بزرگترین جرثقیل برقی دنیا با قدرتی باورنکردنی ، عکس

به گزارش وبلاگ پیوست، ایسنا نوشت: بزرگترین جرثقیل برقی دنیا موسوم به SK6000 برای برطرف نیازهای مزارع بادی دریایی آینده و یاری به بازارهای دنیای انرژی طراحی شده است.

بزرگترین جرثقیل برقی دنیا با قدرتی باورنکردنی ، عکس

جرثقیل ها از زمانی که به وسیله یونانیان باستان در اواخر قرن ششم قبل از میلاد ساخته شدند، راهی طولانی را تا به امروز پیموده اند. به لطف اختراع جرثقیل های مکانیکی، این مفهوم به تمدن ها یاری کرد تا سازه های بزرگتر و بلندتر را برپا نمایند.

روند تکامل از جرثقیل های مکانیکی به جرثقیل های موتوری به مهندسان یاری نموده است تا هر آن چه را که ممکن است در حوزه ساخت و ساز یا جابجایی قطعات و کالاها انجام دهند.

کوشش برای ارتقای پایداری آنها اخیراً منجر به ابداع جرثقیل های الکتریکی شده است و اکنون بزرگترین جرثقیل برقی دنیا با بالاترین ظرفیت که می تواند صرفاً با نیروی برق کار کند، در هلند در حال سرهم بندی است.

این جرثقیل که SK6000 نام دارد، ظرفیت بالابری 6000 تنی خواهد داشت و در مرکز مهندسی Mammoet در هلند راه اندازی می گردد.

شرکت Mammoet یک شرکت هلندی است که متخصص توسعه وسایل بالابر مهندسی و حمل و نقل اجسام بزرگ است. این شرکت به ساخت این جرثقیل ادامه خواهد داد تا آن را به موقع برای تحویل در سال 2024 آماده کند.

لازم به ذکر است که این جرثقیل حتی زمانی که اتصال به شبکه برق در دسترس نیست نیز کار می نماید.

SK6000 و تعریف استانداردی نو در ظرفیت بالابری

دسترسی گسترده، ارتفاع قلاب و ظرفیت بالابری SK6000 بالابری پایدارتری را به مشتریان ارائه می دهد و معیار نوی را در ظرفیت بلند کردن قطعات سنگین در سراسر دنیا ایجاد می نماید و به مشتریان اجازه می دهد تا قطعاتی سنگین تر و بزرگتر از همواره بسازند.

این مدل نو جایگزین مدل قبلی یعنی SK350 است که از اصول طراحی و تکنیک های بالابری مشابه استفاده می نماید. طول دکل اصلی این جرثقیل تا 171 متر است و با استفاده از اتصال بازوی ثابت می تواند به ارتفاع 274 متری برسد.

بر اساس بیانیه شرکت سازنده، جرثقیل SK6000 به صورت کانتینری ساخته می گردد تا امکان تحرک سریع و مونتاژ در محل را فراهم کند و ظرفیت بالابری فوق سنگین را در هر کجا که لازم باشد، فراهم کند.

این جرثقیل با کاهش زمان عملیات، پیکربندی مجدد و کار در ارتفاع در طول پروژه های صنایع سنگین، ساخت ماژولار را در مقیاس بزرگتر امکان پذیر می نماید.

یاری به پیشبرد پروژه های انرژی دریایی

جرثقیل SK6000 برای برطرف احتیاجهای مزارع بادی دریایی آینده و یاری به بازارهای انرژی دنیای، چه در خشکی و چه در دریا مهندسی شده است.

رشد ظرفیت های انرژی بادی دریایی در سرتاسر دنیا به ظرفیت های بالابری بیشتری احتیاج دارد و این جرثقیل نو طوری طراحی شده است که مشتریان را قادر می سازد توربین های مرتفع تر و بزرگ تر را یکپارچه نمایند و پایه های سنگین تر را چه ثابت و چه شناور راه اندازی نمایند.

این سیستم نو می تواند زمان یکپارچه سازی پروژه های فراوری دریایی و شناور را کاهش دهد. علاوه بر این SK6000 می تواند به پالایشگاه ها برای کاهش زمان خرابی با حذف و نصب قطعات بزرگتر با حداقل اختلال یاری کند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "بزرگترین جرثقیل برقی دنیا با قدرتی باورنکردنی ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین جرثقیل برقی دنیا با قدرتی باورنکردنی ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید