توسعه مشاغل خانگی در گرو آموزش و دریافت تسهیلات است

به گزارش وبلاگ پیوست، خبرنگاران/اصفهان یک فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان گفت: برای توسعه مشاغل خانگی در وهله نخست تخصیص تسهیلات و در وهله بعدی آموزش های درست و کاربردی حایز اهمیت است.

توسعه مشاغل خانگی در گرو آموزش و دریافت تسهیلات است

زهره ملاافضل در گفت وگو با وبلاگ پیوست با اشاره به سابقه بیش از 37 ساله خود در حوزه خیاطی و طراحی دوخت، اظهار کرد: طی یک سال گذشته با همکاری جهاد دانشگاهی اصفهان در حوزه مشاغل خانگی فعالیت دارم و در حال حاضر حدود 20 نفر زیرمجموعه ام هستند.

وی گفت: تبلیغات، فعالیت و آموزش های جهاد دانشگاهی در این راستا نه تنها برای پشتیبان ها، بلکه برای افراد فعال در حوزه مشاغل خانگی یاری نماینده است و به نوعی شهریه و هزینه این دوره ها کمتر از دوره های فنی و حرفه ای است که می تواند در جذب زنان خانه دار به این مدل فعالیت ها یاری کند.

این فعال حوزه مشاغل خانگی البته با اشاره به اینکه اگر فردی بخواهد در حوزه مشاغل خانگی فعالیت کند با سختگیری هایی به لحاظ تأمین مکان برای کار و ... روبرو می گردد، شرح داد: متأسفانه هزینه های تأمین یک مکان معین برای فعالیت در حوزه مشاغل خانگی بسیار سنگین و نیازمند وام با بهره پایین است.

وی با بیان اینکه برای توسعه مشاغل خانگی در وهله نخست تخصیص تسهیلات بسیار اهمیت دارد، گفت: در وهله بعدی باید آموزش های این حوزه درست و کاربردی باشد و در نهایت اگر تولیدات این حوزه بالا بود، مقوله بازاریابی و فروش نیز حایز اهمیت است.

ملاافضل توضیح داد: البته بازار خرید تولیدات مشاغل خانگی به ویژه در حوزه پوشاک در تهران و مشهد بیشتر از اصفهان رونق دارد و به طور قطع اگر زاینده رود در اصفهان جاری و صنعت گردشگری آن رونق بگیرد، به طور قطع می توان بازار خوبی در فروش تولیدات مشاغل خانگی مهیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه بعضی تولیدات باکیفیت مشاغل خانگی قابلیت صادرات به کشورهای مختلف را دارند، اظهار کرد: افراد به راحتی نمی توانند به بازارهای صادراتی دست پیدا نمایند و رسیدن به آن، نیازمند بازاریابی تخصصی است.

این فعال حوزه مشاغل خانگی با بیان اینکه به طور قطع نداشتن تجربه و سابقه موجب می گردد تا افراد تازه کار به راحتی از حوزه مشاغل خانگی دور شوند، گفت: حتی اگر فردی شاغل باشد، فعالیت در حوزه مشاغل خانگی به خصوص برای زنان می تواند موجب یاری به اقتصاد خانواده ها گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توسعه مشاغل خانگی در گرو آموزش و دریافت تسهیلات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه مشاغل خانگی در گرو آموزش و دریافت تسهیلات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید