افزودنی نانویی عملکرد سوخت دیزل را بهبود می بخشد

به گزارش وبلاگ پیوست، شرکت زنگرافن به تازگی افزودنی نانویی ساخته است که می تواند عملکرد سوخت دیزل را تا ده درصد افزایش دهد، این افزودنی به کاهش انتشار گاز های آلاینده از موتور دیزل یاری شایانی می نماید.

افزودنی نانویی عملکرد سوخت دیزل را بهبود می بخشد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ پیوست، شرکت زنگرافن سولوشنز (ZEN Graphene Solutions) اعلام نموده که یک افزودنی سوخت دیزل پایدار فراوری نموده است که در تست اولیه عملکرد سوخت دیزل را تا 10 درصد افزایش می دهد.

شرکت زنگرافن معتقد است که این نتایج امیدوارکننده اولیه را می توان با بعضی بهینه سازی اضافی بیشتر بهبود داد. این شرکت پتنت موقت این فناوری افزودنی سوخت بر پایه گرافن را ثبت نموده است.

گرگ فنتون، مدیرعامل شرکت زنگرافن اظهار کرد: انرژی و سوخت برای رونق مالی جهانی بسیار مهم هستند، اما از نظر زیست محیطی هم انرژی و سوخت چالش های زیادی برای ما دارند. با در نظر گرفتن حجم بازار جهانی این حوزه که برای سوخت دیزل نزدیک به 1 تریلیون دلار است، می توان دریافت که ابعاد چالش برای کاهش انتشار گاز های گلخانه ای بسیار زیاد است، در نتیجه این فرصت برای رهیافت ما ایجاد می گردد که بتوان از آن برای یاری به کاهش گاز های آلاینده استفاده کرد.

ما به اسم توسعه دهنده فناوری های نانو که به محافظت از مردم و محیط زیست یاری می نماید، هیجان زده ایم که با فناوری نانو سهولت مصرف سوخت و بهبود کارایی و بعلاوه ایجاد ارزش افزوده، این فرآیند را به ارمغان می آوریم. با توجه به تعهدات قابل توجه دولت و شرکت ها برای کاهش انتشار گاز های گلخانه ای، ما به طور فعال در حال پیگیری بودجه و فرصت های مشارکت هستیم تا فناوری خود را در اسرع وقت به بازار عرضه کنیم. به اسم بخشی از این راهبرد، ما مشاوران خود را درگیر لابی، آموزش و کشف فرصت ها با ذینفعان کلیدی دولت نموده ایم. ما مشتاقانه منتظر ارائه درک بیشتر در خصوص این فرصت بسیار مجذوب کننده و هیجان انگیز هستیم.

به گفته فنتون آزمایش روی یک موتور آزمایشی تک سیلندر گانت در کالج Conestoga در واترلو، انتاریو اجرا شده است. این افزودنی بر پایه گرافن می تواند به راحتی به گازوئیل و بیودیزل اضافه گردد و فرصت های بالقوه قابل توجهی در سوخت های بنزینی خودرو و هواپیمایی ایجاد کند. تحقیقات تکمیلی در حال حاضر بین شرکت زنگرافن و شرکای دانشگاهی آن در جریان است.

تیم تحقیقاتی و مهندسی این شرکت در حال توسعه و آزمایش فرمولاسیون های گرافن های عامل دار هستند تا متناسب با احتیاج مشتریان این شرکت، محصولات فراوری شوند. این شرکت از این پس روی محصولات گرافنی فراوری شده از آلبانی برچسب مربوط به آلبانی را خواهد زد که نشان دهنده اصالت آلبانی و خلوص گرافن محصولات این شرکت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افزودنی نانویی عملکرد سوخت دیزل را بهبود می بخشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزودنی نانویی عملکرد سوخت دیزل را بهبود می بخشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید