کشف ماسک طلایی تاریخی در چین

به گزارش وبلاگ پیوست، باستان شناسان در چین با کاوش در یک محوطه باستان شناسی بقایای یک ماسک طلایی تاریخی را از دل خاک بیرون کشیدند.

کشف ماسک طلایی تاریخی در چین

ایسنا: آرت نیوز، بیش از 500 اثر تاریخی در ماه های اخیر در جریان کاوش در محوطه تاریخی سانشینگدوی (Sanxingdui) واقع در سیچوآن کشف شده است. اوایل امسال میلادی، باستان شناسان با کشف بخش هایی از یک ماسک طلایی 3000 ساله در این محوطه باستان شناسی متحیر شدند.

اخیرا کارشناسان بار دیگر پیروز به کشف ماسک طلایی دیگری در همان مکان تاریخی شده اند با این تفاوت که ماسک طلایی دوم نسبت به مورد قبلی سالم تر به جای مانده است. این ماسک در یکی از گودال های این محوطه تاریخی کشف شده است.

شینهوا در گزارشی اعلام نموده است این ماسک حدود 30 سانتی متر عرض دارد. با این که بسیاری از آثار کشف شده در این محوطه تاریخی هزاران سال قدمت دارند، اما باستان شناسان هنوز درباره قدمت دقیق این ماسک طلایی اطلاعاتی ارائه ننموده اند.

تانگ فی که مدیر بخش آثار فرهنگی سیچوان و موسسه تحقیقاتی باستان شناسی است می گوید: اکتشافات نو (در این محل) بار دیگر تصورات و تخیل مردم چین باستان را نشان می دهد که بسیار بیشتر از چیزی است که امروزه از آن ها انتظار داشتیم.

این ماسک طلایی فقط یکی از 500 اثر تاریخی است که اخیرا در این محل کشف شده است. از دیگر آثار تاریخی این محوطه به یک چاقوی یشم و یک سردیس برنزی می توان اشاره نمود. در این محل چندین اثر تاریخی برنزی کشف شده که اطلاعات دقیقی درباره آن ها منتشر نشده است چراکه باستان شناسان با بسیاری از این آثار برای نخستین بار روبرو شده اند.

با وجود اکتشافات نو تعداد کلی تمام آثار تاریخی که در محوطه تاریخی سانشینگدوی (Sanxingdui) کشف شده است به حدود 2000 اثر رسید.

منبع: توریسم آنلاین

به "کشف ماسک طلایی تاریخی در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف ماسک طلایی تاریخی در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید