دوره آموزشی و یادگیری مهارت­های لازم برای این کار مدیریت پروژه چابک (Agile Project Management) است.

تفکری که در مدیریت چابک به آن پرداخته می­شود در بر گیرنده تمام ارزش­ها و اصولی است که با استفاده از آنها نتایج مفید و کارآمدی در راستای توسعه محصولات به­دست می­آید.

در زمانی که شرکت یا سازمانی با یک پروژه تازه روبه­رو می­شود که هیچ­گونه تجربه­ای درباره آن ندارد دانش و تخصص مدیران محصول در زمینه اجایل می­تواند کمک بسیار خوبی برای پیشبرد این پروژه باشد.

علاوه­بر این مورد دوره­ای که برای یادگیری Product Management ارائه می­شود شامل بخش­های دیگری است که مجموعه شتابدهنده استعداد بانا به بهترین نحو آنها را به شما آموزش می­دهد.

این مجموعه تمامی اصول مربوط به کسب­وکارها استفاده از نرم­افزارهای کاربردی قواعد بازاریابی تفکر سیستمی و هر آنچه که برای Product Management نیاز است را در قالب یک دوره پیشرفته در اختیار علاقه­مندان قرار داده است.

مسیر شغلی مدیریت محصول

زمانی که Product Management را به­عنوان مسیر شغلی خود انتخاب می­کنید باید در ابتدا در راستای آموزش تخصصی و یادگیری اصول آن گام بردارید.

سعی کنید همیشه به­دنبال افزایش سطح دانش و اطلاعات خود در این خصوص باشید در حال حاضر این شغل به­عنوان یک مهارت مهم در پیشبرد اهداف سازمان­ها شناخته می­شود.

پس با شرکت در دوره­های مجموعه شتابدهنده استعداد بانا می­توانید اولین گام موثر را در زمینه یادگیری مهارت­های لازم برای این منظور طی کنید.

کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت محصول

هوش مصنوعی بحثی نوین است که می­تواند در فرایندهای مختلفی برای افراد مفید واقع شود الگوریتم­های مورد استفاده در هوش مصنوعی می­تواند با دقت و سرعت بالا داده­های مختلف و مورد نیاز مدیریت محصول را تجزیه و تحلیل کند.

پس می­توان انتظار داشت که استفاده از آن برای مدیران محصول کمک بسیار خوبی باشد تا بتوانند سریع­تر مراحل تحقیق و توسعه محصولات را پیش ببرند.

جمع­بندی

مدیریت محصول یک روش کاربردی و علمی است که به کسب­وکارها کمک می­کند تا با پیشرفت و توسعه محصولات خود در پاسخ به نیازهای کاربران موفق­تر عمل کنند.

افرادی که دوره­های آموزشی را می­گذرانند و به­عنوان مدیران محصول شناخته می­شوند وظایفی را برعهده دارند که از زمان برنامه­ریزی تا تولید و عرضه کالا را شامل می­شود.

پس در صورتی که قصد دارید در این مسیر به­صورت اصولی و درست آموزش ببینید موسسه شتابدهنده استعداد بانا با ارائه دوره­های کاربردی به شما کمک خواهد کرد.

منبع: مجله شنبه

به "چگونه مدیر محصول شویم؟ شتابدهنده استعداد بانا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه مدیر محصول شویم؟ شتابدهنده استعداد بانا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید