ایلان ماسک بیش از 11 میلیارد دلار مالیات پرداخت خواهد نمود

به گزارش وبلاگ پیوست، مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک در توییتی اظهار داشت که انتظار دارد در سال 2021 بیش از 11 میلیارد دلار مالیات بپردازد. این رقم تقریباً با عدد اعلام شده در گزارش پایگاه سی ان بی سی در هفته گذشته مطابقت دارد. در این گزارش تخمین زده شد که ماسک در امسال 7 میلیارد دلار مالیات ایالتی و فدرال را پرداخت نموده و تا 1 ژانویه (11 دی ماه) 5 میلیارد دلار دیگر نیز پرداخت خواهد نمود. در توضیحات این خبر، سی ان بی سی آورده که این رقم می تواند رکورد بزرگ ترین صورت حساب مالیاتی دنیا را به نام خود ثبت کند.

ایلان ماسک بیش از 11 میلیارد دلار مالیات پرداخت خواهد نمود

این افشاگری در حالی صورت می گیرد که ماسک و سایر میلیاردرها با نظارت سختگیرانه ای بر مقدار مالیاتی که پرداخت می نمایند، روبرو هستند. همانطور که پایگاه خبری سی ان بی سی درباره این موضوع شرح می دهد، ماسک در نقش خود به عنوان مدیر عامل تسلا حقوق یا پاداش نقدی دریافت نمی کند و در عوض عایدی او از سود سهام های شرکتش جبران می گردد. زمانی که مدیر عامل تسلا به پول احتیاج دارد، می تواند آن را با استفاده از سهام خود به عنوان وثیقه قرض کند که تعهدات مالیاتی مشابهی ندارد.

اما فرق داستان امسال او در این است که ماسک در اوایل نوامبر (آبان ماه) آغاز به فروش میلیاردها سهام تسلا کرد که بر اساس گزارش پایگاه خبری سی ان بی سی با این اقدام، مجموع درصد مالیاتی پرداخته شده او به بیش از 53 درصد می رسد. این تصمیم ظاهراً نتیجه یک نظرسنجی توییتر بود که در ماه نوامبر (آبان ماه) انجام شد و در آن کاربران به ماسک نظر مثبت دادند تا 10 درصد از سهام تسلا خود را بفروشد. در نظرسنجی صورت گرفته 57/9 درصد از شرکت نمایندگان رأی موافق و 42/1 درصد از آن ها رأی مخالف دادند. همین مسئله باعث سقوط 11/9 درصدی ارزش سهام این شرکت و کاهش سرمایه ایلان ماسک به 288 میلیارد دلار و کاهش 200 میلیارد دلاری ارزش بازار تسلا شد.

در اوایل امسال، ProPublica گزارش داد که ماسک در سال 2018 مالیات عایدی فدرالی را پرداخت نکرد و با وجود افزایش 13.9 میلیارد دلاری ثروتش، تنها 455 میلیون دلار مالیات در چهار سال گذشته پرداخت نموده است. ماسک در سخنرانی کنفرانس کد (Code) امسال گفت که مالیات هایش در سال 2018 صفر بوده، زیرا او در سال قبلش مبلغی بیشتر از مالیات مذکور را پرداخت نموده بود.

در حالی که ماسک طبق ادعای خود بیشتر از هر آمریکایی در تاریخ در سال 2021 مالیات پرداخت نموده، همچنان بدون در نظر گرفتن این موضوع او ثروتمندترین فرد دنیا است. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ثروت خالص ماسک در حال حاضر حدود 243 میلیارد دلار تخمین زده می گردد که تقریبا 50 میلیارد دلار بیشتر از جف بیزوس، بنیان گذار آمازون با 195 میلیارد دلار گزارش شده است. این میلیاردر 50 ساله 20 درصد از سهام تسلا را در اختیار دارد و بدین ترتیب رشد ارزش این شرکت تأثیر زیادی بر ثروت او دارد.

در ماه های اخیر سهام تسلا پس از امضای قرارداد فروش 100 هزار دستگاه خودروی الکتریکی به یک شرکت اجاره خودرو، رشد چشمگیری را تجربه کرد و از 1 تریلیون دلار گذشت. نکته جالب توجه دیگر مقایسه ای است که ادوارد لوک درباره ثروت ایلان ماسک انجام داده و آن را در کنار فراوری ناخالص داخلی پاکستان قرار داده است. به گفته او ثروت ماسک حالا از فراوری ناخالص داخلی این کشور با 220 میلیون نفر جمعیت بیشتر شده است. بعلاوه هفته گذشته، مدیر عامل تسلا در نشریه تایم به عنوان شخصیت سال 2021 معرفی گردید.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ

به "ایلان ماسک بیش از 11 میلیارد دلار مالیات پرداخت خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک بیش از 11 میلیارد دلار مالیات پرداخت خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید