استفاده سموم پرخطر به 2 درصد رسیده است

به گزارش وبلاگ پیوست، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم کشور با اشاره به لزوم استفاده از سموم کم خطر افزود: میزان استفاده سموم پرخطر به 2 درصد رسیده است.

استفاده سموم پرخطر به 2 درصد رسیده است

به گزارش سرویس اقتصادی وبلاگ پیوست، مسعود گیل آبادی، با بیان اینکه سال گذشته این همایش به دلیل بیماری کرونا برگزار نشد، گفت: در نمایشگاه فعلی 105 شرکت تولیدکننده حضور دارند.

وی با اشاره به هجمه های وارد شده به تولیدات سم در کشور اضافه کرد: به بهانه برگشت محصولات کشاورزی، تولیدکنندگان سم در داخل کشور سرکوب شدند و ترسی در مردم ایجاد کردند که مصرف محصولات کشاورزی برای آنها ضرر دارد. این مسئله ضربه بزرگی به اقتصاد جامعه کشاورزی وارد کرد.

گیل آبادی با بیان اینکه هجمه ها به سه محصول سیب زمینی، فلفل دلمه ای و کیوی بود، ادامه داد: این بحث مطرح شده است که در این محصولات به جای مانده سموم دیده شده است اما طی گزارش های اخیری که به دست ما رسیده مشخص شد که در هیچ یک از این محصولات به دلیل به جای مانده سموم مرجوع نشدند. کشور ازبکستان تکذیبیه در این زمینه منتشر کرد و بحث باقی ماندن سموم در محصولات را به کلی رد کرد.

وی با بیان اینکه شپشک توت در محصول کیوی مشاهده شده است، گفت: مشاهده این شپشک به خوبی نشان می دهد که اساساً در محصول، آفت کش استفاده نشده است، به همین دلیل این در محصول دیده شد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم کشور با اشاره به اینکه اعمال تحریم ها، فشارهای زیادی بر تولیدکننده وارد کرده است، یادآور شد: با وجود تحریم های اجرا شده علیه ما هیچکدام از کشاورزان برای دسترسی به سموم با مشکل روبرو نشدند.

گیل آبادی با اشاره به ظرفیت تولید سم در کشور اذعان کرد: اتحادیه 52 عضو دارد که این اعضا توانایی تولید 250 هزار تن را دارند. این در حالی است که میزان سم مورد نیاز کشاورزان 40 هزار تن است.

وی با اشاره به راهکارها برای کاهش سموم به جای مانده محصولات کشاورزی اظهار داشت: سازمان ترویج وزارت جهاد باید در این زمینه ورود کند و به کشاورزان دوره ماندگاری سموم را آموزش بدهد. قبل از شیوع بیماری کرونا، بسیاری از تولیدکنندگان برای بازاریابی محصولات خود سمینار برگزار می کردند و به کشاورزان آموزش می دادند که از چه زمانی از سموم استفاده کنند که در محصول، سموم باقی نماند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم کشور با اشاره به لزوم استفاده از سموم کم خطر اضافه کرد: باید انگیزه وارد کردن سموم تکنیکال و آماده به مصرف پرخطر را کاهش بدهیم. باید این خبر خوش را بدهم که میزان استفاده سموم پرخطر به 2 درصد رسیده است. واردات 20 قلم سمومی که در داخل کشور تولید می شوند گرفته شده است و باید وزارت جهاد کشاورزی از واردات سمومی که مشابه آن در داخل کشور وجود دارد، گرفته شود تا اینگونه تولید در کشور ادامه یابد.

گیل آبادی در پایان گفت: از مسئولان وزارت کشاورزی تقاضا داریم که جلوی صادرات گرفته نشود و موانع پیش روی صادرات را بردارند.

در ادامه افتتاحیه نمایشگاه صیاد فرهادی، رئیس انجمن تولیدکنندگان کود کشور گفت: بیش از 5000 برند کود در کشور تولید می شود که این میزان 100درصد نیاز کشور را تامین می کند و ما نیازی به واردات نداریم. بسیاری از تولیدکنندگان با وجود شرایط سخت تولید، پای کشور خود ایستاده اند و با مسائل تحریم های داخلی و خارجی مبارزه می کنند.

وی با بیان اینکه تحریم های داخلی کمر تولیدکنندگان را شکسته است، اضافه کرد: تحریم های داخلی، هزینه های زیادی را به ما تحمیل کرده است. منظور از تحریم های داخلی، همین هزینه های گمرک، تامین اجتماعی و دارایی هستند.

فرهادی با اشاره به افزایش کیفیت محصولات داخلی گفت: تولیدات ما قابلیت رقابت با کشورهای خارجی را دارند و حتی می توانیم به صادرات آنها نیز فکر کنیم.

کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا

به "استفاده سموم پرخطر به 2 درصد رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده سموم پرخطر به 2 درصد رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید